2021-01-16, 18:09
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matalf
Vad misstänker du då? Eller är det så osannolikt att en mamma skulle göra så här mot pappan tycker du?
Otrohet brukar vara det vanligaste.
Citera
2021-01-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Kan nog komma väl till hands vid eventuell rättegång. Se bara till så hon inte vet om det in i det sista. Ta för vana att alltid spela in vid alla möten med henne.

Det låter på dig som att du verkligen bryr dig om din son. Barn skall inte behöva uppleva föräldrar som bråkar på det viset. Fel av ditt ex att bete sig så framför pojken.

Risken finns att hon har läst denna tråd då jag vet att både hon och mormorn ofta läser skvaller osv här på Flashback. Men men behövde lätta på trycket och förhoppningsvis få några bra råd på vägen
Citera
2021-01-16, 20:02
Medlem
Citat:
Duger inte vid en rättegång, hade dokumenterat och spelat in min exfru i tonvis, men rätten ansåg att det kunde vara manipulerat osv om mamman inte visste att hon blev inspelad m.m men dokumentera allt som avviker ifrån det hon har bestämt så du kan påvisa att det är svårt att samarbeta med henne.

När jag var i din situation så berättade min advokat att det är 50/50 oavsett vad som stämmer eller inte, jag var anklagad för att jag var våldsam mot barnen, hon påstod att jag misshandlat henne vilket självklart inte stämde! Hon krävde 100 % vårdnad över barnen och även om jag ville göra samma sak så fick jag rådet av advokaten att gå på delad vårdnad får barnen skull, och alltid utgå ifrån barnens behov.

Men som någon pappskalle här innan föreslog att du skulle ge upp och hoppas att ungen kommer och letar upp dig i vuxen ålder kan du bara fetglömma!! Du har en skyldighet att se till att ditt barn får en så bra uppväxt som möjligt, med så bra förutsättningar som möjligt, jag läste någonstans att du var rädd för att barnet skulle bli en beta-hane, det kanske är dags att sluta bete som en sådan då!

Men med det sagt så hoppas jag att du har en bra hemförsäkring, en bra försäkring via fack eller liknade, du kommer ha en tuff period framför dig, men att dra det till rätten är nog den enda lösningen på dina bekymmer!

lycka till

Som jag fick förklarat för mig av rättskyddsavdelningen på folksam så täcker inte rättskyddet en tvist som uppstått inom ett år från en separation.. men de spelar inte så stor roll har på tok för mycket pengar som bara ligger och skräpar endå
Citera
2021-01-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
TS, försök få bra juridisk hjälp http://pappaombudsmannen.se/tankvart-om-vardnadstvister/

Är detta nån du personligen kan rekommendera?
Citera
2021-01-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Har läst å har enbart din berättelse. Är det helt sant i det du berättar så verkar ditt ex inte vara den skarpaste kniven i lådan..

Hon vill ha dina pappa dagar men beter sig som ett arsel. Hon tycker det är usch å fy att du snusar uppvid barnet, men hon drar på dig smällar samt gapar å skriker så att barnet blir rädd å gråter. Jag tror knappast att barnet gråter när du stoppar in en snus..

Om ni har planerat umgänge å hon vägrar, anmäl till eran handläggare. Jag är ganska säker på att hon inte får göra så, då det handlar om barnets rättigheter å era skyldigheter.

Som många andra har skrivit så tycker jag med att du ska spela in varje samtal utan hennes vetskap samt alltid ha vittne vid överlämning. Ge fan i att berätta när du ska på t.ex AW med mera, hon har inget med det att göra å hon verkar använda det mot dig ändå. Ge inte vatten på kvarn..

När hennes föräldrar gör okynnesanmälan mot dig för att det ska se bättre ut för hennes räkning å ni har en bra handläggare, så tas inte det på större allvar (borde inte göra det iaf) då det räknas som att vara partiska. Det gäller om ni har en bra handläggare som sagt.. har ni ej en bra handläggare, så spela även in denne, då vissa inom socialtjänsten tror att dom kan säga en sak sen påstå att det aldrig har sagts eller gjorts..dokumentera allt.

Skaffa en advokat så fort som möjligt. Beter hon sig så här så kommer hon nog inte bli bättre då hon verkar labil, om det nu stämmer med vad du själv har berättat här..

Hoppas dock att det blir bättre så inte barnet tar skada i slutändan.

Lycka till!

Tack för dina ord! Har pratat med våran handläggare på socialtjänsten och hon verkar vettig!
Citera
2021-01-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Vadå en helt genomsnittlig kvinna dom är så där ingen tankeverksamhet överhuvudtaget, det är ju så att hon vill åt underhålls bidraget som hon kommer leva på. Sen kommer samma kärring gnälla i en tråd på familjeliv att dom börjar kosta pengar och det räcker inte till kläder och hennes krogliv. Sen kommer hon starta en tråd på familjeliv om att sonen skall få in studie bidraget direkt på kontot som hon behöver för det är så synd om henne för hon kan ju inte jobba för att du skitit i ty ta hand om sonen. Ngt mer klassiskt än så blir det inte. Du rätt till 50% av tiden med sonen så bara gå till soc igen och nästa gång ställ frågor till dom på soc låt dom upplysa om dina rättigheter. Du kan inte förlora om det går till familjerätten såvidare du inte pundar eller ngt om ens då.

De du säger i känns som ett bullseye
Citera
2021-01-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Helt seriöst varför låter du kossan diktera villkoren, delad vårdnad innebär 50% hos respektive förälder, hindrar hon dig så anmäler du detta.
Dra detta till domstol och få ett beslut därifrån, familjerätten är enbart frivillig och dom kan inte göra ett piss

Har blivit så att varenda gång jag velat ha sonen mer har hon kört över mig och ofta hotat med att gå tillbaka till första schemat vi körde på. Eftersom de är det sista jag vill vågar jag inte sätt hårt mot hårt fullt ut. Hon kör över mig och så har det alltid varit. Även fast jag inte märkt de när vi var i lag har jag fått de jävligt tydligt förklarat för mig. Av de flesta som känner oss
Citera
2021-01-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muusmatta
Har blivit så att varenda gång jag velat ha sonen mer har hon kört över mig och ofta hotat med att gå tillbaka till första schemat vi körde på. Eftersom de är det sista jag vill vågar jag inte sätt hårt mot hårt fullt ut. Hon kör över mig och så har det alltid varit. Även fast jag inte märkt de när vi var i lag har jag fått de jävligt tydligt förklarat för mig. Av de flesta som känner oss

Du blir överkörd för du saknar bollar. Sorry to say.

Man ska aldrig ge en kvinna ens ett finger för då slukar hon hela handen.
Citera
2021-01-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Korkat? Du, den här killen har gjort något han inte berättar. Så är det bara.

Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Ja, bara för att man har lagen på sin sida är det inte alltid enkelt. Man kan få kämpa, behöva anlita jurister etc. i åratal.

Det är möjligt att TS har sig själv att skylla, men till skillnad från dig är jag inte säker eftersom det uppenbarligen finns individer som "tappar" det när det sker något omvävlande i livet (som att få barn exempelvis). Sedan tillkommer de fall där en part använder barnen som "vapen" för att straffa den andra för ex. en otrohet, att den andra ville skilja sig, svartsjuka att den andra hittat någon ny efter separation etc.

Citat:
Vad misstänker du då? Eller är det så osannolikt att en mamma skulle göra så här mot pappan tycker du?

Det jag känner mest är att ts är för mjäkig och velig, har tid att gå på afterwork istället för att hämta ungen tidigare tex

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Otrohet brukar vara det vanligaste.

Kan säga med handen på hjärtat att jag aldrig försökt sårat den där tjejen. Och skulle inte ens våga drömma om att vara otrogen mot henne. Kuken skulle vara avklippt samma natt! Tror det är sveket att jag valde att polisanmäla henne iomed första misshandeln sonen fick bevittna. Ingen i hennes släkt (på hennes mammas sida) kunde förstå hur jag kunde göra nått sånt och försökte ge mig skuldkänslor i att påstå att om mammans morfar dör av hjärtproblem skulle jag hållas ansvarig för det. pga att jag gjorde en anmälan. Typ de är absolut inte okej att slåss MEN HUR FAN KUNDE DU GÖRA EN ANMÄLAN??? Nu har du satt din sista potatis. Har aldrig anmält nånting förut men när sonen tittar på har de gått några steg för långt imo!
Citera
2021-01-16, 20:21
Medlem
Citat:
Vet inte om du läst topic men jag försökte in i det sista att bo kvar i lägenheten. På familjerätten fastslog mamman en deadline på sista dag som jag skulle vara ute ur vår gemensamma bostad. Personligen hade jag kunnat stått ut tills sonen var vuxen och flyttade ut.
Men så här i efterhand ser jag att de inte hade varit rätt val. Att leva ett liv genom att trippa på tå för att inte göra henne upprörd är inte mycket till liv. Sonen ska inte behöva leva i oro över att se våldshandlingar och bråk hemma.
Därför är delad vårdad de bästa i vårat fall, så kan jag garantera att sonen aldrig behöver känna oro över sådana saker så länge han är med mig!

Men vad menar du? Bör jag polisanmäla falska anklagelser som jag blivit anmäld för?
Jag var väldigt trött när jag läste ja, jag missade att det var saker de reagerade på som hade faktisk grund. De kan vara på riktigt oroliga och jag tänker att det är pajkastning om du skulle anmäla det. Jag uppfattade fel och trodde att du tog emot grundlösa anklagelser eller medvetna förvrängningar vid möten. Är det som så att de förvränger situationer och information för att anklaga dig och du hamnar i ständiga konflikter där du ska förklara hur det egentligen var, är det ändå dags att polisanmäla eftersom människor med störningar gör så och förövare. Att oroa sig om barnet har utslag etc är normalt, oavsett om det är för att du inte skulle sköta omvårdnad eller annat. Däremot är det sjukligt om barnet har allergi som de försöker utnyttja för att svartmåla dig. Du måste alltså klura ut varför de säger något och inte agera på impuls. Men om syftet är att enbart misskreditera dig ska du anmäla, ja. Oavsett vad behöver du nog advokat även om du inte har ekonomi med utrymme för det.

Någon skrev att du ska banda och jag tycker att det är vettigt om hon får aggressiva utbrott. Att bli våldsam och skrika runt barnet är inte normalt och det är tidskrävande att spela in och sortera bort onödiga inspelningar samtidigt som man kan känna att det är lite för mycket men i sådant här läge när det gäller ett barns trygghet måste du nog det. Sedan spela in kontakt med myndigheter, vilket nästan är viktigare. Du ska även polisanmäla alla utbrott som sker när du hämtar och lämnar. Det är inte under några som helst omständigheter okej att hon slår dig och att ditt barn är brottsoffer att bevittna det.. inte heller manipulation av att säga negativa saker till barnet som ämnar att säga att det har det bäst med henne. När det kommer till anknytning skapar hon snarare anknytningstrauman som kommer sitta i för resten av barnets liv om hon får fortsätta att domdera oemotsagd. Du måste sätta hårt mot hårt, det är absolut inte okej att hon försöker misshandla dig och din relation med ert gemensamma barn. I dina skor skulle jag vara orolig inför hur hon sköter barnet när de är ensamma. Hon klarar inte ens av att hålla kontroll vid de kortare stunder ni möts med barnet närvarande...

Googlade kort för att hitta något som kanske kan ge dig mer möjlighet att förstå vilka skador som ditt barn riskerar att utveckla av att ha de här aggressiva utspelet. https://www.battrerelationer.se/anknytningsteori/ Normalt ska man åtminstone kunna hålla tyst om de negativa saker man skulle kunna säga som vuxna i gräl eller om man nu har obearbetade känslor som stör, med barnet närvarande. Kan tycka att man ska klara av att inte bara hålla masken men även prata vänligt och respektfullt för att barnet ska ha en trevlig stund. Trots allt är det de vuxna som valt att skaffa barn med varandra och barnet har rätt att känna samhörighet till båda föräldrarna utan att någon ska försöka utveckla skuld- och skamkänslor över att ha en relation med sin andra förälder också.

Fortsätter hon kan du börja överväga att slåss om ensam vårdnad. I din situation hade jag gjort det utan tvekan även om det är svårt att få.
Senast redigerad av makeam 2021-01-16 kl. 20:30.
Citera
2021-01-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Du blir överkörd för du saknar bollar. Sorry to say.

Man ska aldrig ge en kvinna ens ett finger för då slukar hon hela handen.

Är helt överens med dig!
Hoppas bara på en dom som hon inte kan rubba utan allvarliga konsekvenser
Citera
2021-01-16, 22:26
Medlem
Citat:
Som jag fick förklarat för mig av rättskyddsavdelningen på folksam så täcker inte rättskyddet en tvist som uppstått inom ett år från en separation.. men de spelar inte så stor roll har på tok för mycket pengar som bara ligger och skräpar endå

Vad väntar du på då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in