2021-01-18, 18:00
Medlem
Alla vill vi att Mattias ska hittas, men jag vill bara försiktigt påminna oss alla i tråden om att de som nu diskuteras är ungdomar, flera av dem omyndiga (dvs barn). Bra om vi alla kan komma ihåg det. Tror jag.
Citera
2021-01-18, 18:08
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Min analys av filmerna
1. Film där där M spyr och D är med.
* Det finns människor som gillar förlöjliga M och D, därför har de fått ta aktiva roller för att hantera detta. M är den de kör med och det blir extra kul för D har en syskonrelationen med han. Därav kan de uppleva att det är ok att förlöjliga M. Tror detta beteende är något sen långt tillbaka som gör att spärrar inte längre finns. Men jag tycker ändå se att D är med M och de skyddar varandra genom dessa otacksamma roller de fått i sitt gäng. Har visat denna videon för många och alla säger att det är grupptryck, fylla och tydliga kompisar.. men tyvärr mer normalt.

2. Film där de slåss
* detta är inget nytt, det är bara en annan nivå som de spelar sina roller på. Men nu är de pass gamla att det inte känns lika okej. D säger ju själv att han inte vill skada honom mer. M han försöker lita på sin bror i dessa lägen. Men kan nog tycka det börjar gå över styr.. men de som filmar tror fortfarande detta är ok eftersom tvillingarna själva tycker det är ok kan de skydda sitt eget sjuka beteende.
Jag har visat denna videon för många och alla säger att det är ett sjukt beteende, det har gått överstyr.

3. Filmen när han springer.
Han springer fort, att springa så fort aspackad är svårt om han inte är livrädd.
Eller så har han mer droger i sig, men ändå konstigt att vara ute och springa runt det krävs en anledning.
Och att sitta med Snapchat är ju normalt på natten för ungdomar men att välja och filma ut genom sitt fönster helt plötsligt gör man bara om man har hört något utanför.
Inte bara för att man vet att något är på gång.
De jag visat denna filmen har sagt samma sak, vad får tjejen att filma ut genom fönstret och vem springer han ifrån?

Sammanfattningen
Han och hans bror håller ihop men de är styrda in i en sjuk relation. Det har gått över styr.
M springer ifrån något, han är förtryckt och det kan förklara att han inte ber om hjälp när han ringer på dörrar.
Han är inte ute själv eller att ingen vet om det. Han gör något han måste.

Jag tänker om kompisgänget gör utmaningar för bröderna och detta är en sån som har gått fel?

Tror inte D har slagit ihjäl M, kanske har M fått ”egna” uppdrag av någon drivande i gänget som inte kan låta detta vara. Kanske går det inte att spela på D längre men M är fortfarande svag.

Tjejen har hört något utanför och hört det ett tag innan M kommer.

Det är någon i deras gäng som har en förklaring...någon vet precis vad M gjorde ute och visst det kan ha hänt något som gör att M själv har orsakat sin död..
men vid en olycka borde kroppen hittats..

Det pågår mer här.. som lett till att något har spårat ut..

Så vem är mobbaren i gänget?

Det kan vara två, tre mobbare som pushar de två bröderna. Den som skriker "kör"! Angående slagsmålsfilmen är garanterat den som driver mobbningen eller som är en utav mobbarna. Varför? Pga hur hen uppför sig i videon (de han skriker osv).
Grupptryck låter mkt rimligt. D faller hårdare för grupptrycket ån M. Han är med de andra mobbarna "när han kan" vill vara tuff som "dom" och på så sätt oxå på något sätt mobba M. För att verka tuff. Det verka som D är den kaxiga av de två tvillingarna. M faller offer för mobbningen som en slags rolig figur att driva med. Var det inte något som stod i tråden om att M tyckte att det kom för mkt folk till festen oxå och därför ville gå? Kan ha vart mobbarna som kom
- spekulerar -
Citera
2021-01-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Alla vill vi att Mattias ska hittas, men jag vill bara försiktigt påminna oss alla i tråden om att de som nu diskuteras är ungdomar, flera av dem omyndiga (dvs barn). Bra om vi alla kan komma ihåg det. Tror jag.

Omyndiga eller inte så är dom iallafall straffmyndiga. Och om dom har något med försvinnandet att göra så lär dom flesta strunta högaktningsfullt i ifall dom är myndiga eller inte. Och det är dom garanterat medvetna om också..
Citera
2021-01-18, 18:45
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av specielliot
någon som kommer ihåg adressen där festen var? o andra intressanta adresser om det finns några
Ågårdsvägen 82
Citera
2021-01-18, 19:29
Undrar om grabbarna varit i någon av Ljungbys pizzerior på kvällen innan M försvann? Pizzerior har också kameror. Skulle vara intressant och veta om dessa 2 bröderna var synliga .. och med vem isåfall.. (tänker att droger kanske bytte händer)..
Citera
2021-01-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Ågårdsvägen 82
tack! vet du om det är första eller andra festen?
Citera
2021-01-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dizziemind
Det kan vara två, tre mobbare som pushar de två bröderna. Den som skriker "kör"! Angående slagsmålsfilmen är garanterat den som driver mobbningen eller som är en utav mobbarna. Varför? Pga hur hen uppför sig i videon (de han skriker osv).
Grupptryck låter mkt rimligt. D faller hårdare för grupptrycket ån M. Han är med de andra mobbarna "när han kan" vill vara tuff som "dom" och på så sätt oxå på något sätt mobba M. För att verka tuff. Det verka som D är den kaxiga av de två tvillingarna. M faller offer för mobbningen som en slags rolig figur att driva med. Var det inte något som stod i tråden om att M tyckte att det kom för mkt folk till festen oxå och därför ville gå? Kan ha vart mobbarna som kom
- spekulerar -

Jag spekulera också men någon i detta gäng trycker på mer än andra..
Citera
2021-01-18, 19:51
Citat:
Jag spekulera också men någon i detta gäng trycker på mer än andra..
Ja , man kan undra om denne isåfall syns på pizzerians övervakningskamera?

Obs. Jag vet inte om de varit i någon pizzeria, men risken är ganska stor.
Senast redigerad av Massonite 2021-01-18 kl. 19:53.
Citera
2021-01-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprutLuder
https://easyupload.io/eajoo6

Det där var ju sannerligen helt jävla sjukt. Vad fan är det för fel på dessa pojkar..
Citera
2021-01-18, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Märkligt att just du, som ju var helt besatt av Patrik Linfeldts försvinnande, skriver något så vidrigt? I den försvinnandetråden snyftade du oupphörligt, och nu pissar du på en försvunnen, förmodligen död 17-åring, och hans sörjande anhöriga?

Nej nu blir jag både arg och ledsen !! Jag stavar såhär !! Ser Du skillnaden Filifjonkenponken !
Jag har eva+ veva i mitt namn (v), till skillnad mot den där eva+ eva
Jag är lika förfärad över både Patrik och M*tti*s skall du veta , och är otroligt knäckt utav att någon har så pass liknande nickname som mig ...suck ...🥺off-top.
Hoppas att de finner M. snart , så att de slipper ha det som Patriks föräldrar och bror 😯
Har följt denna tråd sen början .Det var så ledsamt att inte den där flickan inomhus kunde ha ringt efter en taxi till M . så att han kunnat kommit hem på ett säkert sett , eller till och med polisen ; allt för att få M trygg.
Senast redigerad av evaveva 2021-01-18 kl. 20:16.
Citera
2021-01-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ett annat namn som verkar vara en kille som känner många då dennes namn dyker upp ofta är
C**tin m*cule*cu
Känns som han känner alla.. vad vet han om detta?

Vadå som dyker upp ofta? I vilka sammanhang dyker hans namn upp menar du?

Vi kan ju inte bara börja name droppa alla bekanta till Mattias och Dennis och misstänkliggöra dem utan anledning. Vad är grejen med honom menar du?
Citera
2021-01-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig

18 är ju en ”juridisk” ålder mellan barn och vuxen
Kan tycka att det inte är rimligt att ”leva rövare” hur som fram till 18-årsdagen för att dagen efter klassas som fullt ut vuxen
När det spårat ur totalt för ”barn” som är 17 så har samhällets skyddsfunktioner misslyckats

Och - tänker att förtvivlade anhöriga inte bör hänga på Flashback
Om det är någon som har stort ansvar så är det de som känner dom och läser på Flashback, som inte bör förse dem med sånt som gör dem illa eller stör salt i såren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in