2021-01-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskis
Fråga ang Nolvadex/tamoxifen:

Ska inte nolva minska östrogen? Tog nyss blodprov under PCT och östrogenet var något förhöjt (högre än innan jag börja med PCT).

Offtopic-fråga: min LH är på 2.1 nu (ca 4-5 innan TRT). Bör rimligen min naturliga nivå av testo nås när jag når 4-5 i LH igen? Och när jag slutar med nolva, bouncar LH ner lite igen?

Tack på förhand!

Hej,

Nolvadex minskar inte dina serumnivåer av östrogen utan blockerar upptaget i receptorerna vid bröstkörtlarna. Det kan höja dina östrogennivåer systemiskt. Att ha lätt förhöjt östrogen gör ingenting under din PCT, du skulle snarare må sämre av att ha för låga nivåer.

Beroende på din ålder, leverne, tidigare bruk av AAS osv så ser dina förutsättningar för att komma tillbaks till dina tidigare nivåer olika ut. Det finns inga garantier för att du hamnar på 4-5 igen men har du inte legat på mer än TRT-doser testosteron och inga 19-nor preparat så bör dina chanser se goda ut.
Citera
2021-01-14, 22:37
Medlem
Kaskiss avatar
Tack fisk123!

Har bara gått på TRT-dos i 6 mån. (Aldrig något annan prep)
LH har stigit från 0.5 till 2.1 på 2.5 veckor sen jag börja med Nolva. Detta bör ju rimligen tyda på att jag når min naturliga nivå 4-5 efter fullgjord PCT, right ?

Vill man gärna hamna över sin naturliga nivå av LH direkt efter pct? Jg tänker om det bouncar ner något efter stopp med nolva

Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Hej,

Nolvadex minskar inte dina serumnivåer av östrogen utan blockerar upptaget i receptorerna vid bröstkörtlarna. Det kan höja dina östrogennivåer systemiskt. Att ha lätt förhöjt östrogen gör ingenting under din PCT, du skulle snarare må sämre av att ha för låga nivåer.

Beroende på din ålder, leverne, tidigare bruk av AAS osv så ser dina förutsättningar för att komma tillbaks till dina tidigare nivåer olika ut. Det finns inga garantier för att du hamnar på 4-5 igen men har du inte legat på mer än TRT-doser testosteron och inga 19-nor preparat så bör dina chanser se goda ut.
Senast redigerad av Kaskis 2021-01-14 kl. 22:40.
Citera
2021-01-14, 23:39
Medlem
Citat:
Tack fisk123!

Har bara gått på TRT-dos i 6 mån. (Aldrig något annan prep)
LH har stigit från 0.5 till 2.1 på 2.5 veckor sen jag börja med Nolva. Detta bör ju rimligen tyda på att jag når min naturliga nivå 4-5 efter fullgjord PCT, right ?

Vill man gärna hamna över sin naturliga nivå av LH direkt efter pct? Jg tänker om det bouncar ner något efter stopp med nolva

Som sagt, inga garantier men det tror jag absolut att de ska göra.

Du behöver inte få upp dina nivåer över det normala med Nolvadex utan kör den planerade PCT du har och gör en koll två veckor efter. Skulle du inte vara nöjd med dina nivåer då skulle du kunna köra en låg dos Clomid ett par veckor.

Hur känns testiklarna nu efter 6 mån TRT och 2,5v Nolva?
Citera
2021-01-15, 00:04
Medlem
danne_00s avatar
Behöver man gå pct efter en hgh kur?
Citera
2021-01-15, 08:13
Medlem
Kaskiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Som sagt, inga garantier men det tror jag absolut att de ska göra.

Du behöver inte få upp dina nivåer över det normala med Nolvadex utan kör den planerade PCT du har och gör en koll två veckor efter. Skulle du inte vara nöjd med dina nivåer då skulle du kunna köra en låg dos Clomid ett par veckor.

Hur känns testiklarna nu efter 6 mån TRT och 2,5v Nolva?

Jag har inte noterat någon storleksskillnad, någonsin. Men antar att dem blev grovt nedslängda pga 0.3 i LH efter TRT. Skumt

Ömmade i någon dag mitt under TRT men sen ingenting sen dess.
Senast redigerad av Kaskis 2021-01-15 kl. 08:15.
Citera
2021-01-15, 08:32
Bannlyst
Citat:
Jag har inte noterat någon storleksskillnad, någonsin. Men antar att dem blev grovt nedslängda pga 0.3 i LH efter TRT. Skumt

Hej
Av ren nyfikenhet så undrar jag om du tog värde på ditt FSH också?

Mitt LH har återkommit till nästan det normala igen nu efter 7 månaders uppehåll
Samma sak med Testo och Östrogen.
Men FSH det ligger fortfarande märkligt lågt.

Bakgrundsfakta: Jag körde AAS nonstop i 7 år och lade av i juni 2020.
Det har tagit enorm tid (6 mån) innan nu mina övriga värden har börjat återkomma.

Hade varit kul höra vad ditt FSH låg på.

Mitt var nu på 6 månaders testet - 3,70 och intervallet skulle vara mellan 1,27- 19,26

Mitt LH låg på 3,75 skulle vara 1,24-8,62

Nu kört igång 3 "kuren" med HCG för att se om det kan påverka tills jag gör mitt 8 månaders test.
HCG 2000 enheter varannan dag.

Mvh
Senast redigerad av LisaLucky 2021-01-15 kl. 08:35.
Citera
2021-01-15, 09:27
Medlem
Kaskiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Hej
Av ren nyfikenhet så undrar jag om du tog värde på ditt FSH också?

Mitt LH har återkommit till nästan det normala igen nu efter 7 månaders uppehåll
Samma sak med Testo och Östrogen.
Men FSH det ligger fortfarande märkligt lågt.

Bakgrundsfakta: Jag körde AAS nonstop i 7 år och lade av i juni 2020.
Det har tagit enorm tid (6 mån) innan nu mina övriga värden har börjat återkomma.

Hade varit kul höra vad ditt FSH låg på.

Mitt var nu på 6 månaders testet - 3,70 och intervallet skulle vara mellan 1,27- 19,26

Mitt LH låg på 3,75 skulle vara 1,24-8,62

Nu kört igång 3 "kuren" med HCG för att se om det kan påverka tills jag gör mitt 8 månaders test.
HCG 2000 enheter varannan dag.

Mvh

Tja!

Faktiskt inte. Nu av ren nyfikenhet kommer jag inkludera FSH vid nästa provtagning. Kan återkomma med resultat till dig om du är nyfiken?

Antar att du körde en redig PCT när du gick av? De "studier" jag läst om tamoxifen är att det ska öka både LH och FSH markant vid användning.

När du skriver att det tagit 6mån för dina övriga värden att komma tillbaka. Vilka syftar du på då? Testo, lh, östrogen?
Citera
2021-01-15, 10:01
Bannlyst
Citat:
Tja!

Faktiskt inte. Nu av ren nyfikenhet kommer jag inkludera FSH vid nästa provtagning. Kan återkomma med resultat till dig om du är nyfiken?

Antar att du körde en redig PCT när du gick av? De "studier" jag läst om tamoxifen är att det ska öka både LH och FSH markant vid användning.

När du skriver att det tagit 6mån för dina övriga värden att komma tillbaka. Vilka syftar du på då? Testo, lh, östrogen?

Tack för svar.
Ja ta gärna och testa det gärna och skriv pm till mig eller här i tråden. Skulle vara roligt se vad du har för värden.
Japp exakt det tog 6 månader för testo, östrogen och LH att vara ganska så i mitten.

Jag fick skitbra tips av en kille i Nebido- tråden om hur jag skulle köra PCT kuren.
Så det blev först PCT i kanske 4 månader innan jag gick på
både Nolvadex och Clomid. (Clomid körde jag 100 mg dagligen i 4 veckor) Nolvadex i 6 veckor.

Sedan tog jag ett test igen som inte visade jätte stor förbättring. Så jag använde HCG igen och lät helt enkelt tiden gå. Sakta så återhämtade sig alla värden (testo, LH och östrogenet).

Bara mitt FSH som inte verkar vilja återhämta sig i samma takt som de andra värdena. Även om det är stor skillnad mellan mitt 1 test och 3 testet (6 månader).

Jag gick av mitt användande av AAS tvärt av då jag fick beskedet jag hade noll produktion av sperma och jag och sambon planerar skaffa barn.

Dåligt påläst och för girig med all billig AAS gjorde jag var dum nog att inte ha uppehåll i mitt användande av AAS.

Tack igen för ditt svar
Citera
2021-01-15, 10:44
Medlem
Kaskiss avatar
Citat:
Tack för svar.
Ja ta gärna och testa det gärna och skriv pm till mig eller här i tråden. Skulle vara roligt se vad du har för värden.
Japp exakt det tog 6 månader för testo, östrogen och LH att vara ganska så i mitten.

Jag fick skitbra tips av en kille i Nebido- tråden om hur jag skulle köra PCT kuren.
Så det blev först PCT i kanske 4 månader innan jag gick på
både Nolvadex och Clomid. (Clomid körde jag 100 mg dagligen i 4 veckor) Nolvadex i 6 veckor.

Sedan tog jag ett test igen som inte visade jätte stor förbättring. Så jag använde HCG igen och lät helt enkelt tiden gå. Sakta så återhämtade sig alla värden (testo, LH och östrogenet).

Bara mitt FSH som inte verkar vilja återhämta sig i samma takt som de andra värdena. Även om det är stor skillnad mellan mitt 1 test och 3 testet (6 månader).

Jag gick av mitt användande av AAS tvärt av då jag fick beskedet jag hade noll produktion av sperma och jag och sambon planerar skaffa barn.

Dåligt påläst och för girig med all billig AAS gjorde jag var dum nog att inte ha uppehåll i mitt användande av AAS.

Tack igen för ditt svar

Återkommer i PM när provtagningen är klar

Gick du på nolva & clomid INNAN du slutade med testo? eller var det efteråt?
Var det nebido du tog eller någon annan ester?

Vad menar du med att du gick på PCT i 4 månader för att sedan påbörja clomid/nolva? Vad tog du under dessa 4 mån? hcg enbart?

Efter 4-6 veckor av clomid/nolva så var alltså inte dina LH-värden inom normalvärden? Får man fråga vad LH/testo låg på efter du avslutat nolva/clomid?
Citera
2021-01-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne_00
Behöver man gå pct efter en hgh kur?

Nej, HGH påverkar inte HPGA-axeln och har inget med ditt testosteron att göra. Det som kan påverkas är sköldkörtelhormon, blodsocker och prolaktin.

Citat:

De brukar krympa och bli mjukare samt ömma i perioder. Men det är positivt om de inte gjort det utan bara ömmat lite. Det lär gå bra för dig efter din PCT är avslutad.
Citera
2021-01-15, 17:17
Bannlyst
Citat:
Återkommer i PM när provtagningen är klar

Gick du på nolva & clomid INNAN du slutade med testo? eller var det efteråt?
Var det nebido du tog eller någon annan ester?

Vad menar du med att du gick på PCT i 4 månader för att sedan påbörja clomid/nolva? Vad tog du under dessa 4 mån? hcg enbart?

Efter 4-6 veckor av clomid/nolva så var alltså inte dina LH-värden inom normalvärden? Får man fråga vad LH/testo låg på efter du avslutat nolva/clomid?

Tack det hade varit hyggligt

Jag skrev kanske luddigt. Men efter testot så slutade jag direkt och gick direkt på HCG som jag tog kanske 2-4 veckor och efter det påbörjade jag Nolva (6 veckor) och Clomid (4 veckor).

Efter detta nu så har jag tagit en till dos HCG i ca 4-6 veckor med enbart HCG.
Samt nu är jag igång igen på en sista omgång HCG i 8 veckors tid (kommer avslutas i slutet av februari).

Efter jag gick av första PCT kuren med Nolva och Clomid låg värdena på:

Östrogen - Mindre än 10
LH 0,4 - skall vara 0,57-12,07 mIU/ml
FSH 0,42 - skall vara 0,95 -11,95 mIU/ml
Testot 0,67 ng/ml skall vara 2,40-8,71 ng/ml

Så mina värden låg en bra bit under det normala efter 6-8 veckors avslutande av kur och avslutad PCT.

Med andra ord funkade PCT dåligt för mig. Men hade jag kanske inte tagit Nolva och Clomiden så skulle mina värden varit betydligt sämre.

Jag tog sista året enbart Testo E och Trena A.
Tren sitter kvar längre i kroppen och sänker dina värden ungefär på samma sätt som Deca.
Citera
2021-01-15, 17:34
Medlem
Citat:
Tack det hade varit hyggligt

Jag skrev kanske luddigt. Men efter testot så slutade jag direkt och gick direkt på HCG som jag tog kanske 2-4 veckor och efter det påbörjade jag Nolva (6 veckor) och Clomid (4 veckor).

Efter detta nu så har jag tagit en till dos HCG i ca 4-6 veckor med enbart HCG.
Samt nu är jag igång igen på en sista omgång HCG i 8 veckors tid (kommer avslutas i slutet av februari).

Efter jag gick av första PCT kuren med Nolva och Clomid låg värdena på:

Östrogen - Mindre än 10
LH 0,4 - skall vara 0,57-12,07 mIU/ml
FSH 0,42 - skall vara 0,95 -11,95 mIU/ml
Testot 0,67 ng/ml skall vara 2,40-8,71 ng/ml

Så mina värden låg en bra bit under det normala efter 6-8 veckors avslutande av kur och avslutad PCT.

Med andra ord funkade PCT dåligt för mig. Men hade jag kanske inte tagit Nolva och Clomiden så skulle mina värden varit betydligt sämre.

Jag tog sista året enbart Testo E och Trena A.
Tren sitter kvar längre i kroppen och sänker dina värden ungefär på samma sätt som Deca.
Jisses.... Hur mådde du där?

Kan inte ha varit en rolig upplevelse..

- Lågt testo
- Lågt e2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här