Citat:
Ursprungligen postat av
Fernandoboy
Tack ska du ha. Det är ju såklart omöjligt för oss alla att veta säkert vad som hände. Det säger sig självt. Ville bara få med aspekten av psykisk ohälsa. Sådan har jag (och många andra förstås) stor erfarenhet av, och varningsklockorna ringer ordentligt på Engström.
Det är fascinerande hur människor, som man kan tro, är helt ”normala” ändå inte riktigt är det. Sen kan även olika substanser, i Engströms fall, alkohol, ytterligare spela in. Menar inte att han nödvändigtvis hade druckit när han eventuellt sköt Palme, utan snarare i alla möjliga andra kontakter, exempelvis när han ringde upp media.
Varsågod det är alltid trevligt när någon gör ett klokt och nyanserat inlägg tyvärr görs alltför få sådana här.
Nej det är ytterst få saker vi vet i detta fall.
Det blir mycket spekulation såklart.
Dock så visar du på viktiga aspekter.Hade SE levt idag hade han sannolikt haft någon eller troligtvis några diagnoser.
På ytan och på många sätt var han såklart en "vanlig" medborgare en Svensson,
Men man kommer inte ifrån nåt inte stämde med honom.
Samtidigt som han verkar ha varit en mycket social person.
Säkert också godhjärtad men med en tveksam självbild.
Förvisso inget känt våldskapital men det utesluter ju inte på nåt sätt att han kan ha varit GM(vilket jag är rätt säker på att han var).
Det är lite märkligt hur förnekarna menar att det inte finns något konstigt i hans uttlanden i tex Skydd&Säkerhet eller i hans berömda sprintlopp i Rapport.
Jag var 12 år när SE var med i Rapport så då om jag såg det var det inget jag funderade på.
Idag tycker jag dock att det är oerhört misstänksamt och att polisen inte tog honom på allvar och utredde honom efter det är obegripligt.