Citat:
Nästan rätt igen. Domstolen avgör Esbjörns kognitiva förmåga på det underlag parterna lämnar in i bevisuppgift. Det fanns redan uppgifter av relevans för detta mål, från långt tidigare än när Ebba sökte upp Esbjörn, om Esbjörns kognitiva förmåga, det som Ebba i sin iver bortsåg ifrån, typ att han enligt henne uppfattas som "egen".
Minne kan handla om närminne, normal trötthet när man blir äldre, där man har svårt att komma på namn på folk och orter när man är trött. De flesta äldre vet att passa på att göra saker under den tid på dagen när man är pigg och orkar.
Jag ser det i min omgivning med äldre som behöver hjälp, i stort och smått, och det sker överallt i Sverige utan att man ska gardera sig mot, att nu kommer det folk in i huset som stjäl eller vill ta över fastigheter. Det kan vara allt från städning till hjälp till gå igenom räkningar och andra handlingar, typ olika konstiga avtal de äldre utsätts för i det nya Sverige.
Ingen polisman kommer kallas in att vittna som sakkunnig på Esbjörns mentala förmåga, om inte Ebbas advokat är helt väck. Relevansen av ett sådant vittne, skulle ifrågasättas av motparten och antagligen avvisas av tingsrätten. Hur Ebba ska motbevisa ett läkarutlåtande ser jag fram emot med spänning.
Hon kan ju trolla till sig ett partiledarjobb utan några som helst andra meriter än att rabbla i tungor det hon tror låter bra.
Minne kan handla om närminne, normal trötthet när man blir äldre, där man har svårt att komma på namn på folk och orter när man är trött. De flesta äldre vet att passa på att göra saker under den tid på dagen när man är pigg och orkar.
Jag ser det i min omgivning med äldre som behöver hjälp, i stort och smått, och det sker överallt i Sverige utan att man ska gardera sig mot, att nu kommer det folk in i huset som stjäl eller vill ta över fastigheter. Det kan vara allt från städning till hjälp till gå igenom räkningar och andra handlingar, typ olika konstiga avtal de äldre utsätts för i det nya Sverige.
Ingen polisman kommer kallas in att vittna som sakkunnig på Esbjörns mentala förmåga, om inte Ebbas advokat är helt väck. Relevansen av ett sådant vittne, skulle ifrågasättas av motparten och antagligen avvisas av tingsrätten. Hur Ebba ska motbevisa ett läkarutlåtande ser jag fram emot med spänning.
Hon kan ju trolla till sig ett partiledarjobb utan några som helst andra meriter än att rabbla i tungor det hon tror låter bra.
Hahaha, du är för rolig.
Du hade fel, och jag hade rätt, och det vet du, du kan bara inte erkänna det. Du avgör inte på vilka underlag domstolen avgör målet. Det gör parterna och domstolen. Parterna genom sina inlagor och domstolen baserat på inlagorna.
Dessa "uppgifter av relevans för detta mål" som du påstår finns, kan du vänligen länka till dem. Det måste du rimligen kunna göra om du vet att de finns.
Eller kan det vara så att du egentligen inte har en aning om huruvida de finns eller inte, och huruvida de har någon som helst relevans för målet.
Jag kan ju tycka att om du nu vet att de finns och du vet att de har relevans för målet, då borde ju Binninge också veta att de finns och om de har relevans för målet så borde han ju ha skickat in dem till domstolen.
Men det är just det som är grejen. Binninge har nu haft flera månader på sig att förbereda sig och plocka fram denna information, men fortfarande efter att två tidsfrister har passerat, har han fortfarande inte kommit ut med så mycket som ett barr, inte ett jota, noll, nada, zilch, och det är bara några dagar kvar till hans tredje tidsfrist går ut.
Men jag ser med glädje fram emot att du presenterar de "relevanta dokument" som du har kännedom om.
Så nu är det inte bara du som avgör på vilka underlag som domstolen dömer, utan nu har du också helt plötsligt börjat bestämma också vilka vittnen parterna får kalla

Nä du, ingen domstol i världen skulle neka en polis att vittna i ett mål som detta, om det nu kommer att handla om Esbjörns kognitiva förmåga vid tiden för avtalsskrivningen. Ingen har i domstolens ögon större förtroende än en polisman som förhört "patienten" i fråga i så nära anslutning till den aktuella händelsen. Det är, ur domstolens perspektiv, och Ebbas också för den delen, en riktig fullträfff att det finns ett så trovärdigt vittne kring just den saken. Sen kan du önska vad du vill om att polismannen inte ska få komma till tals, eftersom du vet att det är helt kokt för Esbjörn om han får göra det. Inte undra på att du räds den tanken så
Senast redigerad av trngw 2021-01-19 kl. 01:06.
Senast redigerad av trngw 2021-01-19 kl. 01:06.