2019-11-20, 14:33
Medlem
Hej!

En äldre bekant till mig har blivit lurad av detta "elbolag".
Han är världens snällaste människa som råkar ut för detta.

*De riktar sig främst in på småföretagare som inte har någon ångerrätt enligt lag.

*De kan börja samtalet med "Hej jag ringer på en undersökning.." "Hej jag ringer från DITT elbolag och vill bara kolla om... " sen när de fått ut alla uppgifter så registrerar de ett byte med bindningstider från 24mån uppåt.

*De är kända av elmarknadsbyrån som bedrägeri.
*Elskling.se har bannat de från deras hemsida.

Googlar man på Stockholms elbolag ab och läser omdömen så kan man se hur människor har blivit lurade.
https://www.google.com/search?q=stockholms elbolag

*Det är 4 kvinnor som äger företaget som lurar människor att byta till deras "elbolag"!
2016 omsatte de 14 miljoner och 2018 omsätter de 172 miljoner.

Jag blev förbannad när jag fick reda på detta, har pratat med lite kriminella barndomsvänner jag har som är sugna på att göra lite hembesök. Men jag tackade nej i sista sekund.

Vad har ni för erfarenheter kring detta bolag?
Citera
2019-11-20, 14:54
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavur2020
Hej!

En äldre bekant till mig har blivit lurad av detta "elbolag".
Han är världens snällaste människa som råkar ut för detta.

*De riktar sig främst in på småföretagare som inte har någon ångerrätt enligt lag.

*De kan börja samtalet med "Hej jag ringer på en undersökning.." "Hej jag ringer från DITT elbolag och vill bara kolla om... " sen när de fått ut alla uppgifter så registrerar de ett byte med bindningstider från 24mån uppåt.

*De är kända av elmarknadsbyrån som bedrägeri.
*Elskling.se har bannat de från deras hemsida.

Googlar man på Stockholms elbolag ab och läser omdömen så kan man se hur människor har blivit lurade.
https://www.google.com/search?q=stockholms elbolag

*Det är 4 kvinnor som äger företaget som lurar människor att byta till deras "elbolag"!
2016 omsatte de 14 miljoner och 2018 omsätter de 172 miljoner.

Jag blev förbannad när jag fick reda på detta, har pratat med lite kriminella barndomsvänner jag har som är sugna på att göra lite hembesök. Men jag tackade nej i sista sekund.

Vad har ni för erfarenheter kring detta bolag?

Jag blir också förbannad när jag läser din trådstart. Är kvinnorna anmälda? De kan väl inte hålla på så här ostraffat?
Senast redigerad av Belavia 2019-11-20 kl. 15:00.
Citera
2019-11-20, 14:58
Medlem
Nails avatar
Många klagomål mot bolaget.
SR P1, Plånboken :
Stockholms elbolag får många klagomål från konsumenter som känner sig lurade. Priserna är högre och bindningstiderna längre än bolaget uppgett. Men trots kritik och vite från myndigheterna fortsätter bolaget med sina kritiserade metoder.
Citera
2019-11-20, 15:05
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Många klagomål mot bolaget.
SR P1, Plånboken :
Stockholms elbolag får många klagomål från konsumenter som känner sig lurade. Priserna är högre och bindningstiderna längre än bolaget uppgett. Men trots kritik och vite från myndigheterna fortsätter bolaget med sina kritiserade metoder.
Företaget ska självklart upmärksammas för sitt agerande, men jag förstår inte riktigt vad ägarnas kön har med saken att göra.

Sambon hade med företaget i sitt urval av elbolag när vi skulle se över våra kostnader. Kanske får anledning att återkomma i tråden, men förhoppningsvis inte.
Citera
2019-11-20, 16:25
Medlem
tigerrakets avatar
Såklart det är fyra skåningar som styr bolaget. De flesta har också ett finger med i spelet i Kävlinge Hyreshus AB. De har dessutom ett företag som heter Svealands Elbolag AB samt några andra bolag som alla har anknytning till Teknikvägen 14 i Löddeköpinge. Där finns dock bara ett lager, så antagligen hyr de in sig där.

De flesta bolagen verkar inte generera några intäkter
Citera
2019-11-20, 16:27
Medlem
Denna tråd kanske borde flyttas till Aktuella brott och kriminalfall.

Deras instagram är full med köpta följare:
https://www.instagram.com/stockholmselbolag/

Vad tror ni om att starta en insamling där pengarna går till att hitta på något kul mot dessa kvinnor?
Citera
2019-11-20, 18:29
Medlem
Buhos avatar
Jag hade dem förra året och ingen problem med de och fick billigt el varje månad
Citera
2019-11-20, 18:33
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2019-11-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
Jag hade dem förra året och ingen problem med de och fick billigt el varje månad
Gissar på att du är en som jobbar där eller känner någon av dessa kvinnor?
Citera
2019-11-20, 21:33
Medlem
Intressant sida om bolaget:

https://www.energimarknadsbyran.se/e...holms-elbolag/

”I klagomålen framkommer också att företagets säljare uppger sig komma från ett annat företag eller påstår sig ha ett samarbete med kundens befintliga elhandels- eller elnätsföretag.”

”Enligt klagomålen fakturerar Stockholms elbolag en brytavgift i storleksordningen 20.000 och hotar om frånkoppling när fakturor bestrids istället för att utreda tvisten”
Citera
2019-11-21, 12:58
Medlem
Flera kvinnor är skrivna i utlandet - gissningsvis mannen Lindberg som bossar.

Men de lär inte kunna stänga ström när de inte har egna elkällor (som t ex Vattenfull)
Citera
2019-11-21, 14:25
Medlem
Ja, något skumt är det.

Förstår inte hur dessa människor som driver dessa bolag kan leva med sig själva.

Grymt elakt att lura stackars naiva människor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in