Citat:
Ursprungligen postat av
Cachero
Har bara med tyck o smak att göra...
som att jämföra PC och Mac.
Du kan jobba med bägge men många föredrar Äpplet. Du kan göra allt + mycket till på Android, ändå väljer man Äpplet.
Apple TV är för mig utan tvekan den bästa boxen hands down men den är lite outdated nu. (Ska inte snacka för mycket om den nu).
Jag lämnade tbx min formuler, tyckte den va krångligare typ bara 😁
Gillar inte heller Formuler/Dreamlink boxar. Man far samma hårdvara som Android TV boxar som kostar en brakdel och man far inte Android TV OS utan Android OS for mobil/surfplatta. Man betalar bara en massa for deras MYTV/Dream Online app och TV fjärrkontroll. Som en person jag känner brukar saga, "Formuler the $50 box with the $100 app".
Sjalv föredrar jag MAG boxar eller billiga Android boxar med StbEmu app for enkelhet och stabilitet. Vissa gillar inte MAG eftersom tillverkaren blockerar vissa pirat tjänster men det gar att fixa genom att andra mjukvaran pa boxen. Tyvärr finns det bara en modell kvar pa marknaden som duger for IPTV, MAG324, de äldre modellerna säljs inte längre och de nya 42x modellerna kor med Ministra och inte Stalker som pirat tjänsterna använder. TVIP verkar som ett bra substitut fast har inte provat själv pga att de inte verkar säljas har.
Apple TV tycker jag ar kasst for IPTV. Dyrt pris, inga bra gratis appar och dåligt utbud av bra IPTV appar plus att de skickar tillbaka data om ditt användande till tillverkaren som i sin tur ger det till MPAA som aktivt jobbar med att stänga ner pirat tjänsterna. Samma galler for Smart TV.