2021-01-15, 23:39
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hur många poäng har ni haft som bäst i på spåret?

Jag fixade 60 poäng en gång tillsammans med päronen(full pott)

Som ensam tittare har jag haft 48 poäng som bäst. Brukar i normalfallet dock inte vara bättre än de tävlande. Jag missar för mycket på resorna och musiken generellt. Resten brukar inte vara några större problem dock.

Har förövrigt sett alla program sedan Oldsberg startade programformatet. Tyckte det blev sämre när FL & KL tog över, men de har växt in i rollen, eller om det är jag som vant mig.

Hursomhelst en ruskigt genial programidé egentligen. Det kommer nog alltid att fungera, snacka om klassiska ingredienser för underhållningstv - Resor, frågesport, livemusik, tävling i bur och tittarinteraktion. Klassiskt!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-01-15 kl. 23:47.
Citera
2021-01-16, 00:17
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Som ensam tittare har jag haft 48 poäng som bäst. Brukar i normalfallet dock inte vara bättre än de tävlande. Jag missar för mycket på resorna och musiken generellt. Resten brukar inte vara några större problem dock.

Har förövrigt sett alla program sedan Oldsberg startade programformatet. Tyckte det blev sämre när FL & KL tog över, men de har växt in i rollen, eller om det är jag som vant mig.

Hursomhelst en ruskigt genial programidé egentligen. Det kommer nog alltid att fungera, snacka om klassiska ingredienser för underhållningstv - Resor, frågesport, livemusik, tävling i bur och tittarinteraktion. Klassiskt!

Utan att ljuga har jag sett alla avsnitt av på spåret. När jag tvunget va bortrest som junior spelade min ömma moder in avsnitten på VHS. Så jag har ännu magasinerat nånstans 7-9 säsonger. För mig är det i princip religion. Poängvist brukar jag ligga på ~40, musikmässigt kan jag enbart 80tal och klassisk så det drar ner. Oklart vad mitt rekord är, inte följt protokoll
Citera
2021-01-16, 00:21
Medlem
Citat:

Jag är ledsen men jag kan bara inte tro att ni satte full pott. Är det verkligen sant?
Tycker inte det du skriver går ihop. Jag tror aldrig jag fått 40+ men vinner i princip alltid över lagen. Kör tyst kupé så inget fusk.
Citera
2021-01-16, 00:30
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Jag är ledsen men jag kan bara inte tro att ni satte full pott. Är det verkligen sant?
Tycker inte det du skriver går ihop. Jag tror aldrig jag fått 40+ men vinner i princip alltid över lagen. Kör tyst kupé så inget fusk.

Hehe, jo vi fick fullt på allt, dock ska jag kanske inte ta åt mig något av äran egentligen. Mina päron är galna i frågesport, de får alltid över 40 poäng i tyst kupé och inte sällan 50 eller bättre.

Jag är svarta fåret i min familj när det kommer till frågesport. Brukar få 20-25 poäng när jag kör själv(tyst kupé). Men enstaka ggr när frågor och resor har passat mig kan jag också få höga poäng.
Citera
2021-01-16, 00:31
Medlem
Får tacka Flashback att jag kunde imponera på familjen med trolling (Aktuella ämnen igår)

Kul med sportfrågor, men de behöver ju inte ta i från tårna när de väl kommer. Nu kunde jag som sportnörd vad sjukamp hette, men har man bara lite hobbyintresse för sport är man körd på den, och på spåret deltagare som normalt kan noll sport är chanslösa.
Fråga hellre vilka grenar som ingår förutom korta häcken. 200 m och avslutande 800 m istället.
Citera
2021-01-16, 00:35
Medlem
Bacchus94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Svagt av tävlande som ändå själva är musiker och artister att vara så borta på Lille Bror Söderlundh.

Instämmer. Kulturskymning.
Citera
2021-01-16, 02:28
Medlem
Nu har alla lag tävlat och man kan bara fortsätta konstatera att det är det svagaste på spåret i modern tid. Vinnarna av årets säsong hade inte övervunnit gruppspelet en normal säsong.
Citera
2021-01-16, 02:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Nu har alla lag tävlat och man kan bara fortsätta konstatera att det är det svagaste på spåret i modern tid. Vinnarna av årets säsong hade inte övervunnit gruppspelet en normal säsong.
Nåja. Det känns som att Claes och Magdalena har en jättechans att ta hem det. Jag tror dom hade stått sig mycket bra en normal säsong med.
Citera
2021-01-16, 07:23
Medlem
kostymnisses avatar
Ja inte trodde man att ett gammalt 90-tals band som Jumper skulle ge en tio pinnar i På Spåret...

Den låten vevades så mycket i radio, tv etc för 25 år sedan att ingen kunde undgå den och då fastnade även Jumper såklart.

Liverpool var ju också väldigt lätt.

Katmandu var för min del knepigare av nån anledning dock.
Citera
2021-01-16, 07:46
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76

Kul med sportfrågor, men de behöver ju inte ta i från tårna när de väl kommer. Nu kunde jag som sportnörd vad sjukamp hette, men har man bara lite hobbyintresse för sport är man körd på den, och på spåret deltagare som normalt kan noll sport är chanslösa.
Fråga hellre vilka grenar som ingår förutom korta häcken. 200 m och avslutande 800 m istället.

Snuddade vid rätt svar då jag erinrade mig den gamla kolväteslistan man fick lära sig i skolan en gång i tiden..

Metan
Etan
Propan
Butan
Pentan
Hexan
Heptan(7 kolatomer/molekyl)

Dvs sporten skulle heta Heptathlon om ordet skulle vara uppbyggt på samma sätt som triathlon.

Men jag avfärdade det direkt, trodde inte att det skulle heta något med association till antalet grenar.

Coolt att skidskytte heter biathlon förresten. Visste inte att skidskytte var den enda sporten med två grenar(förutom nordisk kombination). Eller åtminstone den enda sporten med två grenar som fått det namnet.
Citera
2021-01-16, 08:37
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Snuddade vid rätt svar då jag erinrade mig den gamla kolväteslistan man fick lära sig i skolan en gång i tiden..

Metan
Etan
Propan
Butan
Pentan
Hexan

Dvs sporten skulle heta Heptathlon om ordet skulle vara uppbyggt på samma sätt som triathlon.

Men jag avfärdade det direkt, trodde inte att det skulle heta något med association till antalet grenar.

Coolt att skidskytte heter biathlon förresten. Visste inte att skidskytte var den enda sporten med två grenar(förutom nordisk kombination). Eller åtminstone den enda sporten med två grenar som fått det namnet.
Till och med jag har hört talas om biathlon och jag hatar sport, eller framförallt sportfanatiker.
Citera
2021-01-16, 08:57
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:

Metan
Etan
Propan
Butan
Pentan
Hexan

För oss som slaviskt följer vinterstudion vintrarna långa så var Biathlon verkligen som att översätta Soccer till Fotboll haha.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in