2021-01-12, 22:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vi börjar närma oss punkten där ord som "många" och "horor" behöver definieras.

Varför just nu? Behövde du definiera detsamma tidigare?
Citera
2021-01-12, 22:15
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Orsaken till mitt "möjligen" är att varken du, jag eller någon annan vet exakt.
Jag vet/känner fyra kvinnor som utsattes för våldtäkt under 80-/90-talet och en som utsattes för ett försök.
Hur många av dem anmälde det?
En (1), men utan "resultat".
Samtliga våldtäktsmän var svenskar och den ena utsattes av sin egen bror.

Idag hade de förhoppningsvis anmält gärningsmännen.
Överfallsvåldtäkterna har sannolikt ökat, och det är illa, men jag är säker på att mörkertalet var större då än nu.

När du hävdar att mörkertalet kan ha ökat så är jag övertygad om att du har fel, och helt övertygad om vi tittar på ett längre perspektiv.
Den som blev våldtagen under första halvan av 1900-talet höll tyst om det!
Förnedringen och skammen var för stor.
(Just denna tiden har jag väldigt bra koll på då jag forskat på området)

Bristen på kvinnor här på Fb är ingen demokratisk katastrof, det är bara ett forum, men det gör att sajten, tyvärr, inte speglar vårt samhälle, vilket vore vore det bästa (eller?).
Fler kvinnor, invandrare, vänstermänniskor och ett tolerantare debattklimat hade sajten vunnit på.

Det är klart vi vet. Vi har haft invandring av grupper med en överrepresentation i de brotten. Det kan inte vara på något annat sätt.

Förr var det naturligtvis vanligare att svenskar våldtog än invandrare(för det känns som att det är det du tassar omkring?) men så är det inte idag. Både då invandrarna utgör en större andel men även då de är överrepresenterade.

Ja, jag säger inte emot dig. Förr vad mörkertalen sannolikt högre. Vad jag säger är att de senare decennierna av invandring av överrepresenterade grupper så har mörkertalen både gått upp och ned, men inte i närheten av tillräckligt för att förklara ökningen av anmälningar, vilket är sättet man mäter ökningen av brotten genom.

Bäst om forumet speglar samhället? Nja, varför då? Bäst för vad?
Eftersom vi inte gillar identitetspolitik så är det ju värt att nämna att homogena grupper är effektivare, har högre trivsel och mindre konflikter.
Varför nämner du bara de grupperna du nämner? Rika/fattiga? Långa/korta? Blonda/brunetter?

Varför är tolerans bra? Saknar konflikter helt konstruktivt värde? Tolerans sträcker sig alltid till gränser, varför det är färre konflikter i homogena grupper, så du får välja vad du vill ha för du kan inte få båda.
Citera
2021-01-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Offerkotan sitter oftast på män som röstar på SD och är rädda för kvinnor i allmänhet, riktigt ynkliga och patetiska män helt utan framtid, stämmer inte det?
Det var inte SDs medlemmar som drog på sig fittmössor för att inte få styrk av ett gäng skäggiga damer med hår under armarna... Nej, du får nog tänka om vad gäller vilken flank räddhågsna män tillhör.
De riktigt fittorna till män finns inom vänstern - de som tror sig vara starka för att de vågar amma sina barn för att inte göra kvinnorna arga.

Som allt annat är det ett givande och tagande. det finns ett enormt utbrett manshat bland kvinnor - och du undrar varför det finns en kvinnohat bland män?!?
Citera
2021-01-12, 22:20
Medlem
Det finns ingen "fientlighet" mot kvinnor, det är en myt. Ta och skaffa lite självförtroende istället och sluta använda offerkoftan, ingen är skyldig dig någonting.
Citera
2021-01-12, 22:25
Medlem
neuron-drones avatar
Klart att kvinnor ska finnas på Flashback. Alla har samma rätt att säga vad de vill.

Jag kan hålla med om att det är konstig stämning just nu och massa skit om att män är bäst och kvinnor alla är dumma i huvet. Men på något vis är jag glad att det får utlopp här. Då vet vi vad vissa tänker. De behöver inte gömma sig. Det är bättre att veta vad folk tycker än att inte veta.

Nu kan det se ut som många hoppar på kvinnohatet, men det är samma människor och de som skriker högst hörs.

Vi lever fortfarande i ett patriarkat. Det får man inte säga här, men samtidigt så FÅR man säga saker som man av grupptrycket inte får. Det är inte svårare än så. Bara säg det.

Flashback ska inte vara och är inte en frizon för män. Flashback är precis som verkligheten. De flesta här oberoende kön är idioter.

Och det hör till livet att lära sig hantera dem.

Puss och kram!
Citera
2021-01-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Denna tråd handlar om det generella kvinnohatet på fb. Inte om specifika moderatorers åtgärder, även om jag inspirerades av denna tråd (FB) Tråd under aktuella ämnen är utan subsans och full av Ot som ignoreras. Varför? som knappt fått någon respons. I den finns många inlägg om äckliga tjejer som aldrig kan bli sexuellt utnyttjade eftersom de är svenneluder och liknande.

Jag har sökt i detta delforum och problemet med kvinnohat och den misogyna stämningen har dryftas sedan långt tillbaka. Men de trådar som kommer upp är äldre trådar om specifika forum eller händelser. Jag såg tråden nedan och bristen på respons. Jag tänker att det verkar vara oproblematiskt att posthora ut sitt hat mot kvinnor i nästan vilka trådar som helst. Varför är det så? Varför får vi kallas horor och luder som ligger runt och suger kuk i trådar där ämnet är ett annat.

Är denna trådstartares åsikt någonting som de flesta som skriver här instämmer i? (FB) Kvinnorna förstör flashback! Dags att begränsa hondjurens rörlighet här inne?
Bör vi kvinnor hålla oss borta från fb så att kvinnohatet kan frodas? Är det ett misogynt forum ni vill ha, där kvinnohatarnas yttrandefrihet tystar kvinnorna?

Jag ser gärna att det kommer fler kvinnor till flashback, jag har dock svårt för feminister som målar sig själv till offer, varför måste du ens nämna i trådarna om du är kvinna eller man. 99 procent av gångerna jag svara ngn på flashback så är jag helt ovetande av vad det är för kön och föredrar att ha det så, så länge könet inte är relevant för diskussionen.

Vet inte hur du kan vara så säker på att alla som svarar dig dåliga saker är män. De gånger jag ser ngn kvinna få svar så är oftast majoriteten av svaren helt obrydda över att det är en kvinna så länge hon inte målar ut sig som ett offer, för att hon just är en kvinna. Självklart finns det undantag, finns en stor trollarme på flashback och de försöker hitta varenda infallsvinkel de kan på dig, oavsett om du är kvinna eller man.

De märker att det är ett känsligt ämne för dig, och därför attackerar de dig för det. Lägger jag upp en tråd om att jag är ett fetto och inte gillar fettohatet från smala personer så kommer jag garanterat bli attackerad.
Citera
2021-01-12, 22:43
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Det är klart vi vet. Vi har haft invandring av grupper med en överrepresentation i de brotten. Det kan inte vara på något annat sätt.

Förr var det naturligtvis vanligare att svenskar våldtog än invandrare(för det känns som att det är det du tassar omkring?) men så är det inte idag. Både då invandrarna utgör en större andel men även då de är överrepresenterade.

Ja, jag säger inte emot dig. Förr vad mörkertalen sannolikt högre. Vad jag säger är att de senare decennierna av invandring av överrepresenterade grupper så har mörkertalen både gått upp och ned, men inte i närheten av tillräckligt för att förklara ökningen av anmälningar, vilket är sättet man mäter ökningen av brotten genom.

Bäst om forumet speglar samhället? Nja, varför då? Bäst för vad?
Eftersom vi inte gillar identitetspolitik så är det ju värt att nämna att homogena grupper är effektivare, har högre trivsel och mindre konflikter.
Varför nämner du bara de grupperna du nämner? Rika/fattiga? Långa/korta? Blonda/brunetter?

Varför är tolerans bra? Saknar konflikter helt konstruktivt värde? Tolerans sträcker sig alltid till gränser, varför det är färre konflikter i homogena grupper, så du får välja vad du vill ha för du kan inte få båda.

Först och främst så vill jag tacka dig.
Jag uppskattar att för en gångs skull kunna ha en (någorlunda) sansad debatt med någon som har helt andra åsikter än mina.
Det är beklagansvärt ovanligt här på Fb.

Men nu till ämnet.
Konflikter är bra.
Konflikter innebär att olika åsikter ställs mot varandra, att saker ventileras, man tar till sig av andras åsikter, värderingar och världsbilder.
Fakta ställs mot fakta och åsikter mot åsikter.
Poängen är att konflikter är till för att lösas.
Ibland genom kompromisser och andra gånger genom att den som har starkast argument får igenom sin vilja.

Brott är inte okej.
(Heders)våld är inte okej.
Förtryck är inte okej.
Diskriminering är inte okej.
Åsikter är bra, men man ska skilja mellan åsikter och fakta.

Den här meningen:
"Varför nämner du bara de grupperna du nämner? Rika/fattiga? Långa/korta? Blonda/brunetter?"
Vad menar du med det???

Slutligen så har homogena grupper den stora nackdelen att de är uteslutande.
Vad är en homogen grupp?
Jag har svenska/nordiska anfäder så långt jag kan se (1580-talet).
Är vi homogena om du också är gammelsvensk?
Är en ungersk nationalist homogen med en svensk dito?
Är de med samma/liknande politiska åsikt homogena?
Betyder det att det vore bra om alla tycker mer eller mindre lika?
Jag tycker inte det.
Citera
2021-01-12, 22:43
Medlem
Kvinnor blir slutligen behandlade som män och folk börjar grina. Seriöst, varför är det så svårt att förstå och se hur stor skillnad det är mellan behandlingen utav män och kvinnor? Folk skiter fullständigt i män och dom får skylla sig själva när något dåligt händer dom, när man använder samma princip och behandling åt kvinnor börjar ni grina, Varför?

Varför måste ni alltid hoppa in när kvinnor blir behandlade som människor, inte kvinnor?
Citera
2021-01-12, 22:48
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Helt ärligt så hade jag gärna berättat varför jag bryr mig om vad du tycker, men eftersom du ändå inte bryr dig och tycker att jag är korkad så är det ingen mening att lägga tid på det.
Återkom om du en dag förstår poängen med att höra andras åsikter.
Det skulle kunna vidga dina vyer.

Jag lyssnar på andras åsikter. Jag tar däremot bara in de som Jag anser är vettiga.
Citera
2021-01-12, 22:52
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Klart att kvinnor ska finnas på Flashback. Alla har samma rätt att säga vad de vill.

Jag kan hålla med om att det är konstig stämning just nu och massa skit om att män är bäst och kvinnor alla är dumma i huvet. Men på något vis är jag glad att det får utlopp här. Då vet vi vad vissa tänker. De behöver inte gömma sig. Det är bättre att veta vad folk tycker än att inte veta.

Nu kan det se ut som många hoppar på kvinnohatet, men det är samma människor och de som skriker högst hörs.

Vi lever fortfarande i ett patriarkat. Det får man inte säga här, men samtidigt så FÅR man säga saker som man av grupptrycket inte får. Det är inte svårare än så. Bara säg det.

Flashback ska inte vara och är inte en frizon för män. Flashback är precis som verkligheten. De flesta här oberoende kön är idioter.

Och det hör till livet att lära sig hantera dem.

Puss och kram!

Vad är dock kvinnohat? Jag både älskar och hatar kvinnor.

Jag älskar de kvinnor som inte är HBTQ-vurmande feministglobalister. Jag kan väl inte vara en kvinnohatare om jag samtidigt älskar vissa kvinnor?
Citera
2021-01-12, 22:52
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag lyssnar på andras åsikter. Jag tar däremot bara in de som Jag anser är vettiga.

Vad jag läser är att du bara tar in de som överensstämmer med dina egna.
Din förlust, lycka till med livet och lyckan...
Citera
2021-01-12, 23:00
Medlem
virvelbaggs avatar
Som kvinna stöter ,man på kvinnoföraktet ofta. De flesta av mina väninnor har blivit utsatta av någon form av våld av någon man ibland även grovt upprepat sådant. Finns det ens någon kvinna som tagit sig genom sin ungdom utan att varit med om minst ett våldtäkt försök.

Här är det inget undantag.

Men som alltid är dessa män ovanliga som begår dessa handlingar. De allra flesta män är bra och respekterar kvinnor. Men dessa dåliga män hinner göra livet surt för många kvinnor under sin livslängd. Därför är nästan samtliga kvinnor vid något tillfälle utsatta. Värst utsatta är söta flickor och kvinnor med små barn.

Om jag hade varit man hade jag krävt den rätten livet gav mig. Att skydda kvinnan och det liv hon gav. Det skulle också varit det bästa sättet att komma till bukt med detta problem. Det är inte lika kul att våldta en flicka om hennes far sedan misshandlar en. Dessa män är fega, skulle inte röra kvinnorna om de själva blev utsatta efteråt.
Men som sagt dessa män är få och de allra flesta män är mer en bra. De flesta män skulle inte kunna se en kvinna i nöd utan att hjälpa henne, men några få kan inte se en kvinna i nöd utan att kränka henne.

Men tillbaka till FB. Här stöter man på kvinnoföraktet ibland. Det är några manliga användare som går hårt mot oss kvinnor, men de är få och de allra flesta är bra män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in