2021-01-13, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om PW. När SD:s försvarare ska göra en poäng i rätten av att PW i polisförhör sagt att SD är en balanserad person så utvecklar PW det i rätten efter en liten konstpaus som att SD var balanserad när han ansvarsfullt instruerade i dykning...

Snacka om att distansera sig både i tid och från själva personlighetsdraget i sig.

Ja, du har rätt.
Jag lade inte märke till det alls.

Frågan är om PW själv märker det. Kan vara en omedveten förflyttning.
Citera
2021-01-13, 14:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja en alternativ teori jag har om det visar sig att han rört datorn 23:34. Sen 1,5 minut på cykel tillbaka när han kom på att han borde ta mobilen.

Långsökt men i teorin möjligt tror jag.

Vittnesmålet om skrik är bra. Men skrikens ”loggtider” är ju rätt så diffusa eller vad man ska säga.

Hur vet vi på minuten när hon slutade skrika menar jag?

Med facit i hand skulle man ha dragit igång inspelning i mobilen men ingen är så vaken.

Eller old school noterat med papper och penna.

Han kan väl ha lämnat platsen redan typ 23:30?

Vad står det i rättsmedicinska rapporten? Kom den fram till hur länge hon levt efter det sista slaget? Orkar man skrika högt om man är svag och döende till exempel?
Citera
2021-01-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, du har rätt.
Jag lade inte märke till det alls.

Frågan är om PW själv märker det. Kan vara en omedveten förflyttning.

Du är misstänkt för mord och en vän ska berätta om du är en balanserad person.

- Ja, absolut, jättebra som ridinstruktör.

Som dum jämförelse
Citera
2021-01-13, 14:21
Medlem
Wanna be Superhjälten S med kastratröst blir kåt av ilska o att spana på folk. Har behov att visa upp sina blodiga armar o ben, döda djur kranium, beskriva en grodas dödshopp och hur frun mosade en mus. Vilka av de andra geocacharna är intresserade av att få dessa detaljbeskrivningar inkl bild på en mus med inälvorna utanför magen?

S - en narcipsykopatnekrofil som fantiserat om mord i åratal? "Skrik som en gris" är en fras från en hemsk film som S tycker är festlig. Han skrattade högt när L skrek?
Citera
2021-01-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad står det i rättsmedicinska rapporten? Kom den fram till hur länge hon levt efter det sista slaget? Orkar man skrika högt om man är svag och döende till exempel?

Inom en timme var bedömningen att hon skulle vara död. Enl rättsläkaren. Rätta mig om någon har bättre koll.

Man orkar kanske skrika med ojämna längre mellanrum?
Citera
2021-01-13, 14:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om man utgår från att HD vet allt och är helt införstådd med mordet så gör det hennes kommentar lite förståelig.
"Jag hoppas hon är död" eftersom varken hon eller SD kunde veta säkert om LW var död.

Det kan vara en mening från SD till HD som har gjort att hon utbrister orden.

Säg att HD och SD pratat en del om avloggningarna och det ständiga hoten och att de ska avloggas. Det har pratats om att det skulle förstöra en obruten svit, vilket skulle kunna verka negativt på deras geocaching i USA.

Säg att SD säger något till HD som (som vanligt i gåtor) t ex: Nu kommer jag att ta hand om problemet. Hon kommer inte att störa sig mer (haha, jag vet att det låter som en maffiosoreplik, men du fattar).

För HD kans det här betyda något bråk mellan SD och Lena om avloggningarna. Kanske har han gått längre? Till någon högre upp inom geocachingen?

Minns också det samtal som JD har med Lena strax innan mordet om något som gått till HQ, Vad var det? Lena tackade. Kanske hade vi fått höra mer om det om det verkligen hade haft något med SD att göra.

Så förvinner Lena.

HD ovetandes om vad som har hänt utbrister "Hoppas att hon är död", i tron att Lena stuckit någonstans efter ett bråk eller själv gjort sig illa.

Jag tvivlar ändå på att HD skulle fälla den kommentaren om hon hade minsta aning om att Lena blivit brutalt slagen bakom planket. Ännu mindre om SD lämnat henne svårt skadad där att långsamt dö. Även om hon hatade henne för allt.
Citera
2021-01-13, 14:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Inom en timme var bedömningen att hon skulle vara död. Enl rättsläkaren. Rätta mig om någon har bättre koll.

Var det inte att hon kunnat levt högst en timme?
Citera
2021-01-13, 14:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
23:34 blir nog polisen aldrig kloka på för de verkar inte ha kunskapen i huset.

Ja en alternativ teori jag har om det visar sig att han rört datorn 23:34. Sen 1,5 minut på cykel tillbaka när han kom på att han borde ta mobilen.

Långsökt men i teorin möjligt tror jag.

Vittnesmålet om skrik är bra. Men skrikens ”loggtider” är ju rätt så diffusa eller vad man ska säga.

Hur vet vi på minuten när hon slutade skrika menar jag?

Med facit i hand skulle man ha dragit igång inspelning i mobilen men ingen är så vaken.

Eller old school noterat med papper och penna.

Han kan väl ha lämnat platsen redan typ 23:30?

Ja, allt är möjligt.
Men jag tänker att om han är mördaren, borde han inte rört datorn lite mer då, allt för att skaffa sig det otroligt viktiga alibit?
Citera
2021-01-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är helt obegripligt hur någon kan vilja ha honom.
Vad tror du om HD?
Varför vill hon ha en man som ljuger konstant, som har bedragit henne i mer än sex år fast han har lovat att sluta med det?
Varför vill HD ha, och accepterar, en man som är direkt otrevlig mot deras gemensamma barn och som vill bli av med dem när de inte lyder?
Det är för mig ännu mer obegripligt än att LW ville ha honom.
HD har ett val.
Tyvärr har inte barnen det ännu.

En teori kan vara att HD bara låtsades vara sjuk för att SD skulle visa mer omtanke om henne.
När hon insåg att det fick motsatt verkan och han istället var otrogen så blev hon frisk rätt snabbt.

Fetade:
Nej, jag tror inte att hon hade mer möjlighet till val än vad LW hade, särskilt inte om hon har varit MGM behjälplig på något sätt. Om hon inte själv vill hamna i fängelse så är hon fast i ett annat fängelse för all framtid, om hon väljer att tiga. Vilket hon verkar ha bestämt sig för att göra.

Hur hon än gör så blir det fel. Kan inte vara en lätt situation för henne, stackars människan.
Citera
2021-01-13, 14:32
Medlem
Citat:
Var det inte att hon kunnat levt högst en timme?

Levt högst en timme eller död inom en timme (efter sista slaget) som jag skrev ja.
Vi menar nog samma sak.

Minns bara från tingsrättsförhöret men stod kanske i rapporten också.
Citera
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Problemet är att du inte vet något om en enda kotte visste om det du NU tar upp.
Det en granne sa (till pressen??) var att de måste vara en av alla de män som kom till henne. Något sådant.

Hur skulle grannarna kunna veta ett dugg om hennes skickade bilder, eller vem hon hade en sexuell relation med??

Det finns bara en person som skuggor fallit över när det gäller att ta sig olovligen in i andras enheter. Andra människor sysslar inte vanligtvis med sådant.

Inte heller kan man misstänka att de personer som hon skickade bilder till har gått runt och snackat med grannarna.

Men varför är det ett problem för dig? Hon hade ju svängdörrar för alla sina män och hon drog inte för gardinerna. Givetvis visste grannarna en hel del om vad som pågick. Varför blir du upprörd över att hon kallades för porrpastorn?

Du har verkligen problem med att leva i verkligheten, va? Är det därför du skriver dina långa noveller här om hur du önskar att det skulle vara?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-13 kl. 14:45.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja jag har inga medicinska kunskaper men överlevnadsinstikten är väldigt stark så det är möjligt att hon ansamlade sina allra sista livskrafter för att kunna skrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in