Citat:
Ursprungligen postat av
MitchRapp
Vad är provocerande? Det är ju så det är. Om det är provucerande i någons ögon beror det på att de inte ser skillnadenfrån att rögle plockade in huvudtränare och assisterande från växjö. Samt en sportchef inte bryr sig om spelaren är född i usa eller Haparanda precis som Evertsson som etablerade växjö i shl.
Bröderna abbott tittade på växjö och evertsson och hallam. Hur kan vi lämna losermentaliteten bakom oss och försöka bli vinnare. Sedan bara öste de på med utlänska spelare om de ansåg de bra nog. Helt rätt vâg att gå. Rögle kommer ösa på med utlänska spelare för att försöka nå ett slutspel för första gången på många år och kanske även ta en seger. Den första någonsin.
Det som är provocerande är att du använder dig av lögner för att få belägg för dina påståenden. Som sagt, jag har inga problem med att lag har utländska spelare, men det stämmer inte att Rögle har många jämfört med andra klubbar och det stämmer inte att Växjö har mindre än häflten så många som Rögle.
Sen kan förmodligen du historien lika bra som jag, om var Rögles huvudtränare kommer ifrån, när han kom till Sverige och vem som tog hit honom. Det finns nog en tydligare koppling till Rögle eller Luleå än till någon annan svensk klubb. Eller det är med honom som med Växjö-produkten Elias Pettersson från Sundsvall med 57 Lakersmatcher på kontot.
Att Rögle sedan tittar hur andra klubbar arbetar för att med hjälp av det hitta sin egen framgång tycker jag är ganska smart. Så borde nog fler göra. Hörde honom i Hockeypuls prata om just detta och nämna främst Luleå och HV71 i mycket positiva ordalag.