Citat:
Ursprungligen postat av
Newfaq
Ljudinspelning och gärna video, investera i en kroppsmikrofon
Duger inte vid en rättegång, hade dokumenterat och spelat in min exfru i tonvis, men rätten ansåg att det kunde vara manipulerat osv om mamman inte visste att hon blev inspelad m.m men dokumentera allt som avviker ifrån det hon har bestämt så du kan påvisa att det är svårt att samarbeta med henne.
När jag var i din situation så berättade min advokat att det är 50/50 oavsett vad som stämmer eller inte, jag var anklagad för att jag var våldsam mot barnen, hon påstod att jag misshandlat henne vilket självklart inte stämde! Hon krävde 100 % vårdnad över barnen och även om jag ville göra samma sak så fick jag rådet av advokaten att gå på delad vårdnad får barnen skull, och alltid utgå ifrån barnens behov.
Men som någon pappskalle här innan föreslog att du skulle ge upp och hoppas att ungen kommer och letar upp dig i vuxen ålder kan du bara fetglömma!! Du har en skyldighet att se till att ditt barn får en så bra uppväxt som möjligt, med så bra förutsättningar som möjligt, jag läste någonstans att du var rädd för att barnet skulle bli en beta-hane, det kanske är dags att sluta bete som en sådan då!
Men med det sagt så hoppas jag att du har en bra hemförsäkring, en bra försäkring via fack eller liknade, du kommer ha en tuff period framför dig, men att dra det till rätten är nog den enda lösningen på dina bekymmer!
lycka till