2020-11-28, 09:53
  #673
Medlem
Avlanss avatar
Vilka väljer galoppdomstolarna?
Citera
2020-11-28, 10:34
  #674
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Faktiskt förvånad över hur Man in the Moon har gått från 81 till 75....Varför inte sätta den hos en bättre tränare än Bellander?

Det står kanske i leasingavtalet att de inte får byta tränare? Och förresten leasas den väl av befintliga ägare hos Bellander?

Jag tror att Man in the Moon kan gå bra i vinter. Pass upp!
Citera
2020-11-29, 16:39
  #675
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Han står bra inne på talet och med Patriks 4 kg viktlättnad ännu bättre, men 79 kg är mycket att kånka runt på även om det bara är 1600 den här gången. Isidor Almqvist med G.Neri är den troliga vinnaren, står mycket bra inne trots lite övervikt (Neri kan bara utnyttja 1 kg av som viktlättnad).

Det gick ju bra för mitt tips, sämre för Patrik. Men 79 kg och debut i sadeln talade emot redan på förhand. Nya tag nästa gång.
Citera
2020-11-29, 17:11
  #676
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det gick ju bra för mitt tips, sämre för Patrik. Men 79 kg och debut i sadeln talade emot redan på förhand. Nya tag nästa gång.

Nu kom han ju inte sist men det såg ju förjävla motigt ut. Ändå strongt
Citera
2020-11-29, 18:23
  #677
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Nu kom han ju inte sist men det såg ju förjävla motigt ut. Ändå strongt


Missade ju starten också.
Citera
2020-11-30, 12:21
  #678
Medlem
Avlanss avatar
Ska Lena natt och dag sluta som tränare??

https://www.svenskgalopp.se/licensinnehavare/visa/309892/transtat
Citera
2020-12-04, 09:38
  #679
Bannlyst
Ingen V64 på söndag och ingen städning i TV12. Trist!
Citera
2020-12-04, 12:13
  #680
Bannlyst
Finns ju bara andelsspel till V64, inte V4. Men ska kolla Engman på Twitter och se om han har privat andelsspel. Vill gärna vara med även om jag själv inte komponerar några system under vintersäsongen.
Citera
2020-12-04, 12:42
  #681
Bannlyst
Cronberg är det förstås.
Citera
2020-12-05, 19:26
  #682
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det varierar beroende på dag och dignitet på loppen. På onsdagar är det ju inte säkert att man kan hälla i sig vin eller öl, då får man nöja sig med en kopp te eller ett glas vatten. På söndagar blir det ibland en Guiness eller ett glas rödvin, i synnerhet om det är Stockholm Cup eller annan stordag. Det kan hända att det blir lite likör också, men om den är för stark så kan omdömet grumlas och man spelar lite tokigt.

När jag är på plats blir det alltid alkoholfritt eftersom jag kör bil. Vore skönt med ett hotell vid Bro Park så man kan dricka lite champagne någon gång och sen bara gå och lägga sig.

Du träcker inte något eller är bara åskådare?
Citera
2020-12-06, 15:17
  #683
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Du träcker inte något eller är bara åskådare?

Nej, jag träcker inte. Att titta räcker för mig. Jag låter mer dugliga människor ta hand om hästarna.
Citera
2020-12-06, 17:22
  #684
Bannlyst
Jana Wannius, som driver Falsterbo Horse Show, har tillsammans med representanter för två andra stora idrottsevenemang i Skåne, skrivit en debattartikel i Dagens Industri. De kräver att kulturministern ser till att arrangörer får prognoser som ger framhållning. "Om smittläget/vaccinationsläget är X i februari och fortsätter, så får ni göra Y i juli månad. Om det är Z i april, får ni göra Å i juli."

https://www.di.se/debatt/det-behovs-en-plan-fran-kulturministern/

Det vore förstås också viktigt för Svensk Galopp att få en sådan prognos, även om galopptävlingarna inte drar lika mycket folk som t.ex. Falsterbo Horse Show. Man har ju en del evenemang - Super Staurday, Svenskt Grand National, Women's World Cup, Hästarnas Mästare, Svenskt Derby m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in