Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Enstoring
Vad fan snackar du om?
Just för tillfället pekar alla kurvor ner. Förutom dödstalen av förklarliga skäl då dessa släpar efter..
Eller menar du att det egentligen ökar?
Att det dör mängder på iva är bara en önskedröm för dig. Skåne tex har 90% överlevnad..
Om du inte visste det så funkar det ungefär såhär.
Först viker kurvan för nya smittade, sedan kommer inlagda på infektion, och efter det IVA.
Först efter detta kommer dödstalen gå ner.
Om du inte fattar sambandet tycker jag att du skall gå och lägga dig..
Citat:
Ursprungligen postat av
Onlyplaydanuts
Är damen möjligtvis förståndshandikappad ?
Du säger först att ingenting pekar på en nedgång, du får svar på att faktiskt varenda kurva som finns pekar på en nedgång, då börjar du yla om att folk jublar om det dör 200 på IVA.
Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Ja tack detsamma. Men nej, man kan absolut glädjas åt att både smittspridning och sjukvårdsbehov minskar. Detta alldeles oavsett hur hög toppen var eller är. Det är fortfarande glädjande om kurvorna vänder.
Jag förstår att det kanske är emotionellt jobbigt nu när den annalkande samhällskollapsen aldrig dök upp nu i Januari, men ge dig. Detta känns som ett lågvattenmärke även för dig.
Jag tror flera har fått lite hybris om minskade kurvor.
Regionen säger att det är fortfarande inte att vården ser någon minskning dvs dom som jobbar med detta.
Men kort bara så ni får en bild av det hela.
Mindre smittade, mindre nya falll
( kan det beror på att vi haft snöstorm i landet att det för stunden gott ner? Människor i landet har ju knappt kunnat ta sig ut samt även hemtesterna blivit begränsat av väder de närmaste veckorna
IVA är svårt att säga något då så många dör. Om alla låg på IVA så skulle det se jättebra ut men det är ju inte verkligheten.
Sedan har vi det här med eftersläpningar. Vi har sett det det förut. Jubel över minskade kurvor men sedan har man fått tagit tillbaka det pga av eftersläpningar.
Med tanke på att vi nu är vaccinerar så tror jag det är prioriteringar och jag tror att redovisningen inte kommer i första hand.
Det är logiska saker och inget större försvar. När jag ser dödstalen, ser den svenska strategin samt hur det ser ut i regionerna så tror jag vi inte kommer se en minskning på ett tag utan det kommer ligga kvar på samma nivåer minst en månad till som det ser ut nu