2021-01-12, 18:02
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om hunden inte märkte blodet (förutsatt att den var i det rummet) så kan man tänka sig att "någon" lagt blodiga kläder i maskinen EFTER att doggen gått hem. Kläder som legat gömda någon annanstans. Vad tror du om det?
Om "någon annanstans" betyder i det fria så gamblar han friskt och jag vet inte hur långt ut hundarna har spårat.
Skulle jag killgissa så har han gjort av med sina blodiga kläder och cyklat hem och börjat tvätta sin resterande tvätt.
Det innebär avpälsning eller ombyte och inte ens då går han säker från LW's blod.
Jag tror att man har fastnat på att han tagit hem bevis för tvätt och ja,jag vet inte
Citera
2021-01-12, 18:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det säger jävligt mycket om man kastar in nersölade kläder i maskin och inte bryr sig att rengöra luckan efteråt.
+4 från LW hittas nog i halva huset.

Ja det städades när huset lämnades tillbaka av ÅK men här försvinner mina kunskaper då vi kommer till golvbrunnar och skit men en sak bara.Det gnälls att HD's golvbrunn var skitig i NYA boendet.
Där tas det kort och påpekas hur hemskt det var (Golvbrunnen)
Undrar om HD gjorde en reklamation till dom som flyttstädade hennes nya bostad för hennes hemska golvbrunnar hon hade?
+4 från LW "i halva huset" återfanns inte.

Trots akrobatiskt sex som låter snudd som bondage enligt S och H.

NFC inbillade sig väl visuellt att det inte var blod i första omgången om jag förstod rätt.
En hundnäsa markerade på bloddoft men inte specifikt.

Men!... en tekniker hade kryptonit i blodet och fick topsat på rätt ställe.
En stark 4:a blod utan blandbild är väl top noch i ett brottmål.

Oavsett liten el stor fläck visuellt el mängdmässigt på tops som TR cirkulerar kring i domen.

Blod på en jäkligt suspekt plats eftersom nedsölade förövare brukar vilja köra en maskin och duscha av sig.
Frugan fokuserade dock på golvbrunnar, minutiöst rengjorda hos SD till skillnad från hur H rengör hemma.
Citat:
"Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser frånmöjligheten att det kommer från en nära släkting”
Citera
2021-01-12, 18:06
Medlem
Citat:
Det säger jävligt mycket om man kastar in nersölade kläder i maskin och inte bryr sig att rengöra luckan efteråt.
+4 från LW hittas nog i halva huset.

Ja det städades när huset lämnades tillbaka av ÅK men här försvinner mina kunskaper då vi kommer till golvbrunnar och skit men en sak bara.Det gnälls att HD's golvbrunn var skitig i NYA boendet.
Där tas det kort och påpekas hur hemskt det var (Golvbrunnen)
Undrar om HD gjorde en reklamation till dom som flyttstädade hennes nya bostad för hennes hemska golvbrunnar hon hade?

Normalt rengör man väl själv en ny lägenhet man flyttar in i, eller är det bara jag som är så fjantig?
Av LW hittade man inget hos SD utom på tvättmaskinen, vad jag minns. Besudlade skoplösen befann sig, av någon anledning, vid Folketorp men dit kom polisen också.
Citera
2021-01-12, 18:11
Medlem
Citat:
Om "någon annanstans" betyder i det fria så gamblar han friskt och jag vet inte hur långt ut hundarna har spårat.
Skulle jag killgissa så har han gjort av med sina blodiga kläder och cyklat hem och börjat tvätta sin resterande tvätt.
Det innebär avpälsning eller ombyte och inte ens då går han säker från LW's blod.
Jag tror att man har fastnat på att han tagit hem bevis för tvätt och ja,jag vet inte

Han kan ha haft tur eller varit mer försiktig när han stoppade in tröjan som absolut skulle med till USA, om den var nedstänkt alltså. Sedan gick det åt hellsefyr med nästa omgång. Nä, vi vet inte, vi spekulerar.
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Från det fetade går jag till en fråga till dig:
Anser du att Örebro TR i sin frikännande dom gällande SD direkt eller indirekt kritiserar Polisen för att deras män/kvinnor inte lyckats hitta mordvapnet?
Du har väl läst domen?

Jag tolkar domen som att TR kritiserar både åklagaren och polisen för en bristande förundersökning inklusive avsaknaden utav ett mordvapen. Men som sagt det är min tolkning utav domen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
+4 från LW "i halva huset" återfanns inte.

Trots akrobatiskt sex som låter snudd som bondage enligt S och H.

NFC inbillade sig väl visuellt att det inte var blod i första omgången om jag förstod rätt.
En hundnäsa markerade på bloddoft men inte specifikt.

Men!... en tekniker hade kryptonit i blodet och fick topsat på rätt ställe.
En stark 4:a blod utan blandbild är väl top noch i ett brottmål.

Oavsett liten el stor fläck visuellt el mängdmässigt på tops som TR cirkulerar kring i domen.

Blod på en jäkligt suspekt plats eftersom nedsölade förövare brukar vilja köra en maskin och duscha av sig.
Frugan fokuserade dock på golvbrunnar, minutiöst rengjorda hos SD till skillnad från hur H rengör hemma.
Signaturen "Snor.Johan" har svaret på +4 blodet och det är därifrån jag fått min fakta(en del av det)
Så blodet har jag hela tiden överlåtit till andra.

Varför ska HD tvätta brunnar?Hon har ju knappt fått in flyttkartongerna och även det något jag inte har en aning om.Blir brunnarna deras fall menar du?
Citera
2021-01-12, 18:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Signaturen "Snor.Johan" har svaret på +4 blodet och det är därifrån jag fått min fakta(en del av det)

Varför ska HD tvätta brunnar?Hon har ju knappt fått in flyttkartongerna och även det något jag inte har en aning om.Blir brunnarna deras fall menar du?

Det var hos SD som golvbrunnshanna tvättade golvbrunnar, inte hos sej själv.
Citera
2021-01-12, 18:14
Medlem
Citat:
Om hunden inte märkte blodet (förutsatt att den var i det rummet) så kan man tänka sig att "någon" lagt blodiga kläder i maskinen EFTER att doggen gått hem. Kläder som legat gömda någon annanstans. Vad tror du om det?

Är ju en hel del andra dofter i en tvättstuga eller från tvättmaskinen kan man tänka. Vet inte om hundar kan ”dela upp” lukterna.

Men jag läste en studie där man testade att hitta spår av blod på tvättat bomullstyg med hund tränad för blod eller kadaver. I studien tvättade man tygproverna upp till fem gånger.

Med både hundarna (lite olika resultat beroende på hund) respektive Luminol kunde man upptäcka blod på de bomullstyger som var tvättade fem gånger.

Så ska man gissa på att tvättmedelsbehållaren ovanför fläcken hade lite för mycket kvar av sköljmedel och tvättmedel som ”lurade” hunden?

Sånt som folk skriver lappar om i allmänna tvättstugor alltså.
Citera
2021-01-12, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:

Varför?
För att golvbrunnar, vattenlås tenderar att bevara DNA efter tvagning av en lekamen.

Men annars håller jag med dig. Vad gör en gravt sviken fru som tagit ut skilsmässa, flyttat för flera månader sen i hans hus och städar med sån frenesi.
I hans golvbrunnar. Bättre rengöring än i lgh. vill säga.
Senast redigerad av develi 2021-01-12 kl. 18:19.
Citera
2021-01-12, 18:17
Medlem
Citat:
Normalt rengör man väl själv en ny lägenhet man flyttar in i, eller är det bara jag som är så fjantig?
Av LW hittade man inget hos SD utom på tvättmaskinen, vad jag minns. Besudlade skoplösen befann sig, av någon anledning, vid Folketorp men dit kom polisen också.
Nja,folk betalar för flyttstäd då man oftast har mycket att hålla i ändå eller så städar.
Inte vill man väl städa andras skit? Men visst finns dom.
Men jag vet inget av värde gällande blodet och jag vill inte gissa mer än jag gjort.
Citera
2021-01-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det var hos SD som golvbrunnshanna tvättade golvbrunnar, inte hos sej själv.
Jag vet,hon var nyinflyttad så det lär inte ha behövt städas hos HD men trots det fick hon en känga gällande sina egna brunnar.Det var väl det jag ville förmedla
Citera
2021-01-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är ju en hel del andra dofter i en tvättstuga eller från tvättmaskinen kan man tänka. Vet inte om hundar kan ”dela upp” lukterna.

Men jag läste en studie där man testade att hitta spår av blod på tvättat bomullstyg med hund tränad för blod eller kadaver. I studien tvättade man tygproverna upp till fem gånger.

Med både hundarna (lite olika resultat beroende på hund) respektive Luminol kunde man upptäcka blod på de bomullstyger som var tvättade fem gånger.

Så ska man gissa på att tvättmedelsbehållaren ovanför fläcken hade lite för mycket kvar av sköljmedel och tvättmedel som ”lurade” hunden?

Sånt som folk skriver lappar om i allmänna tvättstugor alltså.

Jag hade velat höra mer om hur just den hunden jobbade men det är väl slaskmaterial i bästa fall. Hade jag varit mördaren så skulle jag inte ha dragit hem allt skitmaterial utan gömt kläderna någonstans tills efter husrannsakan. Skogarna är stora och mordvapnet är som sagt också borta.Som en av LWs närmaste måste han ha räknat med husrannsakan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in