Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
/.../
Sen vidare s 698 i hans förhör så är han ju inne på att det är han som berättat om blodiga sexet för HD:
”FL2: Jag tänker att HD borde ju ha reagerat på en sån sak om ni pratar om det?
MT: Näe jag.. jag.. jag vet inte.. och jag vet som sagt inte om vi har pratat om det heller.
FLI: Hanna har ju berättat i förhör att Lena blöder när ni har sex, hur kan hon veta det?
MT: Eh ja... jag tar för givet att hon och Lena inte har haft ett penetrerande sex så det lär vara från att jag har berättat det.
FLI: Att du har berättat det för henne?
MT: Det är väl högst rimligt och tro men.. den frågan måste du ställa till henne varför hon..
FLI: Ja men jag ställer den till dig nu.
MT: Ah.. ja.. och..
FL I: För du måste ju veta vad som säges ur din mun så att säga. När du pratar så måste ju du veta vad du säger till Hanna eller hur?
MT: Eh ja men jag minns inte vaije ord jag säger till henne och jag minns inte ens säkert att vi har pratat om det men...det lär vi absolut ha gjort då. Med tanke på att hon har vetat.. hon vet om det.”
Slingrar sig i varje mening, kan varken säga bu eller bä. På frågan om hur HD kan veta att LW blöder, gör han ett försiktigt medgivande att nja, jo han har nog ändå berättat i och med att hon vet om det. Fast garderar sig med att han inte kan minnas vartenda ord han säger till HD (vad det nu hade med saken att göra).
HD i TR:
Åklagaren: - Är det något som också SD har berättat för dig om?
HD: -
Nej! (röstläget förändras och tonen blir skarp)
Åkl: - Det kommer du ihåg?
HD: - Jaa, därför att det är så udda, det sticker ut.
HD ska alltså ha känt till LWs blödande i över ett års tid, haft många förtroliga samtal med sina väninnor om hembesöket hos LW, utan att nämna den ovanliga detaljen. Men nu, när FHL meddelar SD att man har hittat indikation på blod i badrum och på cykel, blir det plötsligt bråttom att delge väninnan hur mycket makens älskarinna har blodat ner villan och passande nog ta källarens tvättmaskin som ex på erotisk mötesplats. Att väninnan skulle in på förhör några dagar senare hade antagligen viss betydelse i sammanhanget. Samtidigt som SD passar på att informera L*nnart. Båda har fullt schå med att plantera osanningar.
Dessa möten som kan ha avsatt blod har dessutom som av en händelse inträffat i närtid; cykelsadelsex, tvättmaskinssex, kontorssex, badrumssex. Fler?
Mätningen av LWs benlängd i förhållande till sadelhöjd motbevisade ju också SDs påstående. Kommer inte ihåg om det testet togs upp av åklagare i TR?