Citat:
Ursprungligen postat av
InformationSociety
Det behöver inte vara tecken på att han är skyldig. I dubbelmordet i Linköping 2004 var det många killar som vägrade att lämna DNA-prov. Mellan 100 och 200 tror jag. Exakt alla var oskyldiga.
Är också lite fundersam på vad du menar med att sabotera utredningen igen? Att polisen inte gör en nog bra utredning och anlitar en flum-expert ska vi väl inte skylla på försvaret?
Jo, men de som vägrade lämna DNA-prov var ju inte ens misstänkta eller för den delen som i OW:s fall, dömda en gång för att sedan bli friad.
Om polisen skulle komma hem till mig och be om topsning för någonting som jag absolut inte ens varit i närheten av så skulle jag också kunna neka.
Men OW har ju 2 alternativ här, antingen så tycker han att det är ok att allmänheten ser honom som en mördare för resten av hans liv. Eller så går han med på att lämna DNA-prov och bevisar att han är oskyldig.
Låt säga att OW verkligen är oskyldig, ge mig en bra förklaring till varför han skulle vägra bevisa det? Han har väl släkt och vänner som om han går med på ett prov och det inte matchar, skulle kunna andas ut, är det inte värt nånting.
För mig är han solklart skyldig om han vägrar, det finns inget annat.