2020-12-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prolunden
Men va? Vad är detta för skitsnack? Du är ju född bakom en badtunna gubben! E.ON och Ellevio är dyraste nätägarna på marknaden och har SVINDYRA priser vi betalar 25 000 kr för nät i Stockholm och 3400 kr i en annan stad där de inte finns och har istort sett samma förbrukning.

Nu är det ju elhandeln vi snackar om här. Nätavgifter är en helt annan femma och inget du kan välja själv (förutom att flytta).
Citera
2021-01-05, 08:02
Medlem
verkar som att fröknarna nu driver cheap energy AB. Kommer upp som första träff när jag jämför på compriser.

Ser ut som att det får bli vattenfall istället för CHEAP ENERGY AB

https://www.allabolag.se/5592615081/cheap-energy-ab

https://www.cheapenergy.se/

Edit. ser nu att även svealands elbolag består av samma kvinnor.
https://www.allabolag.se/5592021124/...nds-elbolag-ab
Senast redigerad av Meisterkatten74 2021-01-05 kl. 08:08.
Citera
2021-01-08, 17:14
Medlem
Mr.Swedens avatar
Webbsidan avslöjar ambitionsnivån. Rubriker som Vårt cheep team pressar priset (haha) och bildbyråbilder som använts av 100 tals andra företag doftar inte lågpris, det stinker fake. Att inte ens klara av att fixa en trovärdig förpackning när man ska sjösätta ett ny bolag.
Citera
2021-01-17, 17:56
Medlem
Reidjis avatar
Blev lite misstänksam på Cheap Energy AB när jag hade 29 öre inkl i 12 mån och ingen bindningstid när alla andra nästan ligger 33%+ högre. Får nog hålla mig kvar på Vattenfall. Faen vet vad man får för pris månaden efter
Citera
2021-01-18, 21:31
Medlem
RostigHinks avatar
Nu har jag betalat sista fakturan till Stockholms Elbolag och stängt av dem fråm e-faktura. Kommer det ytterligare fakturor kommer jag att bestrida dem.

Nu har jag sedan årsskiftet LRF Samköp rörligt med en månads uppsägningstid och tror jag en månads bindning, dvs i praktiken ingen bindning alls. Förra årets förbrukning blev 29000 kWh så det är en del pengar.
Citera
2021-01-24, 00:21
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Nu har jag betalat sista fakturan till Stockholms Elbolag och stängt av dem fråm e-faktura. Kommer det ytterligare fakturor kommer jag att bestrida dem.

Nu har jag sedan årsskiftet LRF Samköp rörligt med en månads uppsägningstid och tror jag en månads bindning, dvs i praktiken ingen bindning alls. Förra årets förbrukning blev 29000 kWh så det är en del pengar.

Om du får något så abnormt som 20 öre/kWh dyrare så är det endast 5800 kr på ett år.
Absolut högsta ligger runt 12 öre/kWh i överpris.
5-7 öre är väl mer att räkna på. Dvs ca 1800-2000 kr Per år.

Rörligt pris bör du ändra omgående till fastpris.
Citera
2021-03-17, 14:48
Medlem
Konsumentverket inleder en granskning av Stockholms Elbolag.

Citat:
Av alla anmälningar mot elbolag som gjordes till Konsumentverket under 2020 var en femtedel riktade mot Stockholms elbolag. Konsumentverket har nu inlett ett tillsynsärende mot bolaget med anledning av det stora antalet anmälningar, där kunder känt sig vilseledda att ingå avtal mot sin vilja.

Citat:
– Vi räknar med att bli godkända eftersom Konsumentverket är en myndighet, ingen partisk kvasidomstol ägd av en branschorganisation, säger Fredrik Steen, pressansvarig på Stockholms elbolag, i en skriftlig kommentar om granskningen
https://www.dn.se/ekonomi/konsumentv...holms-elbolag/
Citera
2021-03-19, 01:16
Medlem
Stoppables avatar
Senast idag fick jag fram att en kund sitter på 104 öre/kWh.

Idioterna erkände även att dom bröt mot GDPR.
Förhoppningsvis släpper dom kundens avtal och går vidare.
2% av omsättningen blir en dyr böter annars.
Citera
2021-03-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavur2020
Hej!

*De är kända av elmarknadsbyrån som bedrägeri.
*Elskling.se har bannat de från deras hemsida.

Googlar man på Stockholms elbolag ab och läser omdömen så kan man se hur människor har blivit lurade.
https://www.google.com/search?q=stockholms elbolag

*Det är 4 kvinnor som äger företaget som lurar människor att byta till deras "elbolag"!
2016 omsatte de 14 miljoner och 2018 omsätter de 172 miljoner.

Jag blev förbannad när jag fick reda på detta, har pratat med lite kriminella barndomsvänner jag har som är sugna på att göra lite hembesök. Men jag tackade nej i sista sekund.

Vad har ni för erfarenheter kring detta bolag?
Det hindrar inte elskling.se (Zmarta) att nu toppa med Cheap Energy som drivs av samma skojarkvartett.
Citera
2021-03-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det hindrar inte elskling.se (Zmarta) att nu toppa med Cheap Energy som drivs av samma skojarkvartett.
Detta var nog hela syftet med att dra igång Cheapy.
När ryktet för de ursprungliga elbolagen blir tillräckligt skamfilat så har ägarna bolag med andra namn i beredskap.

Det lilla kompisgänget har förberett ytterligare ett bolag för att "ta över" efter de nuvarande bolagen:
559261-5099 Energi2 Elhandel AB. Precis som med de överiga bolagen har Jimmy Lindberg registrerat ett figurativt varumärke för detta bolag, vilket är en bra indikation på att det kommer att hamna på en faktura i framtiden.

Stockholms Elbolag - Premium Energi ®
Svealand Elbolag - Miljöfaktura ®
Cheap Energy - Energifaktura ®
Energi2 Elhandel - Energi2 ®

Genom att både bolagsnamn och företagsadress är annorlunda i de nya bolagen så passerar de förbi under radarn på alla de ekonomisystem som imorterar på Svensk Handels varningslista. Man har inte heller uppgivit någon verklig huvudman för Cheap Energy och Energi2 Elhandel, för att ytterligare spä på skenheligheten.

Ägarförhållandet är sannolikt detsamma som för Stockholms / Svealands Elbolag, dvs:
Lindberg, Jimmy Anders (f 1979) 50-75%
Gustafsson, Martin Henrik (f 1979) 25-50%

De har registrerat domänerna energi2.com / energi2.se (samma dag som de registrerade Cheap Energy-domänerna) men än så länge inte lanserat hemsidan. I vanlig ordning är domänerna anonymt registrerade. Strategin kanske går ut på att hålla Energi2 "rent" fram tills Cheap Energy:s rykte är nedfläckat.
Citera
2021-04-24, 13:54
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Om du får något så abnormt som 20 öre/kWh dyrare så är det endast 5800 kr på ett år.
Absolut högsta ligger runt 12 öre/kWh i överpris.
5-7 öre är väl mer att räkna på. Dvs ca 1800-2000 kr Per år.

Rörligt pris bör du ändra omgående till fastpris.
Sent svar men...

Det billigaste rörliga avtal jag hittar idag som inte är rabattavtal är 62,78 och jag ligger på 63,95. Då är inte kärringkvartetten ens med i elpriskollens lista så de verkar ha gett upp denna avtalsform, kanske på grund av sådana som mig som utnyttjade deras rabatt på 22 öre i 11 månader för att sedan byta.

Fast pris ett år blir inte billigare, i alla fall inte just nu. Dessutom ligger kärringarnas bolag överst på fastprislistorna så de har väl hittat på nya sätt att lura in kunder i dyra avtal.

Hur som haver så har jag kastat ut elpannan till förmån för en värmepump och som det ser ut nu så er än halverar jag årsförbrukningen.
Citera
2021-04-24, 15:35
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Sent svar men...

Det billigaste rörliga avtal jag hittar idag som inte är rabattavtal är 62,78 och jag ligger på 63,95. Då är inte kärringkvartetten ens med i elpriskollens lista så de verkar ha gett upp denna avtalsform, kanske på grund av sådana som mig som utnyttjade deras rabatt på 22 öre i 11 månader för att sedan byta.

Fast pris ett år blir inte billigare, i alla fall inte just nu. Dessutom ligger kärringarnas bolag överst på fastprislistorna så de har väl hittat på nya sätt att lura in kunder i dyra avtal.

Hur som haver så har jag kastat ut elpannan till förmån för en värmepump och som det ser ut nu så er än halverar jag årsförbrukningen.

Ska man ha fastpris bör man välja 36+ mån.
Stockholms Elbolag har börjat gå över mer och mer till Svealands och Cheap Energy.

Dom är dock fortfarande väldigt aktiva på att jaga nya kunder på Stockholms Elbolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in