2021-01-13, 16:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det är nog mer en önskan än att vara insatt i mordet där och då.
Det visar dock hur fylld av hat hon är, det pyser ut spontant.

Det är ett märkligt forum att ge uttryck för att önska nån död.
Som sjuksköterska till sin chef.
Vilket chefen helt sunt reagerar förskräckt på.

Det är väldigt märkligt då knappt nån vet att hon ens är försvunnen vid klockslaget.
Så vad handlar det om?

Ihop med att hon sen tycker det är skönt att LW är borta visar hur självcentrerad och blockerad hon är.
Hon sätter sig i främsta rummet i en fruktansvärd situation för Lenas barn som förtvivlat letar efter sin mamma.

Noll empati för barnen - men hon har väldigt lätt att ta den omhuldande rollen om sin gunstling SD.
Vad han än gör.

Att vara i en djup depression typ postpartum då det begav sig är en sak. Att knappt höja ett ögonbryn flera år senare och försvara dåren är helt sjukt.
Hon börjar trivialisera att han är redo att mörda hennes dotter flera år senare.
Så man kan ju osökt undra vad fan hon sysslar med.

HD skriver också något till S*illen, som får honom att avbryta henne med ungefär; säg det inte ens, tänk inte tanken. Du kommer att ångra dig om det har hänt något allvarligt (helt taget från minnet nu).

Så visst önskar hon Lena så långt bort att det är närapå döden. Ingen slump att HD blir häktad.

Jag tycker ändå att det är mycket suspekt att hon efter allt hon fått veta nu, fortsätter att försvara SD. Jag kan inte se någon annan förklaring än att hon är svårt manipulerad. Hon har intagit hela honom i sitt inre. De är inte två, utan ett. Hon tjafsar inte emot honom.
Citera
2021-01-13, 16:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han bör ha lämnat platsen 23.38 när LWs mobil gjorde det, eller? När Dalaan med sambo gick ut hade skriken tystnat sedan x antal minuter.

Det kan lika gärna ha varit SD som skrek i ren frustration när han slog dom 17 slagen. Kanske inte så lätt för Dalaan att höra skillnad på SDs pip röst och en kvinnas.
Citera
2021-01-13, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han bör ha lämnat platsen 23.38 när LWs mobil gjorde det, eller? När Dalaan med sambo gick ut hade skriken tystnat sedan x antal minuter.

Ja det beror lite på hur snävt man ska räkna med tiderna. Han kan ju ha glömt hennes mobil eller stängt av och gömt den där vid brottsplatsen och sen hämtat den.
Platsen som gäller för 23:38 tror jag är mitt inne på innergården vid trädet/parkeringen så den är nog inte helt korrekt. Den kan alltså vara mer i riktning hans hem eller åt nåt annat håll. Eller kvar i hennes ficka men det sista är nog för otroligt.

Många okända faktorer så man får gissa. Men med tanke på det galna i själva mordet så kanske vissa turer efter mordet i området också var lite galna. Han indikerar ju att han kan ha varit ute och cyklat minst en gång, kanske tre, men sen så ändrar han sig och minns inte och skyller på påverkan från fhl.
Så evtl en vända till mot brottsplatsen vem vet.

Med tanke på att han har max två min på cykel hem (550 meter i panikfart kan ni räkna på själva) så finns rätt mycket utrymme för alternativa teorier här även om han är på plats hemma 23:34 och 23:38 nära brottsplatsen osv.
Citera
2021-01-13, 17:07
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HD skriver också något till S*illen, som får honom att avbryta henne med ungefär; säg det inte ens, tänk inte tanken. Du kommer att ångra dig om det har hänt något allvarligt (helt taget från minnet nu).

Så visst önskar hon Lena så långt bort att det är närapå döden. Ingen slump att HD blir häktad.

Jag tycker ändå att det är mycket suspekt att hon efter allt hon fått veta nu, fortsätter att försvara SD. Jag kan inte se någon annan förklaring än att hon är svårt manipulerad. Hon har intagit hela honom i sitt inre. De är inte två, utan ett. Hon tjafsar inte emot honom.
Jag kanske kan tänka mig att Stefan lyckats övertyga henne om att han aldrig kommer torska och att hon tänker att hon är fast med honom nu. Det eller döden för henne och döttrarna. De där tidigare dödshoten är lite too real nu. Så tillsammans med sina införstådda päron skyddar de nu egentligen inte ens Stefan. Han kan ha fått henne att hjälpa till med något efteråt också, som gör att hon är livrädd för att själv torska, eller åtminstone även där lyckats övertyga henne om risken.

Eller så är hon bara så fucked up att hon njuter av känslan av vad han gjort för att få vara med henne. Någon länkade en bild igår där hon låg och chillade i en båt och den obehagliga tanken slog mig när jag såg den. Damen på täppan, at last.
Citera
2021-01-13, 17:09
Medlem
Citat:
Ok, här hänger jag inte riktigt med.

Innebär det att tiderna från cachloggen inte behöver betyda att SD raderar under förhöret den tiden? Klarar näppeligen att formlera frågan , så lite fattar jag.

Han sitter ju på förhör då.

Om tiderna på bilderna stämmer så kan den tiden kanske överenstämma med tiden han visade sin chatt i Telegram med LW för polisen?

Polisförhöret är väl inspelat på video eller gäller det vara anhållna?
Men om så är fallet så kan de ju matcha videon mot tiden på bilderna.

Eller om bara ljudet inspelat göra samma där. De bör alltså ha på tape när han snackar LW-chatt.

Hade varit intressant att höra, inte bara läsa, ordagrannt vad han sa i de första förhören. Lyssna efter stress osv.

Förenklat så kan man tolka det som att det är senaste aktiviteten i cache-minnet som bilderna är tidsstämplade med alltså. Alltså senaste gången de ”väcktes” till liv i appen Telegram. Nåt åt det hållet.
Senast redigerad av Avel 2021-01-13 kl. 17:14.
Citera
2021-01-13, 17:17
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Jag kanske kan tänka mig att Stefan lyckats övertyga henne om att han aldrig kommer torska och att hon tänker att hon är fast med honom nu. Det eller döden för henne och döttrarna. De där tidigare dödshoten är lite too real nu. Så tillsammans med sina införstådda päron skyddar de nu egentligen inte ens Stefan. Han kan ha fått henne att hjälpa till med något efteråt också, som gör att hon är livrädd för att själv torska, eller åtminstone även där lyckats övertyga henne om risken.

Eller så är hon bara så fucked up att hon njuter av känslan av vad han gjort för att få vara med henne. Någon länkade en bild igår där hon låg och chillade i en båt och den obehagliga tanken slog mig när jag såg den. Damen på täppan, at last.

HD tycker säkert i sin lilla bubbla att en större kärleksförklaring än när SD slog ihjäl älskarinnan finns inte på denna jord. Nu är hon nr 1 igen.
Citera
2021-01-13, 17:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade:
Nej, jag tror inte att hon hade mer möjlighet till val än vad LW hade, särskilt inte om hon har varit MGM behjälplig på något sätt. Om hon inte själv vill hamna i fängelse så är hon fast i ett annat fängelse för all framtid, om hon väljer att tiga. Vilket hon verkar ha bestämt sig för att göra.

Hur hon än gör så blir det fel. Kan inte vara en lätt situation för henne, stackars människan.
Jag håller med dig.
Mitt inlägg var framför allt ett svar på smokeonthewater som hela tiden skyller på LW och tycker att hon fick skylla sig själv för att hon blev mördad när hon istället kunde valt att lämna.

Både LW och HD sitter/satt fast lika hårt i klorna på en psykopatliknande man som inte är/var villig att släppa taget.
Citera
2021-01-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är helt obegripligt hur någon kan vilja ha honom.
Vad tror du om HD?
Varför vill hon ha en man som ljuger konstant, som har bedragit henne i mer än sex år fast han har lovat att sluta med det?
Varför vill HD ha, och accepterar, en man som är direkt otrevlig mot deras gemensamma barn och som vill bli av med dem när de inte lyder?
Det är för mig ännu mer obegripligt än att LW ville ha honom.
HD har ett val.
Tyvärr har inte barnen det ännu.

En teori kan vara att HD bara låtsades vara sjuk för att SD skulle visa mer omtanke om henne.
När hon insåg att det fick motsatt verkan och han istället var otrogen så blev hon frisk rätt snabbt.

Nu skrev du till en annan men tänkte komma med input till en ev förklaring till HDs beteende och varför hon följer SDs minsta vink till varje pris.

Med lite andra personers livserfarenheter i bakhuvudet och tänk misstänker jag att det hela handlar om att HD byggt upp en djupt tacksamhetsskuld mot SD med efterföljande oinskränkta förlåtelse av SD:s alla fel och brister pga alla hennes år av sjukdom och dysfunktionellt fungerande som kvinna/maka till den grad hon funderade på döden som utväg för henne och barnen (som då bottnar i skuldkänslor/självförakt)och där SD under flera år ensam fick dra det tunga lasset och fick familjehjulet att snurra.

Till detta ska läggas HDs starka längtan efter hans bekräftelsebehov som kvinna/maka som växt i takt med hennes tillfrisknande. Detta kombinerat med att HD har en lojal (ej trogen för den delen) och förträngande personlighet i grund och botten kan göra att oavsett SDs agerande kommer HD alltid ta hans parti.

Hon har med det agerandet begravt lite av sin egen moraliska kompass och värdighet. Därför blir hon också emellanåt diffus när man lyssnar på henne. Hon har tappat sig själv och hennes ledljus heter fortfarande SD alla dagar i veckan.

För HD skulle det vara att förlora en del av sig själv om hon skulle göra sig av med SD på något sätt. Precis som hon går i subjektivt försvar, ibland arrogant och vasst, om någon attackerar honom. Det vittnar om att hennes persona ännu inte är tillräckligt stark och avskild från hans, ”slår du dig, gråter jag”.

Man kan se att HD har gått från en grav psykiskt kollaps med att vara totalt beroende av SD till att idag befinna sig i en nyorienteringsfas med att försöka hitta och klara sig själv med hjälp av SD.

När det gäller SD använder han henne förmodligen än så länge som han behagar och hon går hans ärende utan att ifrågasätta motiv eller syfte särskilt mycket. Han får henne att känna sig viktig och behövd när han ber henne om saker/tjänster och sen ger beröm. Hon blir sedd och uppskattad.

Förmodligen är SD förbi sin sexuella del i kärlek till HD för länge sen och med LW flyttades hans gränser bortom återkall.
Det skulle kunna innebära en fortsatt kontroll och utnyttjande av HD för hans egen vinnings skull -ett kulbo förhållande- (Halverade georeskostnader, gratis tvätt & städservice, ansvarsbefrielse för barnuppfostran, högre materiell livskvalité iom huset etc) med exakt samma maktmedel som han använt mot LW, nämligen sex. Något som HD, precis som LW förväxlar med ett bekräftelsebehov) fast det i själva verket inte är något annat än SDs egobehov som i slutändan fylls här.

Det skulle i vart fall vara en rimlig förklaring till hennes beteende och deras fortsatta relation. Vad nu den består av.

Lite kuriosa är att
man brukar säga att sex står för 20% i en fungerande relation men om inte sexet fungerar kommer det betyda att 80% av relationen blir kass.
Citera
2021-01-13, 17:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det finns bara en person som skuggor fallit över när det gäller att ta sig olovligen in i andras enheter. Andra människor sysslar inte vanligtvis med sådant.

Inte heller kan man misstänka att de personer som hon skickade bilder till har gått runt och snackat med grannarna.
Och den personen som tog sig in i andras system är kompis med polisen som myntade begreppet "porrpastorn".
Det enda syftet han kan ha haft med det är att svartmåla LW för att stödja SD.
Skrämmande att han har deltagit i förundersökningen.
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men varför är det ett problem för dig? Hon hade ju svängdörrar för alla sina män och hon drog inte för gardinerna. Givetvis visste grannarna en hel del om vad som pågick. Varför blir du upprörd över att hon kallades för porrpastorn?
Det skrämmande är inte uttrycket, utan att det har myntats av en polis som är kompis med SD.
Jag är säker på att ingen av grannarna har använt det uttrycket.
Polisen skyller på att han har hört det av grannarna för att få med lite svartmålning av mordoffret i förundersökningen.
Citera
2021-01-13, 17:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om tiderna på bilderna stämmer så kan den tiden kanske överenstämma med tiden han visade sin chatt i Telegram med LW för polisen?

Polisförhöret är väl inspelat på video eller gäller det vara anhållna?
Men om så är fallet så kan de ju matcha videon mot tiden på bilderna.

Eller om bara ljudet inspelat göra samma där. De bör alltså ha på tape när han snackar LW-chatt.

Hade varit intressant att höra, inte bara läsa, ordagrannt vad han sa i de första förhören. Lyssna efter stress osv.

Förenklat så kan man tolka det som att det är senaste aktiviteten i cache-minnet som bilderna är tidsstämplade med alltså. Alltså senaste gången de ”väcktes” till liv i appen Telegram. Nåt åt det hållet.

Tack!
Aha, då fattar jag (lite mer).

Det här är ju hans första förhör, då inte som misstänkt. Han blir visserligen ditringd, men kommer efter sitt möte som slutade två (vill jag minnas). Först talar han med PM och därefter med YE som börjar sitt pass vid 14. SD påstår att han måste åter till jobbet för att skicka någon rapport innan 16.00 , annars skulle de få vite.

YE rapporterar sitt pm först 18 maj, verkar var ur minnet ("Jag kommer ihåg att Lena hade skickat en bild på en kaka"), så någon ljudupptagning har tyvärr inte skett.

Det var iaf då han frivilligt visade upp sin mobil och tiden kan väl då stämma med din teori.

"Stefan visade självmant upp sin mobiltelefon för mig, och visade kontakterna han hade haft
med Lena den 14 maj. De hade mycket sms kontakt på morgonen, men inte så mycket under
dagen, utan jag tror att sms:en började vid 20-tiden igen. Den sista SMS-kontakten mellan
dem var kl. 23.01.
"
Citera
2021-01-13, 17:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej, sånt kan man inte spela under flera års tid. Iaf finns ingen läkare, terapeut eller psykolog som inte skulle genomskåda sånt.
Kanske har du rätt.
Jag bara kastade fram en idé.

Men det är konstigt att hon tillfrisknade när hon fick veta om SD:s otrohet (om jag minns rätt).
I min värld borde hon ha blivit ännu sjukare efter det.
Istället mådde hon genast bättre!
Lite säreget är det.

Tänk också på att hon är sjuksköterska och vet exakt hur en svårt deprimerad patient uppför sig och reagerar.
Citera
2021-01-13, 17:36
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag håller med dig.
Mitt inlägg var framför allt ett svar på smokeonthewater som hela tiden skyller på LW och tycker att hon fick skylla sig själv för att hon blev mördad när hon istället kunde valt att lämna.

Både LW och HD sitter/satt fast lika hårt i klorna på en psykopatliknande man som inte är/var villig att släppa taget.

Hela den tanken är fruktansvärt bisarr, den mördade valde nog inte den utgången?
Då kan man friskriva Hitler från förintelsen, judarna kunde flyttat, typ!
Det argumentet håller inte någonstans, så dom pajasarna som drar det kortet har en agenda som inte är att mordet ska bli uppklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in