2021-01-16, 02:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Han har faktiskt sagt att han vände på Palme....Men han har sagt så mkt strunt

Om han varit oroad för krutstänk så hade han sagt att han tog Palme på ryggen, inte på benet.

Men å andra sidan hade inte CSI gått på tv 1986, så krutstänk fanns förmodligen inte i SEs världsbild.
Citera
2021-01-16, 02:51
Medlem
[quote=enough-is-enough|74333243]
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS

Är det obegripligt att någon som uppenbarligen vill synas blir stött när han inte får rekonstruera så han ringer tv istället? Varför skulle polisen reagera på det. Det är inget sanning att alla mördare lägger sig i utredningar. Visst det händer, men i en liten minoritet av fallen.

Varför får inte SE ha en teori om hur mordet går till utan att för den skulle vara GM.

Detta är de två viktigaste grejerna för dig som gör honom till GM. Du går ju mer på känsla än på logiska resonemang.

Är SE GM så får man en väldigt märklig historia med konstiga vändor och stora hål. Det är inga pusselbitar som faller på plats, ni slår ihop dom med hammare.
Klart att han får ha en teori som vi alla andra.
Det märkliga med hans teori är ju att det sannolikt var så det gick till om det var han som var GM.
Vartifrån fick han den teorin bara sådär?Sedan är det ju formuleringarna som man reagerar på.
De var oerhört märkliga och antydande om att det kunde vara han,
Det är som sagt rätt vanligt att man har svårt att hålla inne med sin kunskap om ett sånt här mord som GM inte minst den personlighetstyp som SE förefallar ha varit,
Själva intervjun i Rapport kanske inte sticker ut så mycket det är framförallt själva sprintetloppet.
ALLA varningsklocker ringer för mig det borde det göra för de flesta.
Nåt år senare kom dessutom Clarkes "The probable asassin" där han skriver att GM sannolikt agerade just så.Lade sig i utredningen hånade polis och vittnen och försökte återskapa känslan från mordkvällen.
EXAKT det beteende som SE hade om vi tänker att han var GM såklart.
Varför annars göra alla dessa märkligheter.
Betänker man dessutom att han var knuten till mordplatsen vid tiden för mordet saknar alibi och stämmer relativt väl med signalementet så ja tycker man inte att det är nåt att bry sig om ja då kommer man aldrig att hitta nån mördare.
Citera
2021-01-16, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det tar faktiskt bara 10 minuter att gå runt kvarteren närmaste vägen till Skandia om det var GM som YN såg.

Vilka förföljare har han skakat av sig? GM vet inte att LJ följer efter.
Eventuella förföjlare skulle jag väl ha förtydligat. Visst han skulle väl ha hunnit runt men det hade väl varit rimligare att springa till nattbussen vid Odenplan i så fall.
Citera
2021-01-16, 02:59
Medlem
[quote=Barkarrow|74333322]
Citat:
Att han älskade att prata om mordet och få bekräftelse är ju rimligt om han var ett vittne. Om han var GM hade nog till och med han hållt käften. Men han hade nog läckt till någon så småningom och det finns ingen som kan styrka det.

Visst det går inte att förklara allt med logik men det är för många krångligheter för att det ska gå ihop att han är GM. Jag har försökt tänka honom som GM men det faller platt varje gång.
Det är bra att du iaf har tänkt tanken,
Jag tycker att det är avsevärt svårare att få honom till ett vittne men vi värderar alla saker och ting olika så är det ju,
Tyvärr var utredningen undermålig i många år.
Tyvärr saknas därför konkreta bevis,
Tyvärr snöade man in på helt poänglösa spår som PKK och CP o.s.v.
Jag anser att det inte är naturligt att mordet helt tar över livet oavsett om han var vittne eller GM.
Speciellt inte åratal efter mordet .Lite mer logiskt blir det dock ändå om man tänker sig honom som GM ¨men det är givetvis bara min åsikt inget mer än så.
Jag är helt säker på att det finns folk som faktiskt vet som han har berättat för.
Jag hoppas att någon kanske tänker jag speciellt på en person avslöjar vad hen vet före sin död.
Ja överens lär vi inte bli det är så ibland.
Citera
2021-01-16, 02:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Eventuella förföjlare skulle jag väl ha förtydligat. Visst han skulle väl ha hunnit runt men det hade väl varit rimligare att springa till nattbussen vid Odenplan i så fall.

Men det finns ju möjligheten att det var en flykt som avbröts. Pessimismen kommer över en i språnget. "Fan det är ju kört ändå, lika bra ge upp och gå tillbaka till mordplatsen".

Det finns ju så klart förklaringar menar jag.
Citera
2021-01-16, 03:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Klart att han får ha en teori som vi alla andra.
Det märkliga med hans teori är ju att det sannolikt var så det gick till om det var han som var GM.
Vartifrån fick han den teorin bara sådär?Sedan är det ju formuleringarna som man reagerar på.
De var oerhört märkliga och antydande om att det kunde vara han,
Det är som sagt rätt vanligt att man har svårt att hålla inne med sin kunskap om ett sånt här mord som GM inte minst den personlighetstyp som SE förefallar ha varit,
Själva intervjun i Rapport kanske inte sticker ut så mycket det är framförallt själva sprintetloppet.
ALLA varningsklocker ringer för mig det borde det göra för de flesta.
Nåt år senare kom dessutom Clarkes "The probable asassin" där han skriver att GM sannolikt agerade just så.Lade sig i utredningen hånade polis och vittnen och försökte återskapa känslan från mordkvällen.
EXAKT det beteende som SE hade om vi tänker att han var GM såklart.
Varför annars göra alla dessa märkligheter.
Betänker man dessutom att han var knuten till mordplatsen vid tiden för mordet saknar alibi och stämmer relativt väl med signalementet så ja tycker man inte att det är nåt att bry sig om ja då kommer man aldrig att hitta nån mördare.

Så nu är det en sprint som är avgörande. Varför då?
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-16 kl. 03:09.
Citera
2021-01-16, 03:03
Medlem
[quote=BHJS|74333367]
Citat:
Jag tycker att det är avsevärt svårare att få honom till ett vittne men vi värderar alla saker och ting olika så är det ju,
Jag anser att det inte är naturligt att mordet helt tar över livet oavsett om han var vittne eller GM.
Speciellt inte åratal efter mordet .Lite mer logiskt blir det dock ändå om man tänker sig honom som GM ¨men det är givetvis bara min åsikt inget mer än så.
Jag är helt säker på att det finns folk som faktiskt vet som han har berättat för.
Jag hoppas att någon kanske tänker jag speciellt på en person avslöjar vad hen vet före sin död.
Det kan vara andra orsaker som gjorde att han gick ner sig.
Citera
2021-01-16, 03:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Hur vet du mordet tog över hans liv? Du har inge aning. Nån enstaka intervju. Hans favoritämne att prata om? Som de flesta i denna tråd. Vem kan klandra honom, han var där.

Spriten var det som tog över hans liv. Som den redan börjat göra innan mordet.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-16 kl. 03:08.
Citera
2021-01-16, 03:09
Medlem
Citat:
Ja man kommer nog inte längre när det gäller SE.

Vi söker ju direkta bevis o det kanske är det som är naiva om något

Förutom vapen o DNA som är omöjligt nu... Vad skulle få dig att tänka " Fan det är nog SE trots allt ?
Citera
2021-01-16, 03:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Förutom vapen o DNA som är omöjligt nu... Vad skulle få dig att tänka " Fan det är nog SE trots allt ?

Jag skulle kunna nöja mig med ETT riktigt indicie som pekar på att SE är GM. Som inte handlar om att tolka vad SE säger och som inte handlar om en tolkning av hans egna påstådda rörelser efter mordet. Det är bara magkänslodynga.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-16 kl. 03:21.
Citera
2021-01-16, 03:18
Medlem
Citat:

Kanske om de hittade ett bekännelsebrev och en förklaring men de bekännelsebrev som de topsade hans släktingar för är ju helt sanslöst hur de kunde tro att det var han. Det blev ju ingen träff. Det liknande ju inte ens hans handstil och var skrivna på sämre svenska. Visst hade han kunnat förvanskat skrivstil o svenska men återigen så jäkla långsökt. Jag tror sanningen ligger nån helt annanstans.
Citera
2021-01-16, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag skulle kunna nöja mig med ETT riktigt indicie som pekar på att SE är GM. Som inte handlar om att tolka vad SE säger och som inte handlar om en tolkning av hans egna påstådda rörelser efter mordet. Det är bara magkänslodynga.

Typ att han har erkänt för någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in