En äldre bekant till mig har blivit lurad av detta "elbolag".
Han är världens snällaste människa som råkar ut för detta.
*De riktar sig främst in på småföretagare som inte har någon ångerrätt enligt lag.
*De kan börja samtalet med "Hej jag ringer på en undersökning.." "Hej jag ringer från DITT elbolag och vill bara kolla om... " sen när de fått ut alla uppgifter så registrerar de ett byte med bindningstider från 24mån uppåt.
*De är kända av elmarknadsbyrån som bedrägeri.
*Elskling.se har bannat de från deras hemsida.
*Det är 4 kvinnor som äger företaget som lurar människor att byta till deras "elbolag"!
2016 omsatte de 14 miljoner och 2018 omsätter de 172 miljoner.
*Johanna Maria Ettwein 19790316-4940
Magdalena Anna Kristina, Lindberg 19781206-4082
Britt Annica Marie, Andersson 19841204-4029
Rebecca Hanna, Körkkö 19920821-4842
Jag blev förbannad när jag fick reda på detta, har pratat med lite kriminella barndomsvänner jag har som är sugna på att göra lite hembesök. Men jag tackade nej i sista sekund.
En äldre bekant till mig har blivit lurad av detta "elbolag".
Han är världens snällaste människa som råkar ut för detta.
*De riktar sig främst in på småföretagare som inte har någon ångerrätt enligt lag.
*De kan börja samtalet med "Hej jag ringer på en undersökning.." "Hej jag ringer från DITT elbolag och vill bara kolla om... " sen när de fått ut alla uppgifter så registrerar de ett byte med bindningstider från 24mån uppåt.
*De är kända av elmarknadsbyrån som bedrägeri.
*Elskling.se har bannat de från deras hemsida.
*Det är 4 kvinnor som äger företaget som lurar människor att byta till deras "elbolag"!
2016 omsatte de 14 miljoner och 2018 omsätter de 172 miljoner.
*Johanna Maria Ettwein 19790316-4940
Magdalena Anna Kristina, Lindberg 19781206-4082
Britt Annica Marie, Andersson 19841204-4029
Rebecca Hanna, Körkkö 19920821-4842
Jag blev förbannad när jag fick reda på detta, har pratat med lite kriminella barndomsvänner jag har som är sugna på att göra lite hembesök. Men jag tackade nej i sista sekund.
Vad har ni för erfarenheter kring detta bolag?
Jag blir också förbannad när jag läser din trådstart. Är kvinnorna anmälda? De kan väl inte hålla på så här ostraffat?
Senast redigerad av Belavia 2019-11-20 kl. 15:00.
Stockholms elbolag får många klagomål från konsumenter som känner sig lurade. Priserna är högre och bindningstiderna längre än bolaget uppgett. Men trots kritik och vite från myndigheterna fortsätter bolaget med sina kritiserade metoder.
Stockholms elbolag får många klagomål från konsumenter som känner sig lurade. Priserna är högre och bindningstiderna längre än bolaget uppgett. Men trots kritik och vite från myndigheterna fortsätter bolaget med sina kritiserade metoder.
Företaget ska självklart upmärksammas för sitt agerande, men jag förstår inte riktigt vad ägarnas kön har med saken att göra.
Sambon hade med företaget i sitt urval av elbolag när vi skulle se över våra kostnader. Kanske får anledning att återkomma i tråden, men förhoppningsvis inte.
Såklart det är fyra skåningar som styr bolaget. De flesta har också ett finger med i spelet i Kävlinge Hyreshus AB. De har dessutom ett företag som heter Svealands Elbolag AB samt några andra bolag som alla har anknytning till Teknikvägen 14 i Löddeköpinge. Där finns dock bara ett lager, så antagligen hyr de in sig där.
De flesta bolagen verkar inte generera några intäkter
”I klagomålen framkommer också att företagets säljare uppger sig komma från ett annat företag eller påstår sig ha ett samarbete med kundens befintliga elhandels- eller elnätsföretag.”
”Enligt klagomålen fakturerar Stockholms elbolag en brytavgift i storleksordningen 20.000 och hotar om frånkoppling när fakturor bestrids istället för att utreda tvisten”
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!