2021-01-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolert
Bra och ha nån som dig här. Som kan det mesta.

Tackar 🙏

Därför tråden finns ju. 💪🏻
Citera
2021-01-17, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Har bara med tyck o smak att göra...
som att jämföra PC och Mac.
Du kan jobba med bägge men många föredrar Äpplet. Du kan göra allt + mycket till på Android, ändå väljer man Äpplet.

Apple TV är för mig utan tvekan den bästa boxen hands down men den är lite outdated nu. (Ska inte snacka för mycket om den nu).

Jag lämnade tbx min formuler, tyckte den va krångligare typ bara 😁

Gillar inte heller Formuler/Dreamlink boxar. Man far samma hårdvara som Android TV boxar som kostar en brakdel och man far inte Android TV OS utan Android OS for mobil/surfplatta. Man betalar bara en massa for deras MYTV/Dream Online app och TV fjärrkontroll. Som en person jag känner brukar saga, "Formuler the $50 box with the $100 app".

Sjalv föredrar jag MAG boxar eller billiga Android boxar med StbEmu app for enkelhet och stabilitet. Vissa gillar inte MAG eftersom tillverkaren blockerar vissa pirat tjänster men det gar att fixa genom att andra mjukvaran pa boxen. Tyvärr finns det bara en modell kvar pa marknaden som duger for IPTV, MAG324, de äldre modellerna säljs inte längre och de nya 42x modellerna kor med Ministra och inte Stalker som pirat tjänsterna använder. TVIP verkar som ett bra substitut fast har inte provat själv pga att de inte verkar säljas har.

Apple TV tycker jag ar kasst for IPTV. Dyrt pris, inga bra gratis appar och dåligt utbud av bra IPTV appar plus att de skickar tillbaka data om ditt användande till tillverkaren som i sin tur ger det till MPAA som aktivt jobbar med att stänga ner pirat tjänsterna. Samma galler for Smart TV.
Citera
2021-01-17, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Logga in med xtream codes istället.

Ta ditt Username och password från m3u-länken.

Då funkar EPG utan att du har epg-länken.

Vilket jag antar att du inte har om du har köpt av en Kina-säljare.

Kolla här om du inte vet hur du gör:

https://www.formuler-support.tv/article/21-how-to-use-mac-id-portal-xtreme-codes-api-xc-and-m3u-url-on-formuler-boxes/

EPG har val med leverantören att gora och inte säljare oavsett nationalitet?

Angaende M3u, EPG och XC portal lankar sa kan man fa fram alla 3 om man bara har en.

Fran M3U lanken http://din.portal.lank/get.php?username=DittAnvandarnamn&losenord=DittLos enord&type=m3u_plus&output=...

Sa far man EPG lanken genom att byta ut get.php mot xmltv.php och korta ner lanken till http://din.portal.lank/xmltv.php?username=DittAnvandarnamn&losenord=DittL osenord

Och XC portal lanken ar: http://din.portal.lank

Fran XC portal kan man fixa fram Stalker portalen genom att lagga till /c. http://din.portal.lank/c

Fran XC portalen kan man fa fram M3U lanken genom lagga till /get.php?username=DittAnvandarnamn&losenord=DittLos enord&type=m3u_plus&output=... dar output= ar antingen ts eller hls
Citera
2021-01-17, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Men jag pratar om IPTV annars hade jag inte skrivit här. Tror ni pårintigt det har med rättigheter att göra? Samtidigt som man säljer hela världens kanaler och tusentals film. Det hade varit flera miljoner dollar i böter.

Jaha, du menar pirat tjänsterna. Det finns ju redan tjänster med kanaler från de lander du eftersokte. Vill du inte ha hela utbudet sa ar det barabe din säljare ta bort de for dig.
Citera
2021-01-17, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
EPG har val med leverantören att gora och inte säljare oavsett nationalitet?

Många Kina-säljare som inte ger ut epg-länkar.

De flesta som köper har ingen aning om hur man fixar fram epg så som du skrev.

Därför jag föreslog att han skulle logga in via XC.
Citera
2021-01-17, 08:04
Medlem
Citat:
Många Kina-säljare som inte ger ut epg-länkar.

De flesta som köper har ingen aning om hur man fixar fram epg så som du skrev.

Därför jag föreslog att han skulle logga in via XC.

Ja, Kina-saljarna ar värdelösa och vissa leverantörer de atersäljer likaså (som inte har någon EPG alls). Fast man kan inte klandra de. De tjänar mindre per abonnemang an säljarna pa R och G forumen som tävlar mot varandra

Som nybörjare behover man en säljare som svarar snabbt pa ens frågor och felsöker och fixar nar man har problem men tid ar pengar sa det kostar. Man kan inte snåla med bra support
Senast redigerad av BorDuISkapetEller 2021-01-17 kl. 08:51.
Citera
2021-01-17, 08:48
Medlem
Citat:
Ja, Kina-saljarna ar värdelösa och vissa leverantörer de atersäljer likaså (som inte har någon EPG alls). Fast man kan inte klandra de. De tjänar mindre per abonnemang an säljarna pa R och G forumen som tävlar mot varandra

Som nybörjare behover man en säljare som svarar snabbt pa ens frågor och felsöker och fixar nar man har problem men tid ar pengar sa det kostar. Man kan inte snåla med bra support

Beror väl på vad man är ute efter varför betala det dubbla?
Som sagt det är samma abonnemang som sälj för dubbla priset i Sverige.
Sen får man ingen support men är tjänsten stabil behövs det inte support.
Det är ju smaksak.
Själv blev man lurad som många till av en Svensk återförsäljare som bara stängde av för massa folk.
Funka kanon 10 månader sen stängde de ner och försvann.
Citera
2021-01-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolert
Beror väl på vad man är ute efter varför betala det dubbla?
Som sagt det är samma abonnemang som sälj för dubbla priset i Sverige.
Sen får man ingen support men är tjänsten stabil behövs det inte support.
Det är ju smaksak.
Själv blev man lurad som många till av en Svensk återförsäljare som bara stängde av för massa folk.
Funka kanon 10 månader sen stängde de ner och försvann.

Ditt EPG lank problem ar ju ett bra exempel pa att support behovs aven om tjänsten ar stabil. Men support tar ju upp tid for säljaren och tid ar pengar.

Det var tråkigt att din gamla svenska aterforsaljare stängde ner ditt konto innan din tid gick ut men tyvärr kan man inte förvänta sig någon garanti pa olagliga tjänster. Bast att inte köpa mer an vad man har rad att förlora at gången.
Citera
2021-01-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ditt EPG lank problem ar ju ett bra exempel pa att support behovs aven om tjänsten ar stabil. Men support tar ju upp tid for säljaren och tid ar pengar.

Det var tråkigt att din gamla svenska aterforsaljare stängde ner ditt konto innan din tid gick ut men tyvärr kan man inte förvänta sig någon garanti pa olagliga tjänster. Bast att inte köpa mer an vad man har rad att förlora at gången.

Sant.
Epg funkar om man kör via portalen. Det är bara backupen jag ville ha epg på då den körs via m3u länk.
Bra med folk som har kunskap på denna sida.
Citera
2021-01-17, 14:15
Medlem
Citat:

Kina-säljarna tjänar kanske mindre per abonnemang, men samtidigt så är ju det mesta billigare där också då det är billigare att leva där.

Tar ett par sekunder extra för dom att skicka med epg-länken när dom ändå skickar med m3u-länken efter genomfört köp.
Citera
2021-01-17, 14:51
Medlem
Citat:
Kina-säljarna tjänar kanske mindre per abonnemang, men samtidigt så är ju det mesta billigare där också då det är billigare att leva där.

Tar ett par sekunder extra för dom att skicka med epg-länken när dom ändå skickar med m3u-länken efter genomfört köp.

Håller med dig men som sagt man får vad man betalar för.
Citera
2021-01-17, 15:16
Medlem
Det ett jävla lotteri när man köper på t.ex Aliexpress. Du kan ha turen och få det bästa av dem bästa iptv för få hundra, eller så får du något halvt okej för också några få hundra. Min kollega har blivit scammad 1 gång på 6500kr från någon leverantör, kan vara på riktigt svårt alltså. Ännu en konstig grej är säljare som säljer från samma leverantör kan skilja över 500kr i pris. ”Du får bättre service från mig” jo tjena, sysslat med skiten i många år lär mig något jag inte redan kan. Säkert 40 åriga bor hos morsan grabbar det 😅
Senast redigerad av Cachero 2021-01-17 kl. 15:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in