Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Bra genomgång av spekulationerna. Man får då göra en bedömning och se var man landar. Vad är din åsikt?
Håller med.
Min åsikt är att Stig Engström, likt kurderna och Christer Pettersson, är ett villospår. Det ena mer lösryckt än det andra.
På denna blogg så finns det lite mer detaljuppgifter om SE som kan vara bra att väga in:
https://utsikterinsikter.blogg.se/2020/july/bevisen-for-engstroms-oskuld.html
Ovannämnda blogg har även en radda intressanta inlägg från 2018-2020 gällande Palmemordet. Själv är jag av den åsikten att man inte ska krångla till saker i onödan — i mitt tycke verkar Grandmannen vara identisk med gärningsmannen, och denna är en man som inte har varit i "rampljuset" så att säga (namn och bild). Vittnesuppgifterna stämmer bra rent inbördes för att föra samman ett övervakande utfört av den man* som observerades, till ett förföljande och slutligen skotten vid Dekorima. Till detta finns även intressanta uppgifter om komradio-män i området som förekom i ett PM från Säpo 1986, och som förefaller vara rätt substantiellt. Men det kan man ta upp i huvudtråden.
(* Beskriven av många vittnen som ca. 40-45, 180 cm lång, kraftigt byggd, trekvartslång blå täckjacka av äldre modell, brun/blå stickad keps med uppvikta öronlappar, lantligt intryck, kantigt ansikte och skrämmande blick)