2015-04-21, 23:25
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hasse Aro har väl inget med detta att göra? Eller har jag missat något?

Hasse Aro ska leda en annan kriminalserier på tv4 i höst, Brottsplats Sverige.

Svenska fall för FBI leds av Mark Safarik, en före detta mordutredare på FBI och Bo Åström som löst 22 mordfall på rad.

Önskat Sverige haft samma frihet som USA. Verkligen få visa ansiktet på förövaren. Som i Dateline: To catch a predator.

Om någon jag bryr mig om råkar ut för något liknande som Malin. Då kommer jag skaffa jaktlicens.
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-04-21 kl. 23:27.
Citera
2015-04-22, 20:00
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hasse Aro har väl inget med detta att göra? Eller har jag missat något?

Jag fick för mig det eftersom tv-programmet presenterades i ett tv-program som leddes av Hasse Aro
Eftersom Hasse Aro var i bild när man pratade om det nya programmet blev jag förvirrad och tappade orienteringen i tid och rum och trodde Hasse Aro var med i produktionen. Detta var dock fel.
Citera
2015-04-26, 22:53
Medlem
Har OW några vänner i Sveg och vad gör han på fritiden?
Citera
2015-04-27, 15:43
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Mamman till OW brukade låsa in barnen i huset när hon gick ut. Pappan var verkligen inte en snäll individ. OW systrar är tvillingar. Egna systrar. Mördar en tonårstjej
Citera
2015-04-27, 18:34
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
[Uppmaning att sätta mördaren på plats]

Vad vi vet har han den frikände, högst sannolika mördaren, inte gjort om det och vad vi vet har han inte ens varit misstänkt för något annat brott senaste 18 åren. Det är nog väldigt få som ställer sig entusiastiska till att 'sätta någon på plats' som hållit sig på banan under så lång tid, om du är så nervös att du nästan gör i byxan så är väl det logiska rådet att du och alla du känner håller dig från gärningsgrabbens geografiska område.
Citera
2015-04-28, 13:56
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Vad vi vet har han den frikände, högst sannolika mördaren, inte gjort om det och vad vi vet har han inte ens varit misstänkt för något annat brott senaste 18 åren. Det är nog väldigt få som ställer sig entusiastiska till att 'sätta någon på plats' som hållit sig på banan under så lång tid, om du är så nervös att du nästan gör i byxan så är väl det logiska rådet att du och alla du känner håller dig från gärningsgrabbens geografiska område.

Problemet är att han kom undan från ett bestialiska brott. Inte som att han rånat en bank, tagit pengar från staten eller gjort grövre inbrott. Han våldtog och mördade en tonåring. Om han rånat en bank, levt lugnt i arton år för att bli uppsökt av tv. Det kan jag tycka är fel. Nu är det däremot ett mörkare fall av mörkare karaktär.

Jag kan förstå kvinnor som bor i samma område eller jobbar på samma arbetsplats. Självklart finns osäkerheten där.
Citera
2015-04-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Var så upprörd över att en oskyldig tjej blev torterad till döds på skoj att jag skrev saker som uppfattades som ett hot mot GM.Jag fick då en varning och informerades om att jag eventuellt skulle stängas av. Mitt inlägg raderades.

Nej en sån fegis som han skulle jag absolut inte vara rädd för, om han flyttat hit till Göteborg så skulle jag vänta utanför där han bor
Citera
2015-05-01, 19:35
Medlem
mallorcamanges avatar
Blir sjukt intressant dettA. Har länge intresserat mig för fall som anses polisiärt uppklarade. Skulle vara grymt bra om OW åkte dit i a f. Har pratat med flera från Jusim och flera antyder samma sak att det kan ha varit någon mer med. Någon som har koll på hur mamman och pappan var?
Citera
2015-05-01, 21:41
Medlem
JazzMassaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenextlevelshit
Är väldigt ny här på FB, så ber om ursäkt ifall jag upprepar något som någon annan sagt.
Men, misstolka mig rätt nu, jag tror absolut att Olof är GM, men jag finner det lite udda att han skulle ha haft med sig tejpen ut när han bara skulle ta en promenad

Varför drar man med sig tejprullar och shit ut på en promenad liksom? Kan det vara så att han på något sätt fått henne att vänta "medans han bara ska hem och hämta en sak".
Jag tänker mig att han kanske börjat prata med Malin och således fått info om att hon gått av på fel hållplats, han erbjuder sig att följa henne dit hon ska men han måste bara hem och hämta en sak först?

(Håller på och läser FUP:en nu nämligen)
Du får gärna dela med dig av FUPn!
Citera
2015-05-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mallorcamange
Blir sjukt intressant dettA. Har länge intresserat mig för fall som anses polisiärt uppklarade. Skulle vara grymt bra om OW åkte dit i a f. Har pratat med flera från Jusim och flera antyder samma sak att det kan ha varit någon mer med. Någon som har koll på hur mamman och pappan var?

Vad ska den/de andra ha varit med och gjort enligt antydningarna? Är lite nyfiken på just det eftersom jag ryktesvägen fått höra om två namngivna personer som ska ha varit med.
Citera
2015-05-02, 18:21
Medlem
Det är väl egentligen skitsamma.
Men OW förtjänar att bli frågad och uppletad ang Malin så ofta som möjligt.
Hoppas det går upp för Svegsborna att det bor en mördare i närheten.
Personligen tror jag inte han lagt ner porr och fantasier.
Han vet bara att om han släpper loss åker han dit.

Förresten är det väl helt lagligt att visa ansiktet i svensk tv/media.
Det handlar väl mer om att skydda t.ex TV4 mot diverse.
Citera
2015-05-03, 21:33
Medlem
F3ttans avatar
Jag såg att tv 4 sänder programet imorgon kl 21.00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in