Citat:
Ursprungligen postat av
MitchRapp
Det är inget förolämpande. Det är bara ett konstaterande att rögle är en främlingslegionen med flest utlänska spelare och tränare. Något som vissa av röglesfans inte kan ta. Rögle har kolla på växjö och andra. Plockat tränare från växjö och försöker bygga vinnande lag som växjö.
Ändå kul att följa ditt raljerande. Förstår att du försöker provocera. Men visst kan vi väl få ha en önskan om att du håller dig till fakta i din pajkastning, det blir lite enklare att diskutera och bemöta då.
Inte för att jag bryr mig så mycket om hurvida Rögle har svenska eller utländska spelare, det viktigaste är att laget fungerar. Men oavsett är sanningen att det finns ett gäng klubbar som har fler utländska spelare än Rögle. En snabb analys i bakhuvudet av t.ex Malmös och LHC:s trupper säger mig att de har fler. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag är ganska säker på att det är så.
Jag tror inte heller att Vöxjö har mindre än häflten av vad Rögle har, sanningen är nog att det kanske sksiljer en eller två.
Men visst, saker förändras snabbt. När säsongen går in i slutskedet ser det förmodligen annorlunda.