2021-01-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kanske saknade en utkastare och bra slang/munstycke? SD hade alla gånger en högtryckstvätt också.

Högtryckstvätt för en cykel? Använder man verkligen det? Verkar overkill för min del, men jag säger inte emot. Och behöver man munstycke för att skölja av en cykel? Borde räcka med att svampa från hink och sen skölja genom att knipa ihop slangen mellan tumme och pekfinger i så fall. Hon har ju både badrum och kök som vetter mot entrésidan där cyklarna förvaras så en det borde inte vara några problem att koppla en slang.

Frågan är om hon ens har tvättat sin cykel hos SD. Men det går så klart aldrig att motbevisa. I min värld låter det faktiskt ganska absurt, men vi är alla olika.
Citera
2021-01-15, 01:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
/.../
Sen vidare s 698 i hans förhör så är han ju inne på att det är han som berättat om blodiga sexet för HD:

”FL2: Jag tänker att HD borde ju ha reagerat på en sån sak om ni pratar om det?
MT: Näe jag.. jag.. jag vet inte.. och jag vet som sagt inte om vi har pratat om det heller.
FLI: Hanna har ju berättat i förhör att Lena blöder när ni har sex, hur kan hon veta det?
MT: Eh ja... jag tar för givet att hon och Lena inte har haft ett penetrerande sex så det lär vara från att jag har berättat det.
FLI: Att du har berättat det för henne?
MT: Det är väl högst rimligt och tro men.. den frågan måste du ställa till henne varför hon..
FLI: Ja men jag ställer den till dig nu.
MT: Ah.. ja.. och..
FL I: För du måste ju veta vad som säges ur din mun så att säga. När du pratar så måste ju du veta vad du säger till Hanna eller hur?
MT: Eh ja men jag minns inte vaije ord jag säger till henne och jag minns inte ens säkert att vi har pratat om det men...det lär vi absolut ha gjort då. Med tanke på att hon har vetat.. hon vet om det.
Slingrar sig i varje mening, kan varken säga bu eller bä. På frågan om hur HD kan veta att LW blöder, gör han ett försiktigt medgivande att nja, jo han har nog ändå berättat i och med att hon vet om det. Fast garderar sig med att han inte kan minnas vartenda ord han säger till HD (vad det nu hade med saken att göra).

HD i TR:

Åklagaren: - Är det något som också SD har berättat för dig om?
HD: - Nej! (röstläget förändras och tonen blir skarp)
Åkl: - Det kommer du ihåg?
HD: - Jaa, därför att det är så udda, det sticker ut.

HD ska alltså ha känt till LWs blödande i över ett års tid, haft många förtroliga samtal med sina väninnor om hembesöket hos LW, utan att nämna den ovanliga detaljen. Men nu, när FHL meddelar SD att man har hittat indikation på blod i badrum och på cykel, blir det plötsligt bråttom att delge väninnan hur mycket makens älskarinna har blodat ner villan och passande nog ta källarens tvättmaskin som ex på erotisk mötesplats. Att väninnan skulle in på förhör några dagar senare hade antagligen viss betydelse i sammanhanget. Samtidigt som SD passar på att informera L*nnart. Båda har fullt schå med att plantera osanningar.

Dessa möten som kan ha avsatt blod har dessutom som av en händelse inträffat i närtid; cykelsadelsex, tvättmaskinssex, kontorssex, badrumssex. Fler?

Mätningen av LWs benlängd i förhållande till sadelhöjd motbevisade ju också SDs påstående. Kommer inte ihåg om det testet togs upp av åklagare i TR?
Citera
2021-01-15, 01:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Med tanke på att SDs och Lenas relation redan då var sexuell, så kan man ju förstå Lenas ovilja då. Lena visste, men inte HD. Kanske anade hon eftersom hela den här situationen ändå uppstår.

Man får väl säga att det är att gå till en ytterlighet för att kunna fortsätta en relation i hemlighet. Alltså, ingen skam i kroppen har han.

Du beskrev brevet som underligt.
Jag tycker att det är mycket obehagligt att läsa nu i efterhand när man vet hur det gått.

HD bedragen på ett så fult sätt med det här brevet, och Lena död.
Lite Trumpbeteende här. Fejknews till alla som vill lyssna.
Vad är det för fel på människan?

Lena var sur för att SD och HD skulle ha ett eget rum på vandrarhemmet. Hon ville att de alla skulle dela rum och hittade på olika dåliga ursäkter. HD hanterade henne bra och lät sig inte manipuleras. LW skyllde på att hon inte ville dela rum ensam med P*tte. HD sa att de kunde ha var sitt enkelrum. LW tyckte att det blev onödigt dyrt. HD ringde och kollade priserna och visade för LW att det inte skiljde mycket i pris. LW hotade att inte följa med om hon inte fick som hon ville. Till sist när hon märkte att HD inte gav sig så bestämde hon sig för att följa med och att dela rum med P*itte.

Vem tar med sig frun OCH älskarinnan på helgutflykt? Vem följer med älskaren OCH hans fru på helgutflykt?

På sidan 1538 kan man läsa vigselförrättarens brev till bruden.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-15 kl. 01:44.
Citera
2021-01-15, 01:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Högtryckstvätt för en cykel? Använder man verkligen det? Verkar overkill för min del, men jag säger inte emot. Och behöver man munstycke för att skölja av en cykel? Borde räcka med att svampa från hink och sen skölja genom att knipa ihop slangen mellan tumme och pekfinger i så fall. Hon har ju både badrum och kök som vetter mot entrésidan där cyklarna förvaras så en det borde inte vara några problem att koppla en slang.

Frågan är om hon ens har tvättat sin cykel hos SD. Men det går så klart aldrig att motbevisa. I min värld låter det faktiskt ganska absurt, men vi är alla olika.

Hon tog säkert minsta lilla chans att få vara hos SD och reta och störa HD. Säkert med hur dåliga ursäkter som helst.
Citera
2021-01-15, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
No doubt för min del. Han har tvättat förövarkläder. Det är bs alltihop.

Det beskrevs inte som stänk (satellit) om man nu utgår från hans fortsatta dravel version 2.0 om snickarbänk.

Jag tror dock han körde en version som ligger nämre hans egna förehavanden, att hon tvättat sina kläder?

Efter versionen han tutat i frugan om sex alltså.

Dessutom: SD påstod att de hade haft sex ovanpå tvättmaskinen. Men den stod ju på ett slags skåp (med lådor under). Verkar vara rätt högt och krångligt. Stod han på en stege eller pall? SD kanske är en sexakrobat av guds nåde? En man med många talanger?

Det enda som troligen är sant är att han ljuger om alla blodspår hit och dit. (Men jättebra att kunniga i tråden påvisar orimligheten i hans påståenden.).

Att han sen, synbart obehindrat, drar dessa blodhistorier är givetvis för att han har läst om detta han själv sagt i fupen och serverar sin historia utifrån det. Samma som med mållgorna. Han kan ju inte ändra sig nu igen!

PS. Blodet på tvättmaskinen ser i. mina ögon ut som typiska avstrykningsmärken (utifrån bilden att döma).
Senast redigerad av zilvereko 2021-01-15 kl. 02:15.
Citera
2021-01-15, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man kan väl också tänka sig att eftersom SD inte kläcker ur sig teorin snickeriarbete förrän i rätten, då är det väl konstigt att han inte hört talas om att Lena skadat sig såpass att det blev en så stor fläck på tvättmaskinen.

Det är ju först när SD blir motbevisad om det blodiga sexet som han plötsligt producerar ny teori. Inte heller handlar det om en snickeribänk, vilket gör den teorin svag. Stället är knappast bättre än att snickra hemma hos sig själv på matbordet med lite skydd.

Samma gäller ju tvättmaskinlånet. Hur skulle hon skadat sig såpass mycket i samband med det utan att hon nämnt det till honom? Och varken Lena eller han har märkt av blodet.

Det här borde ha skett i närtid, annars borde han sett det efter otaliga tvättar.

Jag kan inte se att blodet på tvättmaskinen har noll värde. Det tillsammans med andra indicier stärker att det har ett samband med mordet.

Även om flera av incicierna är svag så stärker de varandra. Ju fler som pekar i samma riktning, desto starkare.

Det blir väldigt konstigt att TR hackade ner på varje enskilt indicium, med kravet att varje bevis skulle vara starkare än vid andra mål som inte är indiciemål. Då är man ju närapå i ett läge där inga indiciemål finns.
Hur ska man då komma någonsin till mål?

Lite tankar ang Ditt inlägg.

Ang indiciemål kommer mina tankar till när SD/HD frågade advokaten om det fanns någon möjlighet att snabba på fallet. Advokaten svarade något likt "då kan det bli ett indiciemål" så han avrådde från det. Tom advokaten var alltså orolig att indicierna skulle ställa till det än värre för SD (och efter vad tiden gått så har nog alltfler indicier tillkommit).

Ang LW och tvätta cykel/avsatt blod på TM hemma hos SD. Har hon gjort det någon gång så tror jag inte att det är i närtid till mordet. Att LW skulle vara hemma hos SD efter första otrohetsavslöjandet och visa sig öppet när SD lovat HD att inte ha något med LW att göra faller på sin egen orimlighet.

Jag tror inte att LW satt sin fot i SDs hus i närtid. Det stämmer inte med hur mycket de fick smyga den sista tiden. Även om SD inte hade barnen hemma så bor UW och barnen för nära och risken för upptäckt är för stor.

Hoppas att Åkl lyckas förklara/visa en indiciekedja klart och tydligt som håller i nästa instans.

Tillägg: Blodet på TM kan komma till efter att SD spolat av sig utanför och inte sköljt av sig så noga högt upp på kragen. Han har kastat in t-tröjan som delvis var avspolad och som avsatte blodspår på densamma. Av med kläderna snabbt och in i TM, sen in och ta en värmande dusch.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-01-15 kl. 06:23.
Citera
2021-01-15, 06:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Lena var sur för att SD och HD skulle ha ett eget rum på vandrarhemmet. Hon ville att de alla skulle dela rum och hittade på olika dåliga ursäkter. HD hanterade henne bra och lät sig inte manipuleras. LW skyllde på att hon inte ville dela rum ensam med P*tte. HD sa att de kunde ha var sitt enkelrum. LW tyckte att det blev onödigt dyrt. HD ringde och kollade priserna och visade för LW att det inte skiljde mycket i pris. LW hotade att inte följa med om hon inte fick som hon ville. Till sist när hon märkte att HD inte gav sig så bestämde hon sig för att följa med och att dela rum med P*itte.

Vem tar med sig frun OCH älskarinnan på helgutflykt? Vem följer med älskaren OCH hans fru på helgutflykt?

På sidan 1538 kan man läsa vigselförrättarens brev till bruden.

Hennes försök att få sova i samma rum som SD+HD visar tydligt vad som menas med att hon inte kunde ta ett nej. Och hur hon manipulerade för att få som hon ville. Men hon utgick hela tiden från sina egna behov och vad hon ville. Och trodde att HD skulle bry sig om det? HD kanske var den första som sa nej till henne?

Kanske HD begärde skilsmässa och flyttade för att hon ville slippa ha LW i sitt liv. Det hjälpte inte. Istället ökade LW attackerna mot HD. Det finns många förslag i tråden om vad SD skulle ha gjort för att slippa LW men vad skulle HD ha gjort för att få vara ifred från henne?
Citera
2021-01-15, 06:56
Medlem
Citat:
Hennes försök att få sova i samma rum som SD+HD visar tydligt vad som menas med att hon inte kunde ta ett nej. Och hur hon manipulerade för att få som hon ville. Men hon utgick hela tiden från sina egna behov och vad hon ville. Och trodde att HD skulle bry sig om det? HD kanske var den första som sa nej till henne?

Kanske HD begärde skilsmässa och flyttade för att hon ville slippa ha LW i sitt liv. Det hjälpte inte. Istället ökade LW attackerna mot HD. Det finns många förslag i tråden om vad SD skulle ha gjort för att slippa LW men vad skulle HD ha gjort för att få vara ifred från henne?

HD flyttade väl för att hon inte kunde lita på sin man (som tänkte med sitt 3:e huvud).

På vilket sätt "ökade LW attackerna mot HD" efter flytt/skilsmässa menar du (förutom att LW tog bort HD:s loggar som hon visste att HD inte tagit)?
Citera
2021-01-15, 07:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror inte att LW satt sin fot i SDs hus i närtid. Det stämmer inte med hur mycket de fick smyga den sista tiden. Även om SD inte hade barnen hemma så bor UW och barnen för nära och risken för upptäckt är för stor.
Det tror inte jag heller.
Den observanta grannen borde ha sett henne någon gång i så fall.
Citera
2021-01-15, 07:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nu skämtar du väl?
Om HD hade velat slippa LW så hade hon inte valt att flytta till grannlägenheten.
Den mest sannolika orsaken till att hon flyttade dit är att hon ville ha koll på LW eftersom hon visste att hon aldrig kunde lita på SD.

Här i tråden ljög någon och sa att hon hade flyttat till sin brors lägenhet.
Varför var det viktigt att hitta på en sådan orsak till att hon flyttade till grannlägenheten?
Citera
2021-01-15, 07:55
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

Snyggt försök att flytta fokus från mordutredningen. Svettigt att pusselbitarna börjar falla på plats?
Citera
2021-01-15, 07:56
Bannlyst
Citat:

Ett förslag...
Hon kund polisanmält Lena.
Inte för att det hade gjort nåt märkbart, men då kunde hon polisanmält igen, och igen och igen.
Sen kunde hon ha berättat för ALLA i geo-svängen om vad Lena höll på med.
Svärtan ner hennes rykte och person samt polisanmält ALLA trakasserier.
Det hade väl varit den rätta vägen ändå.
Men nu gjorde inte Hanna det.
Hanna ville att Lena skulle DÖ, och det har hon själv sagt. "Jag hoppas hon är död"
Så Hanna valde istället att gemensamt och I samförstånd med Stefan mörda Lena.
Och resultatet av Hannas önskan blev ju att Lena dödades, precis som Hanna ville.
I vilken grad Hanna är inblandad diskuteras här i tråden, men på ett eller annat sätt har hon ett finger med.
Sen får du gärna försvara dessa mördare hur mycket du vill, men ingen av oss här i tråden kan blunda för det uppenbara.... Inte ens du med dina patetiska försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in