2021-01-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
M ska ha sagt jag drar nu, till vad? Kanske till någon som sålde alkohol/droger, det kan förklara varför festdeltagarna upptäckte jackan och skor efter tio minuter
Det kan det vara så som du säger
Citera
2021-01-05, 21:28
Medlem
Kan inte riktigt släppa branden i fritidshuset. Ingen som bor nära som har mer koll?

Borde ju ha varit ngn form av teknisk undersökning där om man misstänker mordbrand. Kan tyvärr inte ta del av artikeln i lokaltidningen.
Citera
2021-01-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Kan inte riktigt släppa branden i fritidshuset. Ingen som bor nära som har mer koll?

Borde ju ha varit ngn form av teknisk undersökning där om man misstänker mordbrand. Kan tyvärr inte ta del av artikeln i lokaltidningen.

Från 7/12.

”Ett fritidshus utanför Lidhult brann ner till grunden under helgen. Branden innebar fara för annans liv och utreds som mordbrand.

Det var i söndags som en förbipasserande upptäckte att fritidshuset hade brunnit ner. Branden ska ha skett utanför Lidhult någon gång mellan fredag och söndag.

– Anmälaren uppger att det fortfarande var varmt på platsen i söndags. Bara två skorstenar var kvar, säger Sven-Erik Thyr på Ljungbypolisen.

I nuläget vet polisen inte vad som orsakat branden. Händelsen rubriceras som mordbrand, alternativt grov skadegörelse genom brand”

Om det utreds som mordbrand bör det gjorts teknisk undersökning?
Citera
2021-01-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joline84
Varför har han frågat efter vägen till centrum om Klotvägen var hans mål?
Rasks sms från mostern påstår mostern att han frågat om vägen till centrum på smalspåret..
Frågan vad svarade dom? Å om han kunde ta instruktionerna .. Från smalspåret är väl snabbaste vägen förbi ågårdsvägen till centrum.. E det nån alternativ väg han frågade efter?
Citera
2021-01-05, 21:42
Medlem
Ang YT videon som Rask lagt upp som han sen tog bort så raderade han den.
Han har lagt upp en ny https://youtu.be/fshcjedcu34
Citera
2021-01-05, 21:46
Medlem
Jag hoppas att de snart hittar hans kropp så att familjen får ett avslut.
Jag försöker med min mediala förmåga att lokalisera honom men jag ser fortfarande att de kör honom sydväster ut. Han finns i en skog precis som jag har skrivit tidigare.
Han fick en blackout när han gick ut från festen något satte hans huvud ur kurs därför förstod han inte att han skulle ta på sig jacka och skor. Han kan ha blivit sjuk.
Personerna har skadat honom då de såg hans sårbarhet. Digitala spår finns som kan leda till hans mördare.
Jag önskar att jag kunde hitta honom .. jag tänker på fallet varje dag.
Citera
2021-01-05, 21:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
M ska ha sagt jag drar nu, till vad? Kanske till någon som sålde alkohol/droger, det kan förklara varför festdeltagarna upptäckte jackan och skor efter tio minuter

Var det vid något typ "jämt" klockslag han sa att han skulle dra ? För eftersom han inte hade mobilen på sig så borde ju han vetat när han skulle dra ,eller ?
Jättekonstigt att han typ inte satt och sms:ade eller instagrammaade etc ....utan bara drog mitt i alltihopa ...Känns ju inte riktigt som ett välplanerat möte med någon/några ?

Jäklar vad ledsen jag är över att de inte kunde ha sagt att han fick komma in på te ,och medans han väntade på att vattnet skulle börja koka på plattan så hade de kunnat ringa hans mamma eller polisen ju!!

Då hade allt stannat vid det ....

+ att det är så jäkla synd att inte ungdomar ringer sin morsa/farsa när det krisar ! Det är ju då föräldrar behövs för att skydda en mot onda ting !
Mamman Er*ka hade ju till och med mobilkollen på att se till så att D&M inte hamnade på villovägar ,,,

Lite synd att inte D frågade M vart han skulle ?

Och sen det där med att mobilen inte kom med M ....fasen vad illa ...för en mobil är alltid bra om man behöver hjälp ju !
Senast redigerad av landbandy 2021-01-05 kl. 22:03.
Citera
2021-01-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av specielliot
sen kan de ju bytt ut låsen efter stölden men det var iaf det jag kunde hitta
Bra jobbat! Om det är så att han har kombinationslås på cykeln. Hade jag börjat undra om jag var Erika eller bs... Han kunde ju fråga efter te å vägen till centrum på smalspåret.. Man kan ju mer eller mindre se ågårdsvillan från smalspåret. Där hans cykel stod.. Jag förmodar att centrum underförstått menas att han ville hem.. Vad gav dom för vägbeskrivning på att ta sig till centrum?
Citera
2021-01-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFreya
Ang YT videon som Rask lagt upp som han sen tog bort så raderade han den.
Han har lagt upp en ny https://youtu.be/fshcjedcu34

Ett par saker stör mig 1. All info han släpper nu är godkänd och kontrollerad av familjen , 2 om han har viktig information , varför vidarebefordrar han inte det till polisen. 3. har han kontrollerat uppgifterna , eller är det bara rykten?
Citera
2021-01-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Bra jobbat! Om det är så att han har kombinationslås på cykeln. Hade jag börjat undra om jag var Erika eller bs... Han kunde ju fråga efter te å vägen till centrum på smalspåret.. Man kan ju mer eller mindre se ågårdsvillan från smalspåret. Där hans cykel stod.. Jag förmodar att centrum underförstått menas att han ville hem.. Vad gav dom för vägbeskrivning på att ta sig till centrum?

Dom kände honom , varför ringde de inte mamman?
Citera
2021-01-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus

Han kan ha hoppats på att bli erbjuden skjuts hem och därför frågade efter vägbeskrivning till centrum.
Citera
2021-01-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Jag hoppas att de snart hittar hans kropp så att familjen får ett avslut.
Jag försöker med min mediala förmåga att lokalisera honom men jag ser fortfarande att de kör honom sydväster ut. Han finns i en skog precis som jag har skrivit tidigare.
Han fick en blackout när han gick ut från festen något satte hans huvud ur kurs därför förstod han inte att han skulle ta på sig jacka och skor. Han kan ha blivit sjuk.
Personerna har skadat honom då de såg hans sårbarhet. Digitala spår finns som kan leda till hans mördare.
Jag önskar att jag kunde hitta honom .. jag tänker på fallet varje dag.

Sydväst? Väg 25 mot Halmstad och Lidhult går lite sydväst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in