2021-01-16, 11:45
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Malmö fortsätter bygga sin främlingslegion.
Nu har de alltså elva utländska spelare i truppen. Undrar vad alla pengar kommer ifrån. Fjärde etablerade värvningen under säsongen nu.

Sylvegård tycker att det är galenskap att vi spelar hockey mitt i en pandemi samtidigt som han bara öser på med värvningar Snacka om att säga emot sig själv. Jävla nolla.
Citera
2021-01-16, 11:49
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Sylvegård tycker att det är galenskap att vi spelar hockey mitt i en pandemi samtidigt som han bara öser på med värvningar Snacka om att säga emot sig själv. Jävla nolla.

Vill nog att Malmö ryker snart. Deras elitlicens räddades av coronan och nu värvar de spelare efter spelare.
Citera
2021-01-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tottte
Ändå kul att följa ditt raljerande. Förstår att du försöker provocera. Men visst kan vi väl få ha en önskan om att du håller dig till fakta i din pajkastning, det blir lite enklare att diskutera och bemöta då.
Inte för att jag bryr mig så mycket om hurvida Rögle har svenska eller utländska spelare, det viktigaste är att laget fungerar. Men oavsett är sanningen att det finns ett gäng klubbar som har fler utländska spelare än Rögle. En snabb analys i bakhuvudet av t.ex Malmös och LHC:s trupper säger mig att de har fler. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag är ganska säker på att det är så.
Jag tror inte heller att Vöxjö har mindre än häflten av vad Rögle har, sanningen är nog att det kanske sksiljer en eller två.
Men visst, saker förändras snabbt. När säsongen går in i slutskedet ser det förmodligen annorlunda.

Vet inte om det är så kul längre! Att som Växjöfan beskylla andra för att vara främlingslegioner är ju bara löjligt! Fem eller sju utländska spelare i truppen är bara marginellt. Dessutom skriver ju Mitch gång på gång att det är bara guld som räknas. Var spelarna kommer ifrån spelar ingen roll för honom. Snacka om att kasta sten i glashus!

Dessutom komiskt att han tycker att Växjö fostrat Rögles tränare. Då vill jag påstå att Bofors har fostrat Växjös tränare!
Citera
2021-01-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Vad är provocerande? Det är ju så det är. Om det är provucerande i någons ögon beror det på att de inte ser skillnadenfrån att rögle plockade in huvudtränare och assisterande från växjö. Samt en sportchef inte bryr sig om spelaren är född i usa eller Haparanda precis som Evertsson som etablerade växjö i shl.
Bröderna abbott tittade på växjö och evertsson och hallam. Hur kan vi lämna losermentaliteten bakom oss och försöka bli vinnare. Sedan bara öste de på med utlänska spelare om de ansåg de bra nog. Helt rätt vâg att gå. Rögle kommer ösa på med utlänska spelare för att försöka nå ett slutspel för första gången på många år och kanske även ta en seger. Den första någonsin.

Det som är provocerande är att du använder dig av lögner för att få belägg för dina påståenden. Som sagt, jag har inga problem med att lag har utländska spelare, men det stämmer inte att Rögle har många jämfört med andra klubbar och det stämmer inte att Växjö har mindre än häflten så många som Rögle.
Sen kan förmodligen du historien lika bra som jag, om var Rögles huvudtränare kommer ifrån, när han kom till Sverige och vem som tog hit honom. Det finns nog en tydligare koppling till Rögle eller Luleå än till någon annan svensk klubb. Eller det är med honom som med Växjö-produkten Elias Pettersson från Sundsvall med 57 Lakersmatcher på kontot.
Att Rögle sedan tittar hur andra klubbar arbetar för att med hjälp av det hitta sin egen framgång tycker jag är ganska smart. Så borde nog fler göra. Hörde honom i Hockeypuls prata om just detta och nämna främst Luleå och HV71 i mycket positiva ordalag.
Citera
2021-01-16, 12:13
Medlem
Citat:
Det som är provocerande är att du använder dig av lögner för att få belägg för dina påståenden. Som sagt, jag har inga problem med att lag har utländska spelare, men det stämmer inte att Rögle har många jämfört med andra klubbar och det stämmer inte att Växjö har mindre än häflten så många som Rögle.
Sen kan förmodligen du historien lika bra som jag, om var Rögles huvudtränare kommer ifrån, när han kom till Sverige och vem som tog hit honom. Det finns nog en tydligare koppling till Rögle eller Luleå än till någon annan svensk klubb. Eller det är med honom som med Växjö-produkten Elias Pettersson från Sundsvall med 57 Lakersmatcher på kontot.
Att Rögle sedan tittar hur andra klubbar arbetar för att med hjälp av det hitta sin egen framgång tycker jag är ganska smart. Så borde nog fler göra. Hörde honom i Hockeypuls prata om just detta och nämna främst Luleå och HV71 i mycket positiva ordalag.

Vad är lögn menar du?
Växjö gick upp och vill etablera sig i shl och ville nå toppen ett bra sätt är att titta på de som är framgångsrika. Är nog ingen tillfællighet att många spelare från skellefteå gick till växjö för 5-6 år sedan. Vill du nå toppen behöver du spelare som varit med i vinnande klubbar.

Växjö har väl aldrig tvekat på att ta in utlänska spelate om det kan förbättra laget.

Rögle har helt enkrlt varit på dekis i alla år tills nu när de lär av de bästa och satsar för att bli bäst oavsett om de ställer upp med 22 amerikanska spelare eller 11 eller 0.

Bara att svälja.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-01-16 kl. 12:27.
Citera
2021-01-16, 12:15
Medlem
Citat:

Det är inget nytt eller konstigt. Är både naturligt och smart att samarbeta och lära av varandra. Mats Ahdrian i Frölunda var i Karlstad på kansliet ganska ofta i slutet av 90 och början av 00-talet. Känns bara bra att Bofors, och Värmland, kunde hjälpa Läjkers ta två SM-guld!
Citera
2021-01-16, 12:23
Medlem
Citat:
Vad är lögn menar du?
Växjö gick upp och vill etablera sig i shl och ville nå toppen ett bra sätt är att titta på de som är framgångsrika. Är nog ingen tillfællighet att många spelare från skellefteå gick till växjö för 5-6 år sedan. Vill du nå toppen behöver du spelare som varit med i vinnande klubbar.

Sorry, trodde du var läskunnig. Försökte på ett tydligt sätt, flera gånger, visa hur det ligger till med utländska spelare i svenska SHL-klubbar och jämförde det med dina påståenden om att Rögle har flest utländska spelare och att Växjö har mindre än häflten så många som Rögle.
Citera
2021-01-16, 12:35
Medlem
Citat:
Sorry, trodde du var läskunnig. Försökte på ett tydligt sätt, flera gånger, visa hur det ligger till med utländska spelare i svenska SHL-klubbar och jämförde det med dina påståenden om att Rögle har flest utländska spelare och att Växjö har mindre än häflten så många som Rögle.

Det hade växjö också när säsongen inleds samt att du måste ju räkna in tränarna. Läs vad jag skrev igen.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-01-16 kl. 12:41.
Citera
2021-01-16, 13:11
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Malmö fortsätter bygga sin främlingslegion.
Nu har de alltså elva utländska spelare i truppen. Undrar vad alla pengar kommer ifrån. Fjärde etablerade värvningen under säsongen nu.

Bra fråga någon stoppat in en slant. Percy ? Stenbeck ? Eller någon annan med lite för mycket pengar. Oväntad värvning.
Citera
2021-01-16, 13:13
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Vill nog att Malmö ryker snart. Deras elitlicens räddades av coronan och nu värvar de spelare efter spelare.

Fast det är inte riktigt sant de hade fixat kapitalet hur man än vrider och vänder på det nu sket man helt enkelt i plocka in kapitalet man har till förfogande eftersom det inte behövdes.
Citera
2021-01-16, 13:26
Medlem
Citat:
Det hade växjö också när säsongen inleds samt att du måste ju räkna in tränarna. Läs vad jag skrev igen.

När säsongen inleds.... glömde du att ta med när du påstod detta för en dryg vecka sedan.
Citera
2021-01-16, 14:12
Medlem
Citat:
När säsongen inleds.... glömde du att ta med när du påstod detta för en dryg vecka sedan.

Är inte intresserad av exakta siffran utan mer koncept. Men eftersom du inte förstår förändringen i Rögle. Växjö har 6 på sportsliga sidan, Rögle har 11.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-01-16 kl. 14:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in