2021-01-18, 20:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
18 är ju en ”juridisk” ålder mellan barn och vuxen
Kan tycka att det inte är rimligt att ”leva rövare” hur som fram till 18-årsdagen för att dagen efter klassas som fullt ut vuxen
När det spårat ur totalt för ”barn” som är 17 så har samhällets skyddsfunktioner misslyckats

Och - tänker att förtvivlade anhöriga inte bör hänga på Flashback
Om det är någon som har stort ansvar så är det de som känner dom och läser på Flashback, som inte bör förse dem med sånt som gör dem illa eller stör salt i såren
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Alla vill vi att Mattias ska hittas, men jag vill bara försiktigt påminna oss alla i tråden om att de som nu diskuteras är ungdomar, flera av dem omyndiga (dvs barn). Bra om vi alla kan komma ihåg det. Tror jag.

Barn...ja...men du är straffmyndig vid 15-års ålder.

Man måste kunna gräva, för något är käpprätt åt helskotta i detta kompisgäng.

Går hur bra som helst att maska ett namn med en asterisk för sökmotorernas skull.

Går inte att jamsa hur mycket som helst. Det finns alltför många grovt gängkriminella, även mördare, som inte ens fyllt 18.
Citera
2021-01-18, 21:16
Medlem
har inte skrivit på några dagar. Gick in nu och fick en chock. En fråga när släpptes filmen ? Någon dag / veckor innan han försvann. Detta är inte bara ett konstigt beteende
. Jag säger inte att denna bror har mördat mattias men han vet såååååå mkt om mattias och varför han idag är borta. Filmen finns här och då har även polisem den. Stackars mamma och behöva se detta. Nu är det dags för brodern att öppna sin käft. Filmen vi ser är GROV BOKSTAVLIGT TALAT GROV misshandel och han bör ligga risigt till. Så mitt råd till brodern börja prata om du nu har några som helst hjärncellor kvar..usch
Senast redigerad av scotchsoda 2021-01-18 kl. 21:16. Anledning: stavning
Citera
2021-01-18, 21:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scotchsoda
har inte skrivit på några dagar. Gick in nu och fick en chock. En fråga när släpptes filmen ? Någon dag / veckor innan han försvann. Detta är inte bara ett konstigt beteende
. Jag säger inte att denna bror har mördat mattias men han vet såååååå mkt om mattias och varför han idag är borta. Filmen finns här och då har även polisem den. Stackars mamma och behöva se detta. Nu är det dags för brodern att öppna sin käft. Filmen vi ser är GROV BOKSTAVLIGT TALAT GROV misshandel och han bör ligga risigt till. Så mitt råd till brodern börja prata om du nu har några som helst hjärncellor kvar..usch

Båda slår dock varandra i filmen, verkar inte som många lägger märke till att de turas om.
Citera
2021-01-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Barn...ja...men du är straffmyndig vid 15-års ålder.

Man måste kunna gräva, för något är käpprätt åt helskotta i detta kompisgäng.

Går hur bra som helst att maska ett namn med en asterisk för sökmotorernas skull.

Går inte att jamsa hur mycket som helst. Det finns alltför många grovt gängkriminella, även mördare, som inte ens fyllt 18.

Jo det var precis vad jag menade med mitt inlägg (kanske inte var tydlig)
Citera
2021-01-18, 21:34
Medlem
Filmerna som dykt upp nu de sista dagarna får mig att fundera i helt andra banor än "full-fallit i ån"-scenariet jag trodde 100 på innan.

Att de tydligen triggades till misshandel av varann, och filmsnutten där tjejen är en person springa snabbt förbi under kommentaren (och ett smått roat/förfärat leende " det ÄR nåt på gång", får min hjärna att tänka att festdeltagarna har triggat brodern till något mott sin bror ånyo. Detta kan mycket väl ha skrivits på div. medier och tjejen i filmen har läst den. M rusar ut för att undkomma D mfl (därav inga skor, jacka, mobil), D mfl rusar efter.
Kanske blir det sedan en katt- och råttalek, M försöker undkomma genom att ringa på hos folk. Något händer därefter - en olycka? Iallafall något som D (och övriga festdeltagare) inte vågar berätta.
Kan detta ha hänt?
Obehagligt allt!
Citera
2021-01-18, 21:36
Jag tror att nu har det gått så lång tid så nu finns inget att förlora. Jag tycker att de ungdomar i Ljungby som känner till var man köper droger i Ljungby kan tala om det här nu. Ni kommer att få leva med att ni backar upp drogförsäljarna genom att tiga. Om det skulle vara så att det förekommit droger på festen samt att eventuellt att ett övrigt gäng kommit till festen skulle detta möjligen kasta ljus över denna händelse. Om det skulle vara så, är det inte säkert att det leder till någon lösning vad som har hänt men det skulle kunna ge en klarare bild av vad som hänt. Vad hände på festen som gjorde att M lämnade. Det tror jag är ett antal människor här i tråden som faktist vet. Men det verkar som att man svurit över eld och vatten att det ska inte talas om. Jag tror faktist att en redogörelse för vad som hände på festen skulle stilla mångas frustration och man skulle kunna komma till någon form av acceptans. Något gick alldeles fel.
Senast redigerad av sherlocksnake 2021-01-18 kl. 21:40.
Citera
2021-01-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scotchsoda

Funderar om de på festen beslutat sig om att köra en tävling om vem som kan slå honom mest och då har han givetvis flytt hals över huvud, utan skor. Killarna har då bara suttit kvar och skrattat åt "fegisen". Utan skor i december har han fort kylts ned där ute och därför snabbt försökt få komma in i värmen hos någon och kanske låna en mobil och ringa mamma. Otrevligt bemött hos dem han kontaktade, har dock kanske lett till att han blev så snabbt nedkyld att han började tro att han var varm (vanligt fenomen hos förfrusna) och få begett sig till vatten för en simtur.
Senast redigerad av Florman 2021-01-18 kl. 21:47.
Citera
2021-01-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Båda slår dock varandra i filmen, verkar inte som många lägger märke till att de turas om.

Håller med! Videon är brutal och fruktansvärd, men alla säger bara hur hemsk D är. Jag ser absolut inte vem av dom som är vem, men båda två är väldigt delaktig i slagsmålet. Båda två slår rätt rejäla slag
Citera
2021-01-18, 21:50
Medlem
Ursäkta om det redan dryftats i tråden- men varför använder man sig inte av undervattensdrönare istället för levande dykare i detta fallet (i alla liknande fall)? Det borde med dagens teknik vara betydligt smidigare att sitta med en joystick och en skärm istället för att låta en människa dyka runt i dålig sikt och iskallt vatten.
Citera
2021-01-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Funderar om de på festen beslutat sig om att köra en tävling om vem som kan slå honom mest och då har han givetvis flytt hals över huvud, utan skor. Killarna har då bara suttit kvar och skrattat åt "fegisen". Utan skor i december har han fort kylts ned där ute och därför snabbt försökt få komma in i värmen hos någon och kanske låna en mobil och ringa mamma. Otrevligt bemött hos dem han kontaktade, har dock kanske lett till att han blev så snabbt nedkyld att han började tro att han var varm (vanligt fenomen hos förfrusna) och få begett sig till vatten för en simtur.

Det fetade! Sen när D kom hem och upptäckte att han fortfarande inte kommit hem, blev förskräckt att någonting hänt med honom på vägen.

(Förtydligande jag menar inte att de på festen är skyldiga, tänker mera olyckliga omständigheter)
Senast redigerad av Shusst 2021-01-18 kl. 22:03. Anledning: Fp
Citera
2021-01-18, 21:51
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Ursäkta om det redan dryftats i tråden- men varför använder man sig inte av undervattensdrönare istället för levande dykare i detta fallet (i alla liknande fall)? Det borde med dagens teknik vara betydligt smidigare att sitta med en joystick och en skärm istället för att låta en människa dyka runt i dålig sikt och iskallt vatten.

Tror de har det delvis.
Citera
2021-01-18, 21:53
Medlem
De har förövrigt dykt i dag hörde jag på tv. Dock inte hört nått om resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in