Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Om man utgår från att HD vet allt och är helt införstådd med mordet så gör det hennes kommentar lite förståelig.
"Jag hoppas hon är död" eftersom varken hon eller SD kunde veta säkert om LW var död.
Det kan vara en mening från SD till HD som har gjort att hon utbrister orden.
Säg att HD och SD pratat en del om avloggningarna och det ständiga hoten och att de ska avloggas. Det har pratats om att det skulle förstöra en obruten svit, vilket skulle kunna verka negativt på deras geocaching i USA.
Säg att SD säger något till HD som (som vanligt i gåtor) t ex: Nu kommer jag att ta hand om problemet. Hon kommer inte att störa sig mer (haha, jag vet att det låter som en maffiosoreplik, men du fattar).
För HD kans det här betyda något bråk mellan SD och Lena om avloggningarna. Kanske har han gått längre? Till någon högre upp inom geocachingen?
Minns också det samtal som JD har med Lena strax innan mordet om något som gått till HQ, Vad var det? Lena tackade. Kanske hade vi fått höra mer om det om det verkligen hade haft något med SD att göra.
Så förvinner Lena.
HD ovetandes om vad som har hänt utbrister "Hoppas att hon är död", i tron att Lena stuckit någonstans efter ett bråk eller själv gjort sig illa.
Jag tvivlar ändå på att HD skulle fälla den kommentaren om hon hade minsta aning om att Lena blivit brutalt slagen bakom planket. Ännu mindre om SD lämnat henne svårt skadad där att långsamt dö. Även om hon hatade henne för allt.