2021-01-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Man kan ju också tycka att något vittne borde känt igen honom som varande på mordplatsen. Den enda som gör det är LL men den historien går inte ihop med vad SE säger och hans observation av LJ:

Vittnesförhör med Jan Andersson sid 8

" När du pratar om mannen med keps åsyftar du då mannen?
JA: Nel,nej det var en annan

Det var en annan person?
JA. Ja

Kan du ta om det där ,hur var det med personen med keps?
JA: Ja, det var en äldre man i 50-60 års åldern
Vad vi diskuterade om har jag svårt att komma ihåg
Det var väl mest om vad som skulle göras.

I vilket skede såg du honom,när fick du kontakt med honom?
JA: Ja, det var väl innan polisen kom
Det hade säkerligen gått en tre minuter, någonting sånt där

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-jan.html
Citera
2021-01-13, 21:21
Medlem
[quote=Sumer|74307595]Vittnesförhör med Jan Andersson sid 8

" När du pratar om mannen med keps åsyftar du då mannen?
JA: Nel,nej det var en annan

Det var en annan person?
JA. Ja

Kan du ta om det där ,hur var det med personen med keps?
JA: Ja, det var en äldre man i 50-60 års åldern
Vad vi diskuterade om har jag svårt att komma ihåg
Det var väl mest om vad som skulle göras.

I vilket skede såg du honom,när fick du kontakt med honom?
JA: Ja, det var väl innan polisen kom
Det hade säkerligen gått en tre minuter, någonting sånt där

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-jan.html[/QUOT

Där har vi något. Fast Jan nämner inte detta i första förhöret. Vilka slutsatser som ska dras kan jag inte avgöra.
Citera
2021-01-13, 21:24
Medlem
[quote=Barkarrow|74305209]
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
SE påstod bla att det var han som lade OP i framstupa sidoläge, knappast troligt att inget vittne skulle ha lagt märke till det. Särskilt då de två unga kvinnorna som gav HLR på OP.
Han förstorade upp saker. Jag tror att det var han som var framme och ryckte i OP:s ben men blev avsnäst av AH utan att hon ens tittade upp.

Den teorin har jag också, eftersom även KJ i förhör nämner person som propsat på framstupa sidoläge, som AH sedan snäser av. Jag kan inte se någon annan förklaring till varför SE vid så många senare tillfällen uttrycker sån ilska mot AH, nämligen att hon hindrade honom från att bli en del av första hjälpen-insatserna.

Om han hade varit gärningsmannen, vad är syftet med att racka ner på 17-åriga AH?
Citera
2021-01-13, 21:27
Medlem
Jag en sak som tallar mot SE och en emot.
Varför springa efter poliserna då Gösta Söderström med kollega var kvar på platsen?

Hur kunde han veta att det just var LP som sakt mörkblå täckjacka?
Det var här min fråga om SE:s frus jobb kom in.
Hade han sån tur att hon efter hans samtal ringde in till sin arbetsplats på Sabbatsberg för att kolla om dom var i behov av hjälp och då fick lite skvaller om jacka och LP påskjutning. Detta nämnde hon sedan, ovetandes, till sin man vid hans hemkomst.
Citera
2021-01-13, 21:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
....

Där har vi något. Fast Jan nämner inte detta i första förhöret. Vilka slutsatser som ska dras kan jag inte avgöra.

Där har vi ingenting. Den du svarar på har redan postat det där flera gånger och jag förstår inte varför han fortsätter med det trots att det är diskuterat ett par sidor bakåt i tråden.
LL och JA säger delvis andra saker i rättegången mot CP flera år efter mordet. Det är i princip inget man kan ta på allvar med tanke på den enorma mediauppmärksamhet som mordet fick, och särskilt skriverierna om SE som fick stor uppmärksamhet, de är uppenbart påverkade av det.
Det intressanta är de initiala polisförhören direkt efter mordet och då nämnde de ingen kepsgubbe i 50-60 års åldern, konstigt va? Eller inte eftersom det inte fanns någon sådan på platsen.
Citera
2021-01-13, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Hon fyller 84 senare denna månad.
Hon är anmärkningsvärt tyst får man säga.
Inte ett ljud från henne har hörts varken när "den osannolika mördaren" kom ut eller när SE "pekades UT" på pressträffen.
Inte heller att SE kommer pekas ut som statsministermördare i den kommande Netflix serien har fått henne att protestera och försvara SE.

Hmm, ja, är lite olika tolkningar i dokumentären, att han inte alls var på plats, varken mördare eller vittne, eller var det han som gjorde det som han beskrev muntligt som teoretiskt: ”gå bakom ryggen på Palme med pistolen och säga, din jävel, och sen skjuta BO”
Citera
2021-01-13, 21:52
Medlem
[quote=AggeAgent|74307724]
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow

Den teorin har jag också, eftersom även KJ i förhör nämner person som propsat på framstupa sidoläge, som AH sedan snäser av. Jag kan inte se någon annan förklaring till varför SE vid så många senare tillfällen uttrycker sån ilska mot AH, nämligen att hon hindrade honom från att bli en del av första hjälpen-insatserna.

Om han hade varit gärningsmannen, vad är syftet med att racka ner på 17-åriga AH?
Precis, han var ju uppenbart känslomässigt engagerad i det hela. Om han var GM och tänkte placera sig själv som vittne, varför då gegga in sig i massa detaljer. Han kunde ha sagt mer svepande händelseförlopp.
Citera
2021-01-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Ja den skulle man vilja se. Någon annan som tänkte på hur tillsynes ostrukturerade Palmegruppsmötena verkade vara i måndagens dokumentär? Det är ju en bandupptagning så man hör ju bara men man förstår att de alla sitter runt ett bord sina egna papper och kollegieblock. HH leder mötena. Av bandupptagningen förstår man att ingen i rummet skriver upp viktiga personer, kronologi och händelser på t ex ett blädderblock. Ingen rättar polismannen som säger "SE:s barn..." Han hade ju inga barn.

Dock hörde man att några av dom börjar tidigt få intresse för Stig...

Dom tog liksom inte fasta på att han ljög utan snarare tyckte dom det var jobbigt att han ljög
Citera
2021-01-13, 21:59
Medlem
[quote=Barkarrow|74308024]
Citat:
Ursprungligen postat av AggeAgent
Precis, han var ju uppenbart känslomässigt engagerad i det hela. Om han var GM och tänkte placera sig själv som vittne, varför då gegga in sig i massa detaljer. Han kunde ha sagt mer svepande händelseförlopp.

Okej känslomässigt men samtidigt lite kall att sitta o hitta på saker...

Om han kan vara så kall så där har du isåfall den kylan att ringa polisen o återvända till Skandiahuset...

Kan ju bero på en del saker men inget stämmer med den mannen som bara ljugande vittne...
Citera
2021-01-13, 22:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
I April ja..

Men SE säger ju att han får höra det på brottsplatsen...

Är han ensam att höra detta eller är det fler vittnen som vet att Lisbeth är skjuten innan hon åker iväg till Sabbatsberg?

Så hur tog jag fel ?

Han säger i april att han hörde det på mordnatten. Men i april när han säger detta i förhör så vet alla om att LP blev beskjuten. Så det betyder inget. Han har lagt till det i sin story efter det varit ute i media.
Citera
2021-01-13, 22:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det intressanta är väl om hon sade nåt om det redan på mordplatsen?

Inte när det kommer till SE. För han säger det i april.
Citera
2021-01-13, 22:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
SE förnekarna hävdar ofta att han ljuger o överdriver..

Men att ljuga o lägga till saker under ed i rätten då är man iskall...Skulle säga narcissism !

O vad kan en narcistiskt person göra när denna blir kränkt?

Så dessa små gulliga lögner är kanske ett tecken på att han är rätt kall...speciellt under förhör !

Vad har kyla med narcissism att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in