2021-01-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var flera som berättade historier om LW i början av tråden men de blev förtalade och hånade av dem som bara ville tro gott om henne. De som trodde på den perfekta bilden som hon förmedlade av sig själv på sociala media. Så de som kände henne IRL och inte tyckte om henne slutade skriva här. Efter att FUP blev tillgänglig så har de flesta förstått att hennes liv var långt ifrån perfekt. Men det finns några stycken som vägrar läsa FUP eftersom de vill ha kvar sin enbart positiva bild av henne. De är inte intresserade av sanningen.
Ja, det var absolutt mye helt fra start, men det er det alltid. Viktig for mange å slenge ut riktig teori først, og etter det er det umulig å skille ut hvem som ljuger, og de nærmeste skygger naturlig nok banen.
Kan ikke huske noen troverdige har fortalt noe jeg vil kalle historier, kanskje skildring av enkelthendelser i andrehånd. Men mye har blitt radert sikkert. I tillegg har jeg insomnia og kan ligge å lese dager og uker i strekk, og da er det ikke umulig jeg har lest noe jeg ikke husker. Vet ikke om det er en fordel eller ikke, men en kommer seg fort gjennom materialet på nettene ihvertfall.
FUP;en lar vel vise litt virker det som!
Citera
2021-01-13, 12:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Är du en av dem som vägrar läsa i FUP?

I mailet som LW skrev och ville skicka till HD så beskrev hon själv hur de hade sex i HDs och SDs gemensamma hem. I deras säng, i någon av flickornas sängar.
Ja. Och det förklarar oavsett inte hans version av blodigt sex som är ursprung till diskussionen.
Citera
2021-01-13, 12:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Är du en av dem som vägrar läsa i FUP?

I mailet som LW skrev och ville skicka till HD så beskrev hon själv hur de hade sex i HDs och SDs gemensamma hem. I deras säng, i någon av flickornas sängar.

I värsta fall kan LW ha överdrivit för att såra HD maximalt. Som någon skrev har en observant granne aldrig sett henne där.
Citera
2021-01-13, 12:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nu var det inte ansvaret för mordet som vi diskuterade utan ansvaret för den skada de ställde till med för omgivningen genom sin affär. De var båda ansvariga. Vi har ju fått läsa att SD stötte på alla kvinnor men den enda (?) som nappade var LW. Då är det ju hon som är ansvarig. Om hon inte valt att bli hans älskarinna så hade han ju inte haft någon att vara otrogen med.

Det var du som förde resonemanget att Lena hade ansvaret, underförstått inte relationen utan sin egen död:

Från ditt inlägg:
- "Det är osmart att provocera en psykopat."

- [...]"inbillar sig att man har makten över honom så utsätter man sig själv för livsfara. Den enda som kunde rädda henne var hon själv."

Hur kan ditt tidigare resonemang att båda har ansvar för sitt handlande, sluta i slutsatsen att eftersom Lena var den enda som nappade på SDs inviter är det Lena som är ansvarig?

Det här är ett väldigt tydligt svart- vitt tänkande.
Ett farligt tänkande. Sådant tänkande är just sådant som kan leda till mord.
Citera
2021-01-13, 12:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Har någon påstått att det är normalt? Är det normalt att som kvinna acceptera det och vilja ha en sådan man? Den enda som kunde ändra på det var hon själv.

LW var ju likadan. Krav och hot. Jag förstår att du inte klarar av att läsa det eftersom det visar en väldigt ful sida av LW.

Lenas hot står långt ifrån SDs hot.

Lena hotar med avslöjande (om hans egna fula "gå bakom ryggen ändå" val), radera cacher för HD, då cacher som hon själv faktiskt inte varit på, men välkommen att logga på plats.

SDs hot handlar om (blodig) död för minsta sonen och henne själv, med tillägg om i vilken ordning de ska tas för att kunna utöva ännu mer lidande. Ytterligare hot finns om önskan om död, och utdraget lidande. Mer finns.

Går inte att jämföra.

Hans problemlösningsmetoder är inte bara ovanliga, utan olagliga.

Efter hennes död fortsätter "leken", med tvetydiga loggningar, tvetydiga fraser i förhör och till vänner. Vinka till hennes barn.

Deras hot kommer från olika planeter.
Citera
2021-01-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vi vet inte om det verkligen hände.
Det är SD:s beskrivning, som bl a syftar till att förklara att det kan finnas blod överallt.
Jag tror inte på hans beskrivning att de ofta var hemma hos honom.
Hur skulle LW i så fall ha kunnat undgå att den observanta grannen hade fått syn på henne?
Grannen verkar aldrig ha sett henne där.

Ja det är märkligt också med tanke på att de delar tomt/trädgård med typ två grannar och källaringången är som en auto strada rakt in i huset mitt på framsidan.

Enligt SD har hon ju varit där rätt ordentligt:

”Ja, både i sängen och soffan och, TV-rum i källaren och pysselrum i källaren och, tvättstuga, garage, ja det finns nog.”

”MT: Oj oj oj ja ehh, ska vi ta rum för rum? Ehh vi kan börja med TV-rummet i källaren, ehh sofforna, golvet, ehh säkert ståendes mot bordet, förmodligen inte på det bordet, i rummet intill pysselrummet så, på bordet och på golvet, ehh i kontorsstolen.
BF: Du, ett ögonblick, vad sa du? I pysselrum på bord och golv? MT: Jaa.
BF: Kontorsstolen?
MT: Jaa, ehh i trappan upp därifrån, sen uppe i TV-rummet, och där är det väl, är det nog bara soffan skulle jag tro, som jag kan dra mej till minnes, och altanen på golvet, sen kommer vi upp i köket, och då är det på köksbordet och köksgolvet, vid diskbänken, på diskbänken. Säke1t ståendes mot väggen mot murstocken, ja jag är lite osäker på det, sen sovrummet i sängen,
F: I din och H:s gemensamma säng?
MT: (Dröjer något med svaret) ehh ja, allt är svekfullt, mycket, ehh
sen är det badrummet nästa rum, ehh, ståendes mot handfatet, sittandes på toaletten, ehh i duschen. Uppe i (suckar) ja i, i trappen på vägen upp, då är vi liksom i hallen så att säga, nu pratar vi om ganska många år, i alla fall uppe i W:s rum, ehh det är rummet rakt fram när man går in i den här, sydöstra rummet.
F: Var där? MT: Sängen.
F: I W:s säng?
MT: Mm, det var förvisso inte den sängen som hon har nu
skulle jag tro, nej sen är det nog nere i källaren igen där, i, ja det kan ha varit i några andra rum däruppe också men det, det är
många platser som”

Sen vidare s 698 i hans förhör så är han ju inne på att det är han som berättat om blodiga sexet för HD:

”FL2: Jag tänker att HD borde ju ha reagerat på en sån sak om ni pratar om det?
MT: Näe jag.. jag.. jag vet inte.. och jag vet som sagt inte om vi har pratat om det heller.
FLI: Hanna har ju berättat i förhör att Lena blöder när ni har sex, hur kan hon veta det?
MT: Eh ja... jag tar för givet att hon och Lena inte har haft ett penetrerande sex så det lär vara från att jag har berättat det.
FLI: Attduharberättatdetförhenne?
MT: Det är väl högst rimligt och tro men.. den frågan måste du ställa till henne varför hon..
FLI: Ja men jag ställer den till dig nu.
MT: Ah.. ja.. och..
FL I: För du måste ju veta vad som säges ur din mun så att säga. När du pratar så måste ju du veta vad du säger till Hanna eller hur?
MT: Eh ja men jag minns inte vaije ord jag säger till henne och jag minns inte ens säkert att vi har pratat om det men...det lär vi absolut ha gjort då. Med tanke på att hon har vetat.. hon vet om det.”

Och HD ville byta madrass :

”FLI: Vilketårdå..byternimadrass?
MT: 2017.
FLI: Av vilken anledning?
MT: Att HD vill inte att vi ska sova på den madrass som Lena och jag haft sex på.
FL1: Är det av den anledningen? Hon vill inte ligga på samma madrass?
MT: Ja.
FL1: HarduochLenahaftsexhemmahos..idin..idinochHannasge mensammabostad som ni hade tillsammans förut under 2018?
MT: Ja. eller.. ja.. ja jo det.. ja det har vi ja.. ja.. ja..”

Sen mer angående HD hemma och källaringången:

”MT: Därför jag vet att.. om mina barn..och det där är ju bara kvällstid som vi pratar om när barnen sover..och dom sover på övervåningen.. och skulle dom vakna och komma ner.. gå på toa eller vilja ha sällskap eller nått så går dom inte ner i källaren utan dom går ju ner till entreplanet.. att dom skulle få för sig och gå ner i källaren det finns inte.
FL 1: Det finns inte?
MT: Nej det finns inte.
FL 1: Näe.. för du.. jag menar Hanna bodde ju också under den här tiden..hemma.. ni hade sex hemma hos er.
MT: Mm.
FL 1: Det tyckte du inte heller var.. konstigt?
MT: Vet jag inte om det är asmyck...många gånger.. jo det.det har ju hänt att Lena har varit på besök även när Hanna har varit där men.. (ohörbait) varit tillfällen när HD inte har varit på plats.
FLI: Förlåt?
MT: Det har i huvudsak varit när Hanna inte har varit på plats.

FL I: Ja.. men hon kan ju komma hem?
MT: Eh..ja om jag inte vet att hon är bmta. Om hon är borta på jobb så vet jag nej men hon slutar inte före tio.. eller om hon är bortrest.. ja men då är hon bortrest.
FLI: Mm.. det är klart om . Lena kommer in och du säger att det är nattetid och Lena kommer innanför ytterdörren så är det klart grannarna måste ju se sånt eller hur? Eller vilken... vilken väg gick hon igenom då tycker du? eller tror du?
MT: Nu förstod jag inte...
FLI: Nej men jag tänker just på det du ville ju inte.. inte visa att ni hade en relation.
MT: Mm.
FLI: Och Lena måste ju gått genom dörren åtminstone eller gick hon genom nått fönster när hon skulle in till dig?
MT: Ah gick väl i princip alltid källarvägen men eh..
FL1: Mm. och den är ju på framsidan..
MT: Ah..mm
...
FLI: Ah.. så jag menar det.. det är lätt och se, du har ju belysning.
Citera
2021-01-13, 12:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
I värsta fall kan LW ha överdrivit för att såra HD maximalt. Som någon skrev har en observant granne aldrig sett henne där.

I så fall borde väl SD ha protesterat? Jag har inte sett att han anklagat henne för att ljuga om det.
Citera
2021-01-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Nej, du svamlar.

För att göra en rimlig jämförelse: en rånmördare slår ett till ett par slag i huvudet på offret för att få fri tillgång till den nu medvetslösa/döda personens tillhörigheter VS en psykopatmördare slår sitt mordoffer sjutton gånger i huvudet för att få sitt behov av att slå ihjäl just detta offer tillfredsställt.
Alltså mord då man vill ha något av offret (pengar/saker) VS mord för att man vill mörda just den personen pga hat (eller som jag tror: kontrollbehov/jakt på känsla/kick).
Antal slag ger en vägledning.
Min fetning:
Jo, men inte som du tror eller tänker.

Slagen utdelades inte i första hand för att få utlopp för ett inneboende raseri (eller "vrede" som nån klok här i tråden ansåg sig veta), utan de 17 slagen var till för att få tyst på kvinnan som skrek så högt och så länge, att folk på andra sidan motorvägen hörde henne.
Citera
2021-01-13, 12:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
I så fall borde väl SD ha protesterat? Jag har inte sett att han anklagat henne för att ljuga om det.

SD protesterade och så länge han gick LW till viljes skickade hon inte mailet till HD. Det verkar ha varit ett av utpressningsmedlen.
Citera
2021-01-13, 12:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det var flera som berättade historier om LW i början av tråden men de blev förtalade och hånade av dem som bara ville tro gott om henne. De som trodde på den perfekta bilden som hon förmedlade av sig själv på sociala media. Så de som kände henne IRL och inte tyckte om henne slutade skriva här. Efter att FUP blev tillgänglig så har de flesta förstått att hennes liv var långt ifrån perfekt. Men det finns några stycken som vägrar läsa FUP eftersom de vill ha kvar sin enbart positiva bild av henne. De är inte intresserade av sanningen.

Vilken sanning menar du?? Det finns bara en sanning här. SD och LW inleder ett förhållande som varar i 6 år. SD lovar LW guld och gröna skogar med en vigsel på Kilimanjaros topp. SD torskar med fingrarna i kakburken när otroheten uppdagas av HD. SD ljuger sin vana trogen och lovar HD att det är över mellan han och LW. Men inte slutar SD han fortsätter att ljuga för HD och LW. Och till slut så begär HD skilsmässa och LW tror i sin enfald att nu blir det dom två men icke sa nicke nu helt plötsligt så betyder HD allt för SD. Han ska ha tillbaka HD kosta vad det kosta vill. Samtidigt så kommer LW till insikt med att allt var en lögn, ett luftslott,en fantasi. Hon till och med skriver till SD att det gör inget om det tar slut nu, du har ingen makt över mej mer. Ingen lämnar SD, han som är guds svar på kvinnans bön, hjärstas egen Adonis. Där och då tar reptilhjärnan över, och vi vet alla hur det slutade.
SD är en rabies smittad hund och du vet säkert vad vi gör med sådana.
Citera
2021-01-13, 12:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror att många som skriver här kände LW IRL. "Porrpastor" kallades hon av sina grannar som tydligen visste hur hon levde. Att någon kallar henne kjerringkrek tycker jag inte heller är så konstigt om hen visste vad hon ställt till med i människors liv. HDs och alla barnens liv t.ex.

Nej, vi vet inte alls i vilka kretsar hon kallades så.
Det enda vi vet är att SDs kompis PW (polis) som berättade om detta i förhör.

"P*eter känner Lena genom Stefan. Det är Stefan som har presenterat dem för varandra. De har
träffats hemma hos Stefan vid ca 5 tillfällen och bl.a. fikat. Lena presenterades som en granne
och vän till Stefan och Hanna. P*eter kände till att Lena var pastor och när han hörde av
grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som
"Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena. Det var inte någon som
uttryckligen sa att det var Lena som det syftades på utan det var P*eters egna antagande.
"

Av det sagda ovan vet vi inget om vem eller vilka som har sagt detta. Vi vet alltså inte om det är en eller flera, eller om det är ett par som har tillsammans skapat denna benämning. Vi vet alltså inget om att det var en benämning som hela grannskapet delade, eller enbart om det var en enda person som nämnde det där på ett slarvigt sätt.
Citera
2021-01-13, 12:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD protesterade och så länge han gick LW till viljes skickade hon inte mailet till HD. Det verkar ha varit ett av utpressningsmedlen.

Ja. Men han anklagade henne aldrig för att ljuga om det hon skrev till HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in