2021-01-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Det pinsamma är att ni slog på stora trumman och grät om hur patetiska Brynäs var när dom tiggde pengar. Men nu tar ni hjälp utav en som runkar i dammsugar-munstycken.
Runkar i dammsugar-munstycken men är ändå rik, är du?
Citera
2021-01-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Det pinsamma är att ni slog på stora trumman och grät om hur patetiska Brynäs var när dom tiggde pengar. Men nu tar ni hjälp utav en som runkar i dammsugar-munstycken.
Ni och ni. Ja, Brynäs fick höra ett och annat från många håll och kanter när dom drog igång sin swishinsamling.

Nu vill en supporter gå in med ett lite större belopp i den insamling som supportrar startade igår, jag förstår fortfarande inte det pinsamma och framförallt inte liknelsen du gjorde i ditt inlägg.

edit:

Sen är jag ointresserad av hans bakgrund och yrke, ingen jag känner till särskilt väl. Men vill han bidra och därmed ge oss bättre förutsättningar att få in en ny målvakt så är jag bara tacksam.
Senast redigerad av tech_85 2021-01-09 kl. 23:29.
Citera
2021-01-10, 16:12
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Tror inte det, dock hjälper kommunen till med 7.8 miljoner per år.
Och en SHL klubb betalar i snitt 49 miljoner i skatt per år.
Citera
2021-01-10, 17:40
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Synd att Eronen lämnade Växjö men väntat, ska bli kul o se han i Björklöven.
Citera
2021-01-11, 20:38
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Lassinantti verkar vara klar för Luleå. Långtidskontrakt dessutom.
Citera
2021-01-11, 23:24
Medlem
Skellefteå förlänger med Wilsby och Linus Lindström.

Lindström är jävligt mycket mellanmjölk imo, men fortfarande utvecklingsbar och säkert inte så dyr.

Riktigt bra att få Wilsby signad, jävligt avundsjuk på att en Stockholmskille åker runt däruppe och dessutom tillhör seriens bästa backar om man dyker ner lite i den avancerade statistiken. Alldeles oavsett om han signar Nashville direkt i sommar eller inte så visar han ju att han vill vara kvar, starka papper.
Citera
2021-01-12, 19:58
Medlem
Filip Sandberg på G till Rögle ryktas det om.

Citat:
"Filip Sandberg har haft en trög höst i HV71 men mot slutet har forwarden kommit igång och varit en av HV71 ledande målskyttar. Nu ryktas han enligt Podcasten Hockeystudion med Tomas Ros vara på väg till seriekonkurrenten Rögle nästkommande säsong."

https://sportbloggare.com/hv-bloggen/filip-sandberg-pa-vag-till-seriekonkurrenten/
Citera
2021-01-13, 11:37
Bannlyst
Vilken klubb går Rautio till nu???

Gissar Linköping

.
Citera
2021-01-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det är inget förolämpande. Det är bara ett konstaterande att rögle är en främlingslegionen med flest utlänska spelare och tränare. Något som vissa av röglesfans inte kan ta. Rögle har kolla på växjö och andra. Plockat tränare från växjö och försöker bygga vinnande lag som växjö.

Ändå kul att följa ditt raljerande. Förstår att du försöker provocera. Men visst kan vi väl få ha en önskan om att du håller dig till fakta i din pajkastning, det blir lite enklare att diskutera och bemöta då.
Inte för att jag bryr mig så mycket om hurvida Rögle har svenska eller utländska spelare, det viktigaste är att laget fungerar. Men oavsett är sanningen att det finns ett gäng klubbar som har fler utländska spelare än Rögle. En snabb analys i bakhuvudet av t.ex Malmös och LHC:s trupper säger mig att de har fler. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag är ganska säker på att det är så.
Jag tror inte heller att Vöxjö har mindre än häflten av vad Rögle har, sanningen är nog att det kanske sksiljer en eller två.
Men visst, saker förändras snabbt. När säsongen går in i slutskedet ser det förmodligen annorlunda.
Citera
2021-01-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tottte
Ändå kul att följa ditt raljerande. Förstår att du försöker provocera. Men visst kan vi väl få ha en önskan om att du håller dig till fakta i din pajkastning, det blir lite enklare att diskutera och bemöta då.
Inte för att jag bryr mig så mycket om hurvida Rögle har svenska eller utländska spelare, det viktigaste är att laget fungerar. Men oavsett är sanningen att det finns ett gäng klubbar som har fler utländska spelare än Rögle. En snabb analys i bakhuvudet av t.ex Malmös och LHC:s trupper säger mig att de har fler. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag är ganska säker på att det är så.
Jag tror inte heller att Vöxjö har mindre än häflten av vad Rögle har, sanningen är nog att det kanske sksiljer en eller två.
Men visst, saker förändras snabbt. När säsongen går in i slutskedet ser det förmodligen annorlunda.

Vad är provocerande? Det är ju så det är. Om det är provucerande i någons ögon beror det på att de inte ser skillnadenfrån att rögle plockade in huvudtränare och assisterande från växjö. Samt en sportchef inte bryr sig om spelaren är född i usa eller Haparanda precis som Evertsson som etablerade växjö i shl.
Bröderna abbott tittade på växjö och evertsson och hallam. Hur kan vi lämna losermentaliteten bakom oss och försöka bli vinnare. Sedan bara öste de på med utlänska spelare om de ansåg de bra nog. Helt rätt vâg att gå. Rögle kommer ösa på med utlänska spelare för att försöka nå ett slutspel för första gången på många år och kanske även ta en seger. Den första någonsin.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-01-16 kl. 11:28.
Citera
2021-01-16, 11:29
Medlem
JoshTees avatar
Malmö fortsätter bygga sin främlingslegion.
Nu har de alltså elva utländska spelare i truppen. Undrar vad alla pengar kommer ifrån. Fjärde etablerade värvningen under säsongen nu.
Citera
2021-01-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Malmö fortsätter bygga sin främlingslegion.
Nu har de alltså elva utländska spelare i truppen. Undrar vad alla pengar kommer ifrån. Fjärde etablerade värvningen under säsongen nu.

Örebro stärker med Josh Ho-Sang.

Matt Puempel är ännu en förstarunda till det gänget. Sylvegård går för guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in