2021-01-16, 08:42
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja det hade varit intressant att veta om Gabriella vet att det var ett självmord eller om hon hört det via skvaller. Lotte borde ha kollat upp fakta tycker man. Det framgår i boken att Gabriella misstänker mannen med pilotglasögon.

Klart som korvspad att det finns folk med syfte att skylla på PR för att flytta bort fokus från sig själva så är det påhittade "rykten på stan" så säger det en hel del av vad det är för typ av människor vi har att göra med............ Så frågan i sig är ganska allvarlig.
Citera
2021-01-16, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Klart som korvspad att det finns folk med syfte att skylla på PR för att flytta bort fokus från sig själva så är det påhittade "rykten på stan" så säger det en hel del av vad det är för typ av människor vi har att göra med............ Så frågan i sig är ganska allvarlig.
Absolut men man kan inte heller begrava misstankarna mot PR bara för att han inte längre är med oss. Sen undrar jag, skulle Gabriella verkligen säga att PR begick självmord till en journalist och författare om hon inte visste att det var så? Jag tvivlar på det.
Citera
2021-01-16, 09:11
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Absolut men man kan inte heller begrava misstankarna mot PR bara för att han inte längre är med oss. Sen undrar jag, skulle Gabriella verkligen säga att PR begick självmord till en journalist och författare om hon inte visste att det var så? Jag tvivlar på det.

Många lögnare har jag stött på i mitt liv och avslöjat men om nu PR var en lögnare så är han den första som blåst mig så just därför tror jag han är oskyldig. Så 100% garanti på att han var oskyldig kan jag inte ge men nästintill i alla fall. (hade en hel del pm med honom)

Vidare kan man utveckla detta med självmord, han ville familjen Andersson väl så då kunde han lika gärna erkänna så dom fick ett avslut och sen begå självmord.

Nu kommer jag få skit som f-n men säger det ändå: Fruntimmer har en fantastisk förmåga att göra en hönsgård av ingenting. Om du bara visste hur dom kan ställa till det!
Citera
2021-01-16, 09:37
Medlem
Citat:
Många lögnare har jag stött på i mitt liv och avslöjat men om nu PR var en lögnare så är han den första som blåst mig så just därför tror jag han är oskyldig. Så 100% garanti på att han var oskyldig kan jag inte ge men nästintill i alla fall. (hade en hel del pm med honom)

Vidare kan man utveckla detta med självmord, han ville familjen Andersson väl så då kunde han lika gärna erkänna så dom fick ett avslut och sen begå självmord.

Nu kommer jag få skit som f-n men säger det ändå: Fruntimmer har en fantastisk förmåga att göra en hönsgård av ingenting. Om du bara visste hur dom kan ställa till det!
Gabriella säger till Lotte att han var en mytoman och hon kände honom. Han lekte katt och råtta här på fb och frågan är varför? Jag uppfattade det som att han försökte hitta de användare som var emot honom, det betyder dock inte att han var skyldig till varken mord/dråp på Helena eller självmord. Tycker bara att han agerade konstigt.
Citera
2021-01-16, 12:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Gabriella säger till Lotte att han var en mytoman och hon kände honom. Han lekte katt och råtta här på fb och frågan är varför? Jag uppfattade det som att han försökte hitta de användare som var emot honom, det betyder dock inte att han var skyldig till varken mord/dråp på Helena eller självmord. Tycker bara att han agerade konstigt.

Ja, han agerade knepigt, han svarade knepigt. Jag tolkade det som att han var en strulpelle men samtidigt hade han mysko affärer som bisyssla som han gjorde allt för att dölja så sammantaget blev att han blev en "mysko figur".

Det där med vad han sysslade "vid sidan av" har jag inte ngn susning om då jag aldrig hållit på med sånt skit.
Citera
2021-01-16, 13:03
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ja, han agerade knepigt, han svarade knepigt. Jag tolkade det som att han var en strulpelle men samtidigt hade han mysko affärer som bisyssla som han gjorde allt för att dölja så sammantaget blev att han blev en "mysko figur".

Det där med vad han sysslade "vid sidan av" har jag inte ngn susning om då jag aldrig hållit på med sånt skit.

OBS! Rättelse, han hade haft mysko affärer, inte att han höll på med sånt i nutid.
Citera
2021-01-18, 02:59
Medlem
Ärligt talat, ni snackar så mycket skit här som inte hör till fallet och spekulerar. Den dagen det kommer ett seriöst bra tips eller uppgift i denna tråden så kommer det försvinna bland erat spekulerande och skitsnack.

Bara för ni är bönder från Skaraborg som gillar att prata massa onödig skit och starta rykten så behöver ni inte förstöra tråden. Är omöjligt för en intresserad person att ens hitta enkel fakta om fallet i den här tråden.
Citera
2021-01-19, 11:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Det är alltid lika charmerande när för tråden nya användare dyker upp från absolut ingenstans med ett och samma syfte, nämligen att "såga" oss andra - och alltid med samma aggressiva attityd. Vi har ju sedan tidigare en användare som med förkärlek väljer att puckla på mig. Men kör på, vet jag, vi andra noterar! Dessutom ger den här typen av inhopp oss andra anledning att nöjsamt fundera över varför. Bra så.
Citera
2021-01-19, 21:26
Bannlyst
Vet inte om det har framkommit tidigare men i Lotte Dalgaards bok framgår det att Pernilla W, hennes syster Helene och "Pilot" är ute på söndag kväll 14 juni-92 och letar efter Helena. Applicerbart i "Pilots" tidslinje för dygnet om inte annat. Som jag har förstått det så fanns Helene i Helenas närhet under vistelsen på Stadt, och inte minst runt tiden för stängning då Helena lämnade lokalen.

Precis som "Pilot".
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2021-01-19 kl. 21:53.
Citera
2021-01-20, 00:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Vet inte om det har framkommit tidigare men i Lotte Dalgaards bok framgår det att Pernilla W, hennes syster Helene och "Pilot" är ute på söndag kväll 14 juni-92 och letar efter Helena. Applicerbart i "Pilots" tidslinje för dygnet om inte annat. Som jag har förstått det så fanns Helene i Helenas närhet under vistelsen på Stadt, och inte minst runt tiden för stängning då Helena lämnade lokalen.

Precis som "Pilot".

Hmmm, mycket intressant om detta stämmer att "mannen med pilotglasögon" fanns med i sökningarna på söndagskvällen. Det är liksom inte första gången som en gärningsman eller inblandad "ställer upp" i sådana sammanhang. Och det fanns ju inte så många manliga deltagare att välja mellan på söndagskvällen. BW, HJM och några till. Och "mannen med pilotglasögon" förstås, som mycket väl kan vara någon av dem som vi redan vet var med på söndagskvällen. Men, "mannen med pilotglasögon" måste inte vara mördaren, men nog är han inblandad, alltid. Jag är inte ett dugg förvånad om han var med på söndagskvällen och spelade "hjälpsam".
Citera
2021-01-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Då är man tvungen att gå in här och rätta fel igen, så att inte falska "trådsanningar" cementeras. För direkta felaktigheter är inte denna - eller andra - tråd(-ar) behjälplig av, eller hur Ugglan.

Jag har aldrig påstått att PR hade diabetes. Det var i alla fall ingenting han delgav mig. Däremot berättade han att en av hans nära hade fått det, vilket han var orolig över och ville diskutera en hel del. P g a detta antar jag personligen att just den fonden valdes till dödsannonsen.

"[...] bör vi alltså veta att PR begick självmord"? Åter igen, den uppgift jag fick av en av hans nära, var att hans "hjärta inte orkade längre", enligt dödsutlåtandet. Detta fick jag till mig drygt en vecka efter att PR avled, och då borde obduktionen varit klar. Om sedan toxikologianalysen visade något eller inte, det har jag inga uppgifter om. Det skulle vara intressant att få reda på var syster G fått sin information om självmord ifrån. Från någon av honom nära eller från "rykten på stan". Personligen tror jag att en sådan uppgift hade kommit till Leif GW tämligen snabbt, vilket det inte gjorde. Han blev däremot informerad om själva dödsfallet ganska direkt inpå det hade skett. Ingenting om suicid.

Mytoman? Någon sjuklig lögnaktighet - att tvångsmässigt ljuga - märkte jag själv aldrig av, om han nu skulle ha lidit av ett sådant symptom. Allting han sade - och som jag kollade upp - stämde. Tvärt emot upplevde jag honom som ärlig (för ärlig ibland?). Att han i samband med polisförhör och liknande kanske uppträdde nonchalant och "stöddigt", kan inte kopplas till begreppet mytomani.

Att PR medvetet skulle ha ljugit om att ha varit på klubb den kvällen/natten som Helena försvann, tvivlar jag starkt på. Det var fotbolls-EM i Göteborg, har jag för mig, just då, och han brukade vara där. Han hade dock tagit fel på helg (tror det var helgen innan han hade blandat ihop det med). När de kollade upp vilken kväll/natt det gällde, såg de att det var en helg då dåvarande flickvännen jobbade på Liseberg och PR och hans föräldrar ska ha varit där (enligt kvitton osv). Det här är inget nytt. Polisen har kollat upp detta och att han inte ljög.

Syster U ringde PR på måndag morgon. Han kom mycket väl ihåg detta. (Man brukar ofta komma ihåg var man var, när man får ett stor, negativ uppgift. Hade han anat att han senare skulle bli misstänkt för Helenas försvinnande, så är jag säker på att han hade sett till att skriva ner exakt var han var, vad han gjorde den kvällen/natten Helena försvann. Nu fick han inte reda på det förrän på måndag morgon. Han kunde heller inte förutse att han själv skulle bli misstänkt några månader senare. Jag kommer t ex inte ihåg vad jag gjorde eller var 1,5 dygn innan jag fick reda på att Palme blivit skjuten. Inte heller vad jag gjorde eller var ett par dagar innan Anna Lindh blev knivhuggen. Osv. Däremot kommer jag precis ihåg var jag var eller vad jag gjorde när jag fick reda på Palmes och Lindhs mord, när World Trade Center attackerades osv.)

PR var i alla fall inte topsad dagen innan han avled. Men han sade ofta att han skulle stå först i kön, om det gick att få fram. Han ville dessutom genomgå lögndetektor-test, och han hade pratat med någon "insatt" om detta.

När Helenas skor och en av hennes ringar skickades in till NFC, då hade PR varit död i nästan ett år.

Detta skrevs i juni 2019 i Expressen: (PR avled i september 2017)

"Fallet har hela tiden bedrivits som en mordutredning och flera personer har varit misstänkta. I slutet av förra sommaren skickades Helenas skor och en av hennes ringar på analys till NFC, nationellt forensiskt centrum.

”Någon sådan har vi inte”
För drygt en vecka sedan kunde P4 Skaraborg berätta att det fanns tre DNA-träffar på skorna.

På onsdagen fick kriminalkommissarien Lars Johansson, som varit inblandad i utredningen sedan i mitten av 90-talet, det skriftliga svaret, skriver SVT Nyheter Väst."

[Bild]

"Ett av spåren är från en kvinna, där går det att se att det är något av föräldrarnas barn, det vill säga Helena eller någon av hennes systrar.

Det andra spåret är ett bland-DNA, alltså DNA från två olika personer.

– Men när det gäller bland-DNA så kan NFC bara söka mot en viss person som vi i så fall ska peka ut och någon sådan har vi inte, säger Lars Johansson till SVT Nyheter Väst.

Ett spår från oidentifierad man
Det tredje DNA-spåret kommer från en man, som inte kunnat identifieras."

https://www.expressen.se/gt/polisens-dna-besked-om-forsvunna-helenas-sandaler/
Du kände alltså PR eftersom du kan bedöma hans trovärdighet som du gör MEN kan förminska Gabriellas kännedom om någon som varit en i familjen?!?

Det känns som att du har väldigt stora tankar om dig själv, för stora, som sätter dig över på det viset.

PR var tillräckligt nära för att bli uppringd för att Helena försvunnit men när han dör så har troligtvis Gabriellas fått höra det som rykte...
Du gillar inte Gabriellas helt klart, är det för att hon inte gillade PR?

Jag har sett dig förbise och tvista sanningen för att det ska passa dig förut, i allra högsta grad oärlig, falskt inställsam.

Det roar mig att du som (enligt egnsutsönda vibbar) känner alla, älskas av alla, får allas förtroende.. Du blev blåst av PR. Jag menar. där föll din trovärdighet

Det är ju så att en lögnare av den grad PR var, de väljer inte ut sina offer. Det är en del av deras härliga personlighet. Han var inte sådan mot alla utom dig. Alla köpte det inte, som du. Det är så det funkar Sessan

Vilken otrolig yrkeskarriär du måste haft. Grattis till den!
Citera
2021-01-20, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är alltid lika charmerande när för tråden nya användare dyker upp från absolut ingenstans med ett och samma syfte, nämligen att "såga" oss andra - och alltid med samma aggressiva attityd. Vi har ju sedan tidigare en användare som med förkärlek väljer att puckla på mig. Men kör på, vet jag, vi andra noterar! Dessutom ger den här typen av inhopp oss andra anledning att nöjsamt fundera över varför. Bra så.

Haha ber om ursäkt om du kände dig träffad. Kan du eller någon skriva en sammanfattning om fallet för oss som är intresserade men inte orkar läsa hela tråden då det som sagt är mycket irrelevanta diskussioner som förstör tråden.

Hade varit intressant om någon skrev dom som varit misstänkta och vad det finns (om det finns) indicier som pekar mot att dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in