2021-01-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Någon som har öppen/gratis svensk EPG som är aktiv och uppdateras?

Eller var man kan söka efter det, google sög.

Orden gratis, aktiv och uppdateras gar inte ihop i samma mening men du kan ju prova m3u4u. Fast det kanske ar for "meckigt" som någon annan skrev.
Citera
2021-01-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Såg reklam om en sticka som heter KD1 TV Stick. Android-tv os, 2gb ram och klarar 4K. 300 spänn. Någon som testat?

Varför ens valja MECOOL nar man kan köpa chromecast, xiaomi eller firestick for runt samma pris?
Citera
2021-01-26, 20:02
Medlem
Citat:

Får du ingen från din säljare?
Citera
2021-01-26, 20:04
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Orden gratis, aktiv och uppdateras gar inte ihop i samma mening men du kan ju prova m3u4u. Fast det kanske ar for "meckigt" som någon annan skrev.
Faktiskt aldrig haft problem tidigare med just det. Legat öppna och utan pw. Men var nåt år sedan nu.

Men ska kika på m3u4u, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Får du ingen från din säljare?
Nix. Chansade på en billigare och mer lågkvalitativ säljare då jag ser så lite på TV att inte ens tusenlappen är värt det. Ingen EPG, kanalnamnen är lite skumma etc, ingen support what so ever, ostabilitet får jag avvänta och se.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2021-01-26 kl. 20:06.
Citera
2021-01-26, 20:04
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Varför ens valja MECOOL nar man kan köpa chromecast, xiaomi eller firestick for runt samma pris?

För att den klarar 4K och har Android TV os
Citera
2021-01-26, 20:07
Medlem
Citat:
För att den klarar 4K och har Android TV os

fire stick 4k + aptoide tv ftw
Citera
2021-01-26, 20:13
Medlem
Citat:
Faktiskt aldrig haft problem tidigare med just det. Legat öppna och utan pw. Men var nåt år sedan nu.

Men ska kika på m3u4u, tack.

Nix. Chansade på en billigare och mer lågkvalitativ säljare då jag ser så lite på TV att inte ens tusenlappen är värt det. Ingen EPG, kanalnamnen är lite skumma etc, ingen support what so ever, ostabilitet får jag avvänta och se.

jag brukade köpa epg data från xml-tv fast tror inte de ar kvar langre. $5 for 6 man. och kanal logotyperna "snodde" jag lankarna från iptv-epg (numera epg.best), hehe.
Citera
2021-01-26, 20:15
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
fire stick 4k + aptoide tv ftw

For all del, men tror det blir svårt komma ner på 300 kr då. När jag körde Xiaomi-stickan var det jävla skönt med android tv och alla appar direkt tillgängliga i playstore. Därför jag blev lite intresserad av den där.

Eller så väntar man bara på nya Chromecast, men den verkar ju också kosta kring 700kr.
Citera
2021-01-26, 20:22
Medlem
Citat:
For all del, men tror det blir svårt komma ner på 300 kr då. När jag körde Xiaomi-stickan var det jävla skönt med android tv och alla appar direkt tillgängliga i playstore. Därför jag blev lite intresserad av den där.

Eller så väntar man bara på nya Chromecast, men den verkar ju också kosta kring 700kr.

aja, har inte provat mecool men de har bra reviews och det snackades mkt om de forut innan tivo stream, chromecast och numera dynalink ($30 sticka med 4k och android tv o/s) kom.
Citera
2021-01-26, 21:31
Medlem
Citat:

Det enda gratis är göra en själv via notepad++ och andra medel. Viktigt att m3u data och xmltv data matchar
Citera
2021-01-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det enda gratis är göra en själv via notepad++ och andra medel. Viktigt att m3u data och xmltv data matchar

TVG-ID taggarna i din m3u lista maste matcha med som finns i xmltv.

Visst, notepad++ eller tom notepad gar att använda som redigerare fast nackdelen ar om leverantören andrar strom lankarna sa måste man gora om allt. Bättre att använda en redigerare som tex m3u4u som uppdaterar automatiskt nar stromlankarna andras.
Citera
2021-01-28, 04:25
Medlem
Citat:

Firestick 4k är ofta (ibland) på rea för under 30 euro hos amazon.de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in