2021-01-10, 19:09
Bannlyst
Typ såhär....
När Lena väl har dött så skyndar sig Hanna hem till sitt "alibi". Ser till att snabbt som fan ge Stefan alibi genom att få Stefans dator att reagera.
Därför VET Hanna att Lena är försvunnen och död innan nån annan, och Stefans advokat kan säga att han VET att Stefan är oskyldig för han har alibi som Hanna fixade.
Medan Hanna snabbt fixar det, så kan Stefan lägga mordvapen, telefon och annan bevisning i en påse/väska, Platsen städas, och cyklar snabbt därifrån och ser till att all bevisning försvinner. Sen skyndar han hem till sitt hus som har nedsläckt utebelysning och kan i mörkret snabbt spola av sig och sin blodiga cykel. (vattnat gräsmattan)
Under tiden är Hanna hemma för hon tror ju att hon har alibi klart.
Stefan vet nu att det kommer finnas blod på cykel och andra platser, så blödarlögnen var redan klar...... Lena knullade cykeln är nog den bästa.... Hanna är med på noterna och dagen efter dubbelkolla dubbelkolla och dubbelkolla Stefan att allt är OK...
Resten räddas upp genom ett dåligt minne, och årets efterkonstruktion.
Och det är även anledningen till Hannas dåliga minne och otroligt dåliga lögner.... Men på vissa frågor HAR HON GJORT BORT SIG.!
Så gick det till enl mig.
Senast redigerad av Avd.9 2021-01-10 kl. 19:15.
Citera
2021-01-10, 19:20
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi och vi.
Jag har inga sådana kunskaper. Jag hoppas alltså på att Avel har rätt i att det finns möjligheter att ta reda på varifrån inloggningen har skett (att den har skett) och att det finns kvar spår i datorn.

Alternativt hoppas jag på nya otillåtna inloggningar nu efter att det framkommit att det kan gå att spåra. Försök att ta bort spåren .

Inloggningen på Lenas konto efter mordet, det är inte många som har möjlighet att göra. Det krävs inloggningsuppgifter. Det är någon som har behov av att radera.

Är det gjort hemifrån Lenas bostad, då finns det inte många som skulle våga sig in. Personen har behövt tvätta sig först (geografiskt närhet), förstå att det är möjligt att ta sig in, att endast sonen är hemma, med all sannolikhet behöva koden till bostaden.

Det är redan nu ett mycket viktigt indicium mot SD.
Det finns noll (=0) chans att det är en random som mördat Lena.

Lögnerna är så många, så det krävs så mycket jobb för att visa dig alla. Jag är ganska säker på att du redan har läst dom här.
Jag undrar mest för att det är svårt att greppa lögner,trådsanningar,alla "förmodligen","troligen" osv,
ja du vet vad jag menar.
Så jag har inga lögner alls att bita i ännu som till 100% är en lögn.
Är blodsex en lögn?Eller hände det emellanåt eller har det ens hänt?Eller e det bara SD som vet?
Citera
2021-01-10, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
UW har också tillgång till både hennes kod till dörren och hennes varianter till olika konton.

Hennes barn har också koden till dörren och kan säkert nåt av hennes lösenord.
Åh, det är säkert nån av dom.!!

UW har ingen som helst anledning att döda Lena, och ingenting pekar åt det hållet.

Kanske var den snälla grannen som fått koden för att kunna hjälpa Lena att vattna blommorna när hon är borta.
Där satt den...... Jag visste att jag skulle lösa detta.

Nä, Hanna och Stefan har dödat Lena Gemensamt och I Samförstånd.
Citera
2021-01-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Typ såhär....
När Lena väl har dött så skyndar sig Hanna hem till sitt "alibi". Ser till att snabbt som fan ge Stefan alibi genom att få Stefans dator att reagera.
Därför VET Hanna att Lena är försvunnen och död innan nån annan, och Stefans advokat kan säga att han VET att Stefan är oskyldig för han har alibi som Hanna fixade.
Medan Hanna snabbt fixar det, så kan Stefan lägga mordvapen, telefon och annan bevisning i en påse/väska, Platsen städas, och cyklar snabbt därifrån och ser till att all bevisning försvinner. Sen skyndar han hem till sitt hus som har nedsläckt utebelysning och kan i mörkret snabbt spola av sig och sin blodiga cykel. (vattnat gräsmattan)
Under tiden är Hanna hemma för hon tror ju att hon har alibi klart.
Stefan vet nu att det kommer finnas blod på cykel och andra platser, så blödarlögnen var redan klar...... Lena knullade cykeln är nog den bästa.... Hanna är med på noterna och dagen efter dubbelkolla dubbelkolla och dubbelkolla Stefan att allt är OK...
Resten räddas upp genom ett dåligt minne, och årets efterkonstruktion.
Och det är även anledningen till Hannas dåliga minne och otroligt dåliga lögner.... Men på vissa frågor HAR HON GJORT BORT SIG.!
Så gick det till enl mig.
När sov döttrarna såpass djupt så HD kunde börja pälsa på sig och försvinna utan att någon la märke till henne?
Citera
2021-01-10, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
När sov döttrarna såpass djupt så HD kunde börja pälsa på sig och försvinna utan att någon la märke till henne?

"-Jäklar, jag glömde min dator i bilen. Vill inte att den skall ligga synlig i framsätet. Skall bara springa ut en snabbis och hämta den. Attans också.....Kommer snart hjärtat"

Eller så reste sig hon bara ur sängen och tog på sig ett par mjukisar typ Nike och en munkjacka. Gick ut ur lägenheten i 10 minuter medans döttrarna sov, och var hemma igen efter 10 minuter.
Fixade Stefans alibi.
Tog en dusch och gick o la sig.

Behöver inte vara värre än så.

Hanna är i allra högsta grad inblandad i mordet på Lena.
Citera
2021-01-10, 19:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag undrar mest för att det är svårt att greppa lögner,trådsanningar,alla "förmodligen","troligen" osv,
ja du vet vad jag menar.
Så jag har inga lögner alls att bita i ännu som till 100% är en lögn.
Är blodsex en lögn?Eller hände det emellanåt eller har det ens hänt?Eller e det bara SD som vet?

Du vet även du att han är motbevisad om blodigt sex.
Han hävdar ju att det var rena rama blodbadet 11 maj. I tvätten finns nio par otvättade trosor. Inga av dom bar spår av blod. Och då vet du själv hur känsliga de analysmetoder som forensikerna använder är.

I ett par trosor återfanns SDs sperma. Inget blod.

Skulle hon tvättat bara just dom trosorna?

Du får tro vad du vill.

Det är bara att följa ett tema genom förhören och se hur han ändrar sig i förhör efter förhör. Testa själv får du se.

Som sagt; han kan få dig att inte veta om han använt en vattenspridare eller ett munstycke till sist. Närapå trolleri. Om du inte vet hur han är, kommer du inte märka hur han glider ut och in i lögnerna. Man behöver ha det i text och jämföra förhören, och motkolla vad andra har sagt.

Den "bästa" lögnen är väl när han påstår att han måste läsa FUP för att veta hur det ligger till .

Vem fasiken behöver det, men fr a vem säger ens så?

Naturligtvis kommer vissa minnen att blekna efter 1,5 år, det märkte man ju på flera vittnen. Åklagarna bad då att få läsa upp vad vittnen sagt i tidigare förhör. Och alla sa ju att det de sagt först är det som borde vara det riktiga.

Men inte SD.
Då är det tvärtom.
Senast redigerad av notknapparen 2021-01-10 kl. 19:42.
Citera
2021-01-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det går inte att jämföra ett krogslagsmål mellan två fyllon med ett mord där en man slår ihjäl en kvinna med tillhygge 17 gånger, det borde till och med du förstå.
Snälla?!
Försök åtminstone att läsa vad jag skriver i mina inlägg. Du förstår tydligen inte att du inte förstår..

Här ett försök att varsamt leda dig vid handen:
Jag polemiserade mot kontot zilvereko:s försök att hävda att våld/slag mot huvudet skulle vara utmärkande för visat "hat".
Jag undrade om kontot ifråga aldrig sett en boxningsmatch.
Tror du att du förstår nu?
Citera
2021-01-10, 19:54
Bannlyst
Nä, hon blödde såklart inte okontrollerat som en stucken gris när dom knullade.
Det begriper vi allihop.
Om en kvinna blöder på det viset varje gång hon har sex......Borde hon då inte ha träffat en läkare och frågat, - Är detta normalt.? Finns det nåt jag kan göra för att inte blöda som en stucken gris varje gång jag har sex.? Börjar bli jobbigt nu för det har pågått i snart 10 år. Kan det vara farligt.?
Det är nog den normala reaktionen för en kvinna som Lena, men det finns inte en notering om detta i hennes journal.

Fast den lögnen sprack ju ganska rejält, då man inte hittat dessa mängder med blod hemma hos Lena.
Man hittade det ENDAST på suspekta platser hemma hos Stefan...märkligt va.?
Citera
2021-01-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
"-Jäklar, jag glömde min dator i bilen. Vill inte att den skall ligga synlig i framsätet. Skall bara springa ut en snabbis och hämta den. Attans också.....Kommer snart hjärtat"

Eller så reste sig hon bara ur sängen och tog på sig ett par mjukisar typ Nike och en munkjacka. Gick ut ur lägenheten i 10 minuter medans döttrarna sov, och var hemma igen efter 10 minuter.
Fixade Stefans alibi.
Tog en dusch och gick o la sig.

Behöver inte vara värre än så.

Hanna är i allra högsta grad inblandad i mordet på Lena.
Nä sista natten me mamma i säng (innan resan) o sillen i mobilen, som drog ut på det hela och om mamma helt plötsligt måste hämta datorer så vet ju döttrarna det.Man kan inte planera att dom ska sova djupt 23.10 utan att ha koll på marginaler så tror jag att hennes alibi håller
Citera
2021-01-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag snackar inte om boxning där båda parter deltar frivilligt. Inte heller om vanliga slagsmål på fyllan. Jag snackar om 17 slag mot ansikte/huvud. Det är något annat men det kanske inte du tycker?

Du kan säkert mycket mer om huvud- och ansisktsskador än jag, som dock har arbetat 9 år på en neurokirurgisk vårdavdelning (och 12 på en kirurgisk). Där såg man en hel del. Vådan av extremt övervåld.
Jag försökte, uppenbarligen förgäves, förklara för dig att vid en önskan att med händerna inkapacitera någon, man då inriktar sig mot huvudet. Andra delar är inte lika "givande" att ge sig på. Du förstår nu?

OffT: Du talar om erfarenheter från vårdavdelningar. Jag talar om erfarenheter av dödligt våld mot huvudet.
Jag trodde det var vad den här tråden handlar om..
Citera
2021-01-10, 20:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
HD chattar med sin Fiskare och strax efter kl 23.00 inväntar hon äldsta dottern som har bett om att få sova med sin mamma sista natten innan avresan.
Så man kan nog se det som att hon har alibi i form av dottern.

Att HD undanhåller vetskap om både det ena och det andra är uppenbart. Och nu har det ju via Fiskaren framkommit att hon lät bli att berätta för polisen att hon både misstänkt och kommit på SD med att snoka i hennes privata mejl.
Men hemligheterna i sig placerar henne inte bakom planket. Oviljan kan lika gärna handla om misstro mot rättssystemet och starka försvar. Sjukdom och medicinpåverkan kan också spela in.
Citera
2021-01-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du vet även du att han är motbevisad om blodigt sex.
Han hävdar ju att det var rena rama blodbadet 11 maj. I tvätten finns nio par otvättade trosor. Inga av dom bar spår av blod. Och då vet du själv hur känsliga de analysmetoder som forensikerna använder är.

I ett par trosor återfanns SDs sperma. Inget blod.

Skulle hon tvättat bara just dom trosorna?

Du får tro vad du vill.

Det är bara att följa ett tema genom förhören och se hur han ändrar sig i förhör efter förhör. Testa själv får du se.

Som sagt; han kan få dig att inte veta om han använt en vattenspridare eller ett munstycke till sist. Närapå trolleri. Om du inte vet hur han är, kommer du inte märka hur han glider ut och in i lögnerna. Man behöver ha det i text och jämföra förhören, och motkolla vad andra har sagt.

Den "bästa" lögnen är väl när han påstår att han måste läsa FUP för att veta hur det ligger till .

Vem fasiken behöver det, men fr a vem säger ens så?

Naturligtvis kommer vissa minnen att blekna efter 1,5 år, det märkte man ju på flera vittnen. Åklagarna bad då att få läsa upp vad vittnen sagt i tidigare förhör. Och alla sa ju att det de sagt först är det som borde vara det riktiga.

Men inte SD.
Då är det tvärtom.

Okej,därför jag inte lagt något intresse i ljugandet.
Jag menar mera typ att SD säger att han åker blå bil till gävle kl 12 den 13/5 men man har bilder att han åker ist röd bil till västerås kl 12.Han skulle i detta påstående ha blivit påvisad en ren och skär lögn som man kan (mot)bevisa.Det var mera sådant jag var ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in