2021-01-12, 20:24
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Snälla?!
Försök åtminstone att läsa vad jag skriver i mina inlägg. Du förstår tydligen inte att du inte förstår..

Här ett försök att varsamt leda dig vid handen:
Jag polemiserade mot kontot zilvereko:s försök att hävda att våld/slag mot huvudet skulle vara utmärkande för visat "hat".
Jag undrade om kontot ifråga aldrig sett en boxningsmatch.
Tror du att du förstår nu?

Nej, du svamlar.

För att göra en rimlig jämförelse: en rånmördare slår ett till ett par slag i huvudet på offret för att få fri tillgång till den nu medvetslösa/döda personens tillhörigheter VS en psykopatmördare slår sitt mordoffer sjutton gånger i huvudet för att få sitt behov av att slå ihjäl just detta offer tillfredsställt.
Alltså mord då man vill ha något av offret (pengar/saker) VS mord för att man vill mörda just den personen pga hat (eller som jag tror: kontrollbehov/jakt på känsla/kick).
Antal slag ger en vägledning.
Citera
2021-01-12, 20:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I tingsrätten pratar HD om att SD:s golvbrunnar var av modernare snitt och därför lättare att rengöra än hennes.

Blev ett litet speciellt ögonblick när en kvinnlig åkl frågade det kvinnliga vittnet HD hur det var med städningen av den egna bostaden egentligen. HD älskade inte åkl i det ögonblicket (heller).

Jag är fortfarande av den uppfattningen att SD lugnt och fint hade kunnat städa nån timme i taget sen skilsmässan och rökutvecklingen i mars.
Men han la tid på ”brudar” och Geocaching.

Sen kan man ju förstå att det fanns en mental spärr. Allt är inte kul ett par månader efter skilsmässa.

Samtidigt så skriver han i chatt med HD att han är igång och ”slänger” saker och fixar.

Han är även en erkänd ”doer”. Problem ska lösas och kaninburars problematik vad gäller upptrampat i gräsmattan måste lösas asap annars så avsäger han sig faderskapet.

Så sammantaget var denna städning inte alls för att det var synd om barnen eller SD.

Den gjordes som en markering mot polis och omgivning är min teori. Baserat på hur SD funkar. Så snart han är ute ur häkte så är det full fart med allt ska vara som vanligt. Upp med fasaden i Geo-galleriet.

Anhållan blev en dipp och sen kom städning och vårfix i trädgården 25/5 som ett motdrag. Enligt SD så fick han städa i sitt hus och då gjorde han det. Ägandet är 90 % av lagen osv.

Men en liten skugga ska kanske falla över medstädarna då. Men de har ju alla lännat sina ”rimliga” förklaringar i förhör. Barnen trivdes inte i röran osv(HD).

De städade för att det var synd om SD. Han som det nyss uppdagats att han varit otrogen i minst sex år. Eller visste de inte det så visste de att huset varit genomsökt av polis och att väl polisen inte bara viftar bort en misstänkt efter nåt dygn redan 25/5.

Eller hade de ens koll på att han suttit anhållen? Det är väl inte klarlagt när han ens började sprida den ”goda” nyheten i familjen och vänkretsen?

Det är rent märkligt att SD själv markerar två lite större ytor bredvid tvättho och vid torktumlare, å varsin sida av tvättmaskinen, där Lena och han kan ha haft sex.

Ja, det kan faktiskt vara så som du spekulerar, att de vill visa att de "tar tillbaka" huset. En markering mot polis.

Tänker också att SD har påverkat alla de här människorna i en riktning från start. De kanske känner rent instinktivt (läs samlade intryck från de de har hört från SD) att det kan finnas blodspår där som bara måste bort. De VILL tro på hans oskuld till varje pris, och det får kosta vad det vill, men det ska inte finnas något där som kan tippa honom över kanten. I familjen verkar finnas någon slags kod att man pratar inte så mycket om problemen.

På det viset blir det inte någon slags debatt eller diskussion utifrån den verkligt viktiga; kan vi städa ett hus i den här situationen? Även om huset inte längre är avspärrat, husrannsakan är gjord, men är det ok? Jag minns att någon av HDs arbetskollegor reagerade starkt på det, att de skulle storstäda. SD var ju ändå ännu misstänkt.

Samtidigt tycker jag inte att det är helt konstigt att de städar. SD och HD verkar ju ha en gemensam framtid i sikte , och SDs ordning verkar inte vara den bästa. Självvarelsebedrift?

Jag tycker förstås att det är tjejernas hem också, så helt galet är det inte.

Men det känns lustigt med HUR huset städades, att ingen kollade med polisen innan och ingen verkar veta något om på vems initiativ det kommer. Gemensamt beslut...
Citera
2021-01-12, 20:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Har ingen hört talas om städfirmor eller att det ska vara rent när nästa flyttar in?
Jag har då aldrig flyttat in i en skitig lya någonsin

Nu handlade det ju om HDs golvbrunn ju.
Och den var ju inte ren.
Fast det var "hennes grej".
Citera
2021-01-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ja det var mest diskussionen om att hon var klädd för att vara ute osv. Tummarna i hålen och allt var det var. Men det verkar ju lika gärna vara hennes innemysarfleece. Ända fram till tandborstning om kvällarna.

Alltså hoppade hon kanske bara i skorna där 14/5 23:23 om hon hade samma fleece på sig 13/5 kl 23:18.

Det finns andra tecken på att tandborstning i "full mundering" tyder på att hon gör sig färdig för ett kärleksmöte - där just tandborstningen är signalen.

i tidigare inlägg...

1) 13 maj, kl 23:18 tar LW ett foto på sig själv i sitt badrum när hon borstar tänderna iklädd en grön luvtröja med dragkedja (utifrån bilderna att döma, samma tröja som hon har på sig när hon lämnar bostaden den 14:e).

2) Vi vet att hon skickar bilden till SD eftersom polisen har hittat spår av den i SDs mobil: Bilderna är i thumbnail-format och finns kopplade till aktivitet i telefonen mellan klockan 15:10:13 t.o.m. 15:10:24 den 15:e maj 2018. Till samtliga bilder finns bildinformation som tyder på att bilden har koppling till applikationen Telegram.

3) Vi vet också från sonens vittnesmål att bland det sista han hör innan han somnar på kvällen 14:e är att LW borstar tänderna.

4) Av tidigare konversation kan man utan att vara alltför våghalsig dra slutsatsen att en bild på tandborstning betyder ungefär: "jag gör mig redo för dig". Och iklädd grön fleecetröja så kan man kanske anta att mötet skulle ske utomhus? Man kan även notera att bilden tas nästan exakt ett dygn innan hon går ut från sin bostad den 14:e (kl.23:22:38). "Imorgon? Samma tid? Samma plats? Tyvärr innehåller inte fup it-data eller tidslinje från den 13:e maj (endast 11-12 maj samt 14-15 maj).

I AB164 sid 1160 kan vi läsa följande konversation från 2017-07-19:
Tyckte du verkligen det passade att "missförstå" om tandborstningen? Vi har haft en för perioden ovanligt trevlig chatt. Hon sover såklart eftersom du kan chatta så länge. Du ska åka bort och tänker kanske inte se till att ha nät nästa dag. Du aviserar att det snart blir tandborstning. Knappast du tror då att jag menar henne. Jag skiter väl i när hon borstar! Hoppas få en liten stund med dig i badrummet, som förr. Istället får jag vänta. Som vanligt. När "fem" min blivit femton borstar jag själv. Vet ju aldrig om du ska komma tillbaka. Ofta har du redan borstat om du kommer. Inte många dagar sen sen du somnade ifrån. Och ja, jag väntade hela kvällen. Du skrev nåt, jag svarade, det dröjde länge. Repeat. Det dröjde tretto min innan du hörde av dig.
Vill ha dig nyduschad, nyrakad all over. Och naken.
Jag lyckades somna om och sov till nu, helt slut. Hoppas du hör av dig idag. Och att vi ses
snart. Längtar efter dig. Jäd
Senast redigerad av piastrone 2021-01-12 kl. 21:03.
Citera
2021-01-12, 21:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är rent märkligt att SD själv markerar två lite större ytor bredvid tvättho och vid torktumlare, å varsin sida av tvättmaskinen, där Lena och han kan ha haft sex.

Ja, det kan faktiskt vara så som du spekulerar, att de vill visa att de "tar tillbaka" huset. En markering mot polis.

Tänker också att SD har påverkat alla de här människorna i en riktning från start. De kanske känner rent instinktivt (läs samlade intryck från de de har hört från SD) att det kan finnas blodspår där som bara måste bort. De VILL tro på hans oskuld till varje pris, och det får kosta vad det vill, men det ska inte finnas något där som kan tippa honom över kanten. I familjen verkar finnas någon slags kod att man pratar inte så mycket om problemen.

På det viset blir det inte någon slags debatt eller diskussion utifrån den verkligt viktiga; kan vi städa ett hus i den här situationen? Även om huset inte längre är avspärrat, husrannsakan är gjord, men är det ok? Jag minns att någon av HDs arbetskollegor reagerade starkt på det, att de skulle storstäda. SD var ju ändå ännu misstänkt.

Samtidigt tycker jag inte att det är helt konstigt att de städar. SD och HD verkar ju ha en gemensam framtid i sikte , och SDs ordning verkar inte vara den bästa. Självvarelsebedrift?

Jag tycker förstås att det är tjejernas hem också, så helt galet är det inte.

Men det känns lustigt med HUR huset städades, att ingen kollade med polisen innan och ingen verkar veta något om på vems initiativ det kommer. Gemensamt beslut...
Det är tillåtet att städa efter att avspärrningar släppt.
Det är fint att vilja städa för barnens skull.
Precis så kan jag tänka mig att städpatrullen lockats att ta fram dammtrasorna.
Undermedvetet kan det mycket väl tyckas bra då svärsonen är populär och viljan att bejaka kärnfamiljen, hur störd den än förefaller, verkar gå i arv.

Om man struntar i resten som framkommer kring paret blir det rent behjärtansvärt.
I en helhetsbild blir det desto mer weird.

Diskussioner om blod i hans hus är hur suspekt som helst.
Påstod (ljög) hon inte om att LW sökte upp henne?

Hon skurar djupt ner i SDs golvbrunnar och uppenbart knapphändigt hemma.
Hon kanske utvecklade golvbrunnsfobier av det hon hittade?

Det är en kvinna som konstant rycker på axlarna om allt från vidriga barnförhör, fortsatt inget speciellt att döda sina egna barn till att förlåta att han raggar och är otrogen ända sen hon är höggravid med första barnet.
Det är skönt att L är försvunnen, hoppas hon är död.

Det föranleder att undra hur normal städningen var eftersom hon är mån om sin man ända in i benmärgen.
Ständigt förlåtande och överseende.
Han får väl ro båten i land nu.

6 juni 2019.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f7bbbcbf-1fc3-47ac-b3d7-0c3b9f69a28e_l.jpg

När i tiden googlade hon ang indiciemål btw?
Citera
2021-01-12, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Normalt rengör man väl själv en ny lägenhet man flyttar in i, eller är det bara jag som är så fjantig?
Av LW hittade man inget hos SD utom på tvättmaskinen, vad jag minns. Besudlade skoplösen befann sig, av någon anledning, vid Folketorp men dit kom polisen också.

Jo det fanns blod på ett ställe till.
(kommer hitta det imorgon)
Då var hans förklaring att hon byggde en cash burk och skurit sig lite. Typ så.
Det var inte ovanligt att hon fixade sina burkar hos honom.
Nåt sånt var det, och jag kommer hitta det imorgon.
Nån annan som minns det.?
Citera
2021-01-12, 21:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det finns andra tecken på att tandborstning i "full mundering" tyder på att hon gör sig färdig för ett kärleksmöte - där just tandborstningen är signalen.
"Signalen" och dialog juli 2017 som du citerade påminner om det UW beskrev då H avslöjat hans otrohet och krävde full access till hans mobil. Att de skulle ha typ kodord.

Avskrift ljudfil TR.
"Omedelbart efter, och det var så L berättade det för mig, dan efter eller samma eftermiddag så gav S henne vägvisning, alltså tydliga anvisningar till "så här ska du och jag kommunicera.
Hanna har ställt kravet på att jag ska, att det ska vara full åtkomst till min telefon, därför måste vi kommunicera på det här sättet" och det var, vilket ni hört i rätten som kanaler, vilka kanaler vi ska använda, hemliga kodord vi ska använda och det uppfattade jag som det var i princip samma dag eller dagen efter."

(..)han var otroligt snabb med att ge henne instruktioner och när hon visade det här för mig, gissar två, tre dagar efter det här, sms där S, kan ha varit mms också, skriver jag har tillgång till en visningslägenhet i det här området, ska vi ses där? "
Citera
2021-01-12, 21:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det är mycket väl så att han är ”tvättmaskinsblind” ja. Av egen erfarenhet vet man ju att det går rätt mycket på autopilot i tvättstugan. I chatt med HD så framgår ju att barnen tycker han är lite väl mycket i tvättstugan. Så han är kanske helt vild och stressad därnere med tvätten eftersom det är så mycket tvätt så han inte har fokus på detaljer.

Att nåt touchat/stött emot är inte helt orimligt. Men att det skulle vara LW:s sköte tar jag för otroligt.

Nog att centrifugeringen kan vara lite spännande på SD:s tema sex med saker, men jag tror även tekniker GS var inne på att det såg ut som nåt som stött emot.

Men sen är ju den andra fläcken på handtaget i samma höjd som den större fläcken på sidan så frågan är om de är avsatta i samma stund eller ej.

Att fläckarna skulle vara avsatta vid helt olika tidpunkter (alltså inte i samband med mordet) verkar väl så långsökt som det kan vara? Samma nivå, Lenas blod.

Tvättmaskinen står på en bänk, med lådor under. Om man utgår från bänkhöjd på tvättho/bänk, kan man kanske utgår från att de har en rimlig arbetshöjd. Blodet sitter mitt för handtaget på luckan/maskinen. Hur skulle Lenas blod kunnat hamna där vid bet (o)blodiga sexet? Det är väl där "akrobatsexet" blev uppfunnet. Han lyfte upp henne medan han själv hoppade? Stod de på pallar? Hängde i tvätten?

Han var säkert väldigt stressad, har inte haft fokus på att något kommit åt vid något tillfälle som han inte observerade. Det konstiga är väl att han inte ser det vid något tillfälle efter. Möjligt att han knappt tvättat något där öht.

Väldigt mycket andra saker som kan kännas viktigt att fokusera på som att radera mm
Citera
2021-01-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

i tidigare inlägg...

1) 13 maj, kl 23:18 tar LW ett foto på sig själv i sitt badrum när hon borstar tänderna iklädd en grön luvtröja med dragkedja (utifrån bilderna att döma, samma tröja som hon har på sig när hon lämnar bostaden den 14:e).

2) Vi vet att hon skickar bilden till SD eftersom polisen har hittat spår av den i SDs mobil: Bilderna är i thumbnail-format och finns kopplade till aktivitet i telefonen mellan klockan 15:10:13 t.o.m. 15:10:24 den 15:e maj 2018. Till samtliga bilder finns bildinformation som tyder på att bilden har koppling till applikationen Telegram.

3) Vi vet också från sonens vittnesmål att bland det sista han hör innan han somnar på kvällen 14:e är att LW borstar tänderna.

4) Av tidigare konversation kan man utan att vara alltför våghalsig dra slutsatsen att en bild på tandborstning betyder ungefär: "jag gör mig redo för dig". Och iklädd grön fleecetröja så kan man kanske anta att mötet skulle ske utomhus? Man kan även notera att bilden tas nästan exakt ett dygn innan hon går ut från sin bostad den 14:e (kl.23:22:38). "Imorgon? Samma tid? Samma plats? Tyvärr innehåller inte fup it-data eller tidslinje från den 13:e maj (endast 11-12 maj samt 14-15 maj).

I AB164 sid 1160 kan vi läsa följande konversation från 2017-07-19:
Tyckte du verkligen det passade att "missförstå" om tandborstningen? Vi har haft en för perioden ovanligt trevlig chatt. Hon sover såklart eftersom du kan chatta så länge. Du ska åka bort och tänker kanske inte se till att ha nät nästa dag. Du aviserar att det snart blir tandborstning. Knappast du tror då att jag menar henne. Jag skiter väl i när hon borstar! Hoppas få en liten stund med dig i badrummet, som förr. Istället får jag vänta. Som vanligt. När "fem" min blivit femton borstar jag själv. Vet ju aldrig om du ska komma tillbaka. Ofta har du redan borstat om du kommer. Inte många dagar sen sen du somnade ifrån. Och ja, jag väntade hela kvällen. Du skrev nåt, jag svarade, det dröjde länge. Repeat. Det dröjde tretto min innan du hörde av dig.
Vill ha dig nyduschad, nyrakad all over. Och naken.
Jag lyckades somna om och sov till nu, helt slut. Hoppas du hör av dig idag. Och att vi ses
snart. Längtar efter dig. Jäd

Ibland fattar jag bara inte upplägget på deras relation.

Är de i luven på varandra 90 % av tiden och övriga tiden så pippar de eller?
Citera
2021-01-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jo det fanns blod på ett ställe till.
(kommer hitta det imorgon)
Då var hans förklaring att hon byggde en cash burk och skurit sig lite. Typ så.
Det var inte ovanligt att hon fixade sina burkar hos honom.
Nåt sånt var det, och jag kommer hitta det imorgon.
Nån annan som minns det.?

Att LW skulle ha "slöjdat" hos honom har han ju sagt men var inte det för att förekomma ev blodfynd i tvättstugan?
Citera
2021-01-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ibland fattar jag bara inte upplägget på deras relation.

Är de i luven på varandra 90 % av tiden och övriga tiden så pippar de eller?

Det kanske hörde ihop. SD har sagt att han blev upphetsad av bråken. Så han provocerade väl?
Citera
2021-01-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ja det var mest diskussionen om att hon var klädd för att vara ute osv. Tummarna i hålen och allt var det var. Men det verkar ju lika gärna vara hennes innemysarfleece. Ända fram till tandborstning om kvällarna.

Alltså hoppade hon kanske bara i skorna där 14/5 23:23 om hon hade samma fleece på sig 13/5 kl 23:18.

Enligt sonen A om hennes klädsel på måndag kväll:

F: Ja okej. Just den här dagen så har du ju beskrivit vad hon hade på sig när hon kom hem
A:Ja
F: Byter hon kläder nånting under kvällen eller eftermiddan där när hon har kommit från jobbet?
A: Eh när hon kommer hem så tar hon oftast av sig sin fleecetröja och ... ja det är typ det. Hon gör inga byten och så.
F: Nä. Men just den här den här dagen, kommer du ihåg hur det va då?
A: Ja den här dagen tog hon av sig sin fleecetröja
F: Mm okej. Så hon har samma kläder på sig under kvällen som hon har haft på jobbet?
A: Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in