2021-01-17, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Enormt t.o.m...ja jävlar

Det var alltså därför man konkade på talarstol, chillade i Pelosis kontor och bar på pälsmössa med horn.

Måste kännas skönt att ha minne som en guldfisk o glömma allt som Antifa ställt till med genom åren.

Ok, enormt kanske är ett tilltag från min sida.
Citera
2021-01-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nej inte direkt. Ytterst ansvarig är de som faktiskt utförde stormningen med Trumps goda minne.

Det rent polisiära arbetet måste också fungera, underättelseverksamhet år inte mycket värt om man inte också agerar operativt och förebyggande mot hoten. Detta är knappast någon fantasi utan följer av helt vanlig logik och sunt förnuft.

Självklart har Trump vetat om hoten, alternativt varit så inkompetent att han inte kunnat ta det till sig informationen. FBI har bekräftat att man tagit del av underättelser om en förestående attack som man också delat med Washington.

Whataboutism är ett argumentationsfel som används för att släta över kritik, förminska och flytta fokus från ämnet. Det går alldeles utmärkt att att diskutera och vara kritisk mot två ämnen var för sig. Två fel ger aldrig ett rätt.

Nej, det är inte argumentationsfel att jämföra en nyare händelse med en äldre, det sker hela tiden. Du gör det också. När en ny händelse inträffar är det i grund och botten enda sättet att bedöma vad som hänt. Hela din tillvaro och upplevelse av nuet bygger på vad du tidigare erfarit och lärt dig.

Hänvisningar till "Whataboutism" är däremot ett argumentationsfel.

Eller så blandar du ihop med när man börjar prata om något helt annat och orelaterat. Är BLM-terrorn verkligen helt orelaterad?

Om du på allvar betraktar BLM-terrorn som ett orelaterat ämne när det gäller Trump, Biden presidentmakten, demokratin, Demokraternas och Republikanernas relation till våldsamma och extrema grupper och nutids-USA så är du mer än lovligt dum i huvudet.
Citera
2021-01-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag fullkomligt älskar när ni i MAGA sekten skriker fake news enemy of the people om CNN.
Men sedan råkar erkänna att ni kollar på deras innehåll ändå.

Jag älskar hyckleriet och har en hel del att lära mig av er. Varken sanning eller personligt ansvar spelar längre någon roll för följare av denna toxiska personkult.

Ja vilket hyckleri att ta in information från så många källor som möjligt och sedan bilda sig en uppfattning.
Senast redigerad av Djimmie 2021-01-17 kl. 20:30.
Citera
2021-01-17, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Ja vilket hyckleri att ta in information från så många ställen som möjligt och sedan bilda sig en uppfattning.

Precis min tanke. Jag anser att man enbart ska ta in information från begränsade nyhetskällor. Gärna de som stämmer överrens med sina egna konfirmationsbias.
Citera
2021-01-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Jo det får man. Det kallas civil olydnad. Enligt USAs konstitutionen så har folket ett ansvar att göra motstånd mot inhemska förrädare. De har all rätt att storma kapitoliet för att protestera. Det är deras demokratiska rättighet.

Om så många person stormar kapitoliet är inte det bevis på att de är missnöjda med politiken som förs? Får man inte motsätta sig det eller?? Demokraterna gjorde detta när Kavanaugh skulle sväras in.

Om Biden blir president så är folket bokstavligen talat skyldiga att ta till med våld (väpnad revolution) för att dränera träsket .

Det är skillnad på civil olydnad och att begå ett brott som att storma en parlamentsbyggnad, det lär vi se i efterspelet nu när folk blir dömda.
Citera
2021-01-17, 20:40
Medlem
Jag tror att Qanon och liknande handlar om att högerextremister över hela världen sitter och trycker på sina dödslistor och väntar på en Signal. Den 6:e januari verkade så lovande att tusentals amerikaner stormade parlamentet för att gripa och hänga meningsmotståndare. Men de nådde inte riktigt ända fram och nu kommer de istället att lagföras. Förhoppningsvis!
Citera
2021-01-17, 20:51
Medlem
AreYouBacks avatar
Kollade på Mr Reagan's senaste video på Youtube. Han ställer sig frågan: varför var det inga från ANTIFA eller BLM där och störde mötet som Trump höll?
Citera
2021-01-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kollade på Mr Reagan's senaste video på Youtube. Han ställer sig frågan: varför var det inga från ANTIFA eller BLM där och störde mötet som Trump höll?
Då hade de nog blivit lynchade.

Jag ställer mig frågan hur antifa vågade infiltrera Trumps mobb?
Citera
2021-01-17, 21:09
Medlem
Jag vet inte om det här är sant, men Team Biden vill veta hur soldaterna i nationalgardet har röstat. De är rädda att någon Trump sympatisör ska blåsa skallen av Joe Biden. Jag har kollat på massor av bilder det senaste dygnet och nationalgardet bevakar området utan magasin i vapnet. Magasinfickorna på framsidan verkar tomma.

https://mediad.publicbroadcasting.net/p/shared/npr/styles/x_large/nprshared/202101/957658131.jpg

https://bostonglobe-prod.cdn.arcpublishing.com/resizer/ZHmScVlVQSQNkS9r1DKRkziMLro=/1440x0/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/bostonglobe/WQOW5FGZTREMERIMWSW3LF4CAA.jpg

https://media.wusa9.com/assets/WUSA/images/dab5b499-b4cb-4cc0-aec9-a56b76e3e920/dab5b499-b4cb-4cc0-aec9-a56b76e3e920_1140x641.jpg
Citera
2021-01-17, 21:26
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Då hade de nog blivit lynchade.

Jag ställer mig frågan hur antifa vågade infiltrera Trumps mobb?

Poängen är att de alltid dyker upp dör Trumpare demonstrerar eller samlar sig. Nu var de borta. Nu var några inflitrerade i Trump stormningen, helt klart men jag vet inte hur mycket mer skada de gjorde än Trumpare.
Citera
2021-01-17, 21:27
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag vet inte om det här är sant, men Team Biden vill veta hur soldaterna i nationalgardet har röstat. De är rädda att någon Trump sympatisör ska blåsa skallen av Joe Biden. Jag har kollat på massor av bilder det senaste dygnet och nationalgardet bevakar området utan magasin i vapnet. Magasinfickorna på framsidan verkar tomma.

https://mediad.publicbroadcasting.net/p/shared/npr/styles/x_large/nprshared/202101/957658131.jpg

https://bostonglobe-prod.cdn.arcpublishing.com/resizer/ZHmScVlVQSQNkS9r1DKRkziMLro=/1440x0/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/bostonglobe/WQOW5FGZTREMERIMWSW3LF4CAA.jpg

https://media.wusa9.com/assets/WUSA/images/dab5b499-b4cb-4cc0-aec9-a56b76e3e920/dab5b499-b4cb-4cc0-aec9-a56b76e3e920_1140x641.jpg

Det där är nog i sin ordning.
Citera
2021-01-17, 21:29
Medlem
pinnpelle88s avatar
Vad är siffran nu, 30.000 soldater, attackhelikoptrar, ett par F-16 och drönare inkl. bepansrade fordon.

Historiens populäraste President behöver 30.000 soldater för att säkra sin insvurning

Eller? 3 dagar kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in