Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Märkligt att man inte ger Brännström chansen med en så svag backsida.
Citat:
Ursprungligen postat av
LFCYNWA
Kommer bli roligt att se Sens den här säsong, hoppas på en bra start. Går ni till slutspel redan nästa säsong eller tar det två? riktigt fina prospects i truppen och fler på tillväxt. Varför skickas Brännström till AHL? vill man att han ska få mer istid eller håller han inte i NHL?
Dorion uttalade sig nyligen om Brännström:
Anledningen är att han varit i karantän samt varit lite skadad så han har knappt fått chansen att vara på isen under training camp. Samtidigt så vill man ge han speltid, därav AHL istället för Taxi. Lägger man honom i Taxisquad och någon skadas så kommer han få spela i NHL utan många träningstillfällen innan. I mina ögon är han redo för NHL och det låter på Dorion som att han känner samma.
Sens lär inte nå slutspel i år eller nästa år men jag är ändå optimistisk för framtiden, Dorion har överraskat mig positivt denna offseason.