Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det är rent märkligt att SD själv markerar två lite större ytor bredvid tvättho och vid torktumlare, å varsin sida av tvättmaskinen, där Lena och han kan ha haft sex.
Ja, det kan faktiskt vara så som du spekulerar, att de vill visa att de "tar tillbaka" huset. En markering mot polis.
Tänker också att SD har påverkat alla de här människorna i en riktning från start. De kanske känner rent instinktivt (läs samlade intryck från de de har hört från SD) att det kan finnas blodspår där som bara måste bort. De VILL tro på hans oskuld till varje pris, och det får kosta vad det vill, men det ska inte finnas något där som kan tippa honom över kanten. I familjen verkar finnas någon slags kod att man pratar inte så mycket om problemen.
På det viset blir det inte någon slags debatt eller diskussion utifrån den verkligt viktiga; kan vi städa ett hus i den här situationen? Även om huset inte längre är avspärrat, husrannsakan är gjord, men är det ok? Jag minns att någon av HDs arbetskollegor reagerade starkt på det, att de skulle storstäda. SD var ju ändå ännu misstänkt.
Samtidigt tycker jag inte att det är helt konstigt att de städar. SD och HD verkar ju ha en gemensam framtid i sikte

, och SDs ordning verkar inte vara den bästa. Självvarelsebedrift?
Jag tycker förstås att det är tjejernas hem också, så helt galet är det inte.
Men det känns lustigt med HUR huset städades, att ingen kollade med polisen innan och ingen verkar veta något om på vems initiativ det kommer. Gemensamt beslut...
Det är tillåtet att städa efter att avspärrningar släppt.
Det är fint att vilja städa för barnens skull.
Precis så kan jag tänka mig att städpatrullen lockats att ta fram dammtrasorna.
Undermedvetet kan det mycket väl tyckas bra då svärsonen är populär och viljan att bejaka kärnfamiljen, hur störd den än förefaller, verkar gå i arv.
Om man struntar i resten som framkommer kring paret blir det rent behjärtansvärt.
I en helhetsbild blir det desto mer weird.
Diskussioner om blod i hans hus är hur suspekt som helst.
Påstod (ljög) hon inte om att LW sökte upp henne?
Hon skurar djupt ner i SDs golvbrunnar och uppenbart knapphändigt hemma.
Hon kanske utvecklade golvbrunnsfobier av det hon hittade?
Det är en kvinna som konstant rycker på axlarna om allt från vidriga barnförhör, fortsatt inget speciellt att döda sina egna barn till att förlåta att han raggar och är otrogen ända sen hon är höggravid med första barnet.
Det är skönt att L är försvunnen, hoppas hon är död.
Det föranleder att undra hur normal städningen var eftersom hon är mån om sin man ända in i benmärgen.
Ständigt förlåtande och överseende.
Han får väl ro båten i land nu.
6 juni 2019.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f7bbbcbf-1fc3-47ac-b3d7-0c3b9f69a28e_l.jpg
När i tiden googlade hon ang indiciemål btw?