2021-01-15, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dimitriiiiz
Jisses.... Hur mådde du där?

Kan inte ha varit en rolig upplevelse..

- Lågt testo
- Lågt e2

Värst avtändningen i mitt liv som kändes som den aldrig skulle ta slut.
Utan min sambo som tog hand om mig så vet jag inte hur det skulle gått.
Kom inte ens ut sängen. Min läkare ville jag skulle kontakta ambassaden här i utlandet för att
kunna få hem mig.

Sista gången för mig som det blir AAS. Nu läggs det på hyllan resten av mitt liv.
Citera
2021-01-15, 17:42
Medlem
Kaskiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Tack det hade varit hyggligt

Jag skrev kanske luddigt. Men efter testot så slutade jag direkt och gick direkt på HCG som jag tog kanske 2-4 veckor och efter det påbörjade jag Nolva (6 veckor) och Clomid (4 veckor).

Efter detta nu så har jag tagit en till dos HCG i ca 4-6 veckor med enbart HCG.
Samt nu är jag igång igen på en sista omgång HCG i 8 veckors tid (kommer avslutas i slutet av februari).

Efter jag gick av första PCT kuren med Nolva och Clomid låg värdena på:

Östrogen - Mindre än 10
LH 0,4 - skall vara 0,57-12,07 mIU/ml
FSH 0,42 - skall vara 0,95 -11,95 mIU/ml
Testot 0,67 ng/ml skall vara 2,40-8,71 ng/ml

Så mina värden låg en bra bit under det normala efter 6-8 veckors avslutande av kur och avslutad PCT.

Med andra ord funkade PCT dåligt för mig. Men hade jag kanske inte tagit Nolva och Clomiden så skulle mina värden varit betydligt sämre.

Jag tog sista året enbart Testo E och Trena A.
Tren sitter kvar längre i kroppen och sänker dina värden ungefär på samma sätt som Deca.

Satan! Dem värdena va inte nådiga efter PCT.

LH 0,4 mIU/ml. Vad är det i E/L?

Kan det vara så att du fortfarande hade substanser kvar i kroppen som stängde ner dig även under PCT? Dvs för tidig PCT.

Mig veterligen är HCG även nedslängde av testot (kanske inte markant dock)

PS; har sömnen blivit påverkad negativt? Jag har fått svårt att sova djupt/länge under nolva
Citera
2021-01-15, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskis
Satan! Dem värdena va inte nådiga efter PCT.

LH 0,4 mIU/ml. Vad är det i E/L?

Kan det vara så att du fortfarande hade substanser kvar i kroppen som stängde ner dig även under PCT? Dvs för tidig PCT.

Mig veterligen är HCG även nedslängde av testot (kanske inte markant dock)

Vet inte vad det är i E/L då testerna togs på labbet här i Thailand.
Men jag och flera har varit inne på samma sak att substanserna fanns kvar i kroppen under min PCT.
Så det eller alternativet fake produkter (Clomid/Nolva).

Vad som stämmer där får jag nog aldrig veta.

HCG et det har jag testat så det innehåller Pregnyl och var äkta.

Sedan det testet har jag kört 1 nytt test var annan månad fram tills idag och än så länge ser det ut som hormonerna börjat återhämta sig och man känner sig avsevärt bättre.

Skall dock bli kul se vad Endokrinologen i Malmö säger då jag återkommer hem.

Testerna tog på morgonen och ingen mat innan testerna togs så jag tror dem visar korrekt data även om vi snackar Thailand

Kunde inte sova alls utan tryckte i mig en massa benzo och sedan skrev läkare ut i Sverige Mirtazapin som enligt honom var till för avtändning av AAS. Tack vara det kunde jag sova i mer än 2 timmar åt gången.

Nu är sömnen som återhämtad igen utan Mirtazapin.
Citera
2021-01-15, 18:47
Medlem
Kaskiss avatar
Fint! Det viktiga är la att du mår bra nu och har bra värden

Hur lång tid från stopp började vardagen kännas okej igen?

Jag har ju kört nebido (som jag ej rekar någon). Det tog ca 12 veckor innan det var ur systemet och innan dess dalade det och man mådde riktigt pissigt ändå xD

PS: Läste en studie innan (länk: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3863556/) där kosttillskottet "ashwagandha" ökade värdena.
"Semen parameters and serum hormone levels were estimated at the end of 90-day treatment. There was a 167% increase in sperm count (9.59 ± 4.37 × 106/mL to 25.61 ± 8.6 × 106/mL; P < 0.0001), 53% increase in semen volume (1.74 ± 0.58 mL to 2.76 ± 0.60 mL; P < 0.0001), and 57% increase in sperm motility (18.62 ± 6.11% to 29.19 ± 6.31%; P < 0.0001) on day 90 from baseline. "

Kanske värt ett försök? En burk kostar inte mkt.
Senast redigerad av Kaskis 2021-01-15 kl. 18:58.
Citera
2021-01-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Värst avtändningen i mitt liv som kändes som den aldrig skulle ta slut.
Utan min sambo som tog hand om mig så vet jag inte hur det skulle gått.
Kom inte ens ut sängen. Min läkare ville jag skulle kontakta ambassaden här i utlandet för att
kunna få hem mig.

Sista gången för mig som det blir AAS. Nu läggs det på hyllan resten av mitt liv.
Fyfan bra att du mår bättre och tack för du delar med dig. Bra att du hade någon som va med dig där!

Problemet med AAS är om det används fel så är kosekvenserna väldigt dyra. Missförstå mig inte fel, med fel mena jag

- Långvarid kur
- Extrema doser
- För mycket olika prepat

Sen att man mår så jävla bra på kur gör det ännu svårare för många att lägga av och släppa det.

PS dina pct grejer måste vara rena bluffen eller att du har varit on så länge att du körde pct när allt va kvar i kroppen.

Denna historia fick mig tänka till extra att vara försiktig.

MVH
Citera
2021-01-15, 19:40
Bannlyst
Citat:
Fyfan bra att du mår bättre och tack för du delar med dig. Bra att du hade någon som va med dig där!

Problemet med AAS är om det används fel så är kosekvenserna väldigt dyra. Missförstå mig inte fel, med fel mena jag

- Långvarid kur
- Extrema doser
- För mycket olika prepat

Sen att man mår så jävla bra på kur gör det ännu svårare för många att lägga av och släppa det.

PS dina pct grejer måste vara rena bluffen eller att du har varit on så länge att du körde pct när allt va kvar i kroppen.

Denna historia fick mig tänka till extra att vara försiktig.

MVH

Tack så mycket.
Skönt att mina erfarenheter kunde vara till någon nytta.

Sedan så tror jag riskerna med köra AAS förståndigt kommer göra så att du/ni aldrig blir så pass nedstängda.
Använda Arimidex eller liten dos HCG under hela tiden ni kurar så slipper ni "kanske" bli nedstängda.

Lycka till där ute med er alla
Citera
2021-01-16, 12:41
Medlem
Att deffa under PCT

Hej FB,

Tänkte kolla med er. Har ni deffat efter en clean bulk kur samtidgt som ni har varit under PCT?

Om ja hur upplevde ni det?

Dela gärna med er åsikter.
Citera
2021-01-16, 14:36
Medlem
Roidroffes avatar
Låter som ett perfekt sätt för att spola ner resultaten i toaletten på. Varför ta risken att preppa och jobba hårt för att sedan lägga sig på underskott just när man har överdrivet högt kortisol och hela systemet är i obalans.

Lite som att hoppa av finlandsfärjan ute på sjön med blyvikter vid fötterna.

Dont do it!
Citera
2021-01-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidroffe
Låter som ett perfekt sätt för att spola ner resultaten i toaletten på. Varför ta risken att preppa och jobba hårt för att sedan lägga sig på underskott just när man har överdrivet högt kortisol och hela systemet är i obalans.

Lite som att hoppa av finlandsfärjan ute på sjön med blyvikter vid fötterna.

Dont do it!
För att syftet i förstahand är

12 veckor bulk och sedan 12 veckor deff för att delta i en show nej inte bodybuilding men kravet är de samma

och här funderar jag på om jag ska fortsätta med testo i 16 veckor iställer för 12.

Kuren är endast test e 500/v

Tack för svar man man ska inte deffa under pct endast efter.
Senast redigerad av Dimitriiiiz 2021-01-16 kl. 15:06.
Citera
2021-01-16, 19:00
Medlem
goofers avatar
Citat:
För att syftet i förstahand är

12 veckor bulk och sedan 12 veckor deff för att delta i en show nej inte bodybuilding men kravet är de samma

och här funderar jag på om jag ska fortsätta med testo i 16 veckor iställer för 12.

Kuren är endast test e 500/v

Tack för svar man man ska inte deffa under pct endast efter.

Deffa under kuren, det är ju under en deff man verkligen har nytta av aas.

Som tidigare skrev så kommer du deffa bort musklerna också under pct för du är nerstängd.

Deffa 4 sista veckorna, och kanske 2 till 3 veckor efter sista sticket då halveringstiden gör att du har verksamt hormon i kroppen flera veckor efter sista stick. (ej testo prop då), lägg dig på minst kaloribalans under pct.
Citera
2021-01-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Deffa under kuren, det är ju under en deff man verkligen har nytta av aas.

Som tidigare skrev så kommer du deffa bort musklerna också under pct för du är nerstängd.

Deffa 4 sista veckorna, och kanske 2 till 3 veckor efter sista sticket då halveringstiden gör att du har verksamt hormon i kroppen flera veckor efter sista stick. (ej testo prop då), lägg dig på minst kaloribalans under pct.
Vad tycker du om detta då

Avslutar mina 12 veckor nu
Med nuvarande upplägg 500/ veckan
Sedan cruise 250/under deffen och efter showen
PCT
Senast redigerad av Dimitriiiiz 2021-01-16 kl. 19:25.
Citera
2021-01-16, 19:47
Medlem
goofers avatar
Citat:
Vad tycker du om detta då

Avslutar mina 12 veckor nu
Med nuvarande upplägg 500/ veckan
Sedan cruise 250/under deffen och efter showen
PCT
Mycket bättre.