Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Vittnesförhör med Jan Andersson sid 8
" När du pratar om mannen med keps åsyftar du då mannen?
JA: Nel,nej det var en annan
Det var en annan person?
JA. Ja
Kan du ta om det där ,hur var det med personen med keps?
JA: Ja, det var en äldre man i 50-60 års åldern
Vad vi diskuterade om har jag svårt att komma ihåg
Det var väl mest om vad som skulle göras.
I vilket skede såg du honom,när fick du kontakt med honom?
JA: Ja, det var väl innan polisen kom
Det hade säkerligen gått en tre minuter, någonting sånt där
http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-jan.html
Intressant! Även om det förhöret är mer än tre år efter händelsen. Många bäckar små ...
Är det samma person som nämns på s. 5? "Ja, det kom väl fram någon äldre karl, litet mindre ... bastant karl och pratade väl också. Men vad vi pratade om, det har jag svårt att komma ihåg, vad vi diskuterade fram och tillbaks."
JA fortsätter: "Ja, sedan var det väl ytterligare någon som bara helt plötsligt dök upp där, som pratade väldigt mycket tycker jag, men vad han pratade om, det har jag väldigt svårt att komma ihåg, men som också sedan försvann efter ett tag." Den som "pratade väldigt mycket" har väl tidigare i tråden konstaterats vara vittnet JÅS?
Vem är då den bastante äldre mannen, är det "personen med keps"?
Har vittnet JA uttalat sig om Skandiamannen-teorin?