2021-01-12, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Sedan skulle han leva lycklig i resten av sitt liv? Eller hur tänkte han sig fortsättningen?

I min lilla värld så var det nog såhär, typ.!

Vem skall jag döda...
Hanna, Lena, Hanna, Lena, Hanna, Lena...?

Nä, får bli en gammal klassiker.
Ole dole doff, kinke lane koff, koffe lane, binke bane, ole dole doff.

Lena blev Doff.

Fast en sak begriper jag inte.
Tenor-Stefan gillar sex.
Han får inget sex av Hanna.
Han får massor av sex av Lena.
Och så har han ihjäl Lena.???
Hur tänkte han där egentligen.
Har han gått o blivit en liten runke-Pelle.

Fast det är bara en fundering i min lilla värld.
Citera
2021-01-12, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det kan jag hålla med om men hon e långt ifrån så mjäkig som man vill tro här.
Hon vill något men vad vet hon inte(eller vågar inte utföra)
Men bara en killgissning
Hon är absolut inte mjäkig. Passivt aggressiv.
I rätten låter hon likt det hon själv beskriver LW som 2016.
Vass i samtal.
Däremot, utifrån hur weird han ter sig och hur förlåtande och överslätande hon de facto är, så kan ett medberoende bli patologiskt och absurt.
Citera
2021-01-12, 19:25
Medlem
Citat:
Det kan jag hålla med om men hon e långt ifrån så mjäkig som man vill tro här.
Hon vill något men vad vet hon inte(eller vågar inte utföra)
Men bara en killgissning

Vad tror du själv att den egentliga anledningen var till att MGK plötsligt fick för sig att skura ren MGM:s golvbrunn och inte sin egen ?

Jag undrar, har du något bra svar på den frågan ?
Citera
2021-01-12, 19:29
Medlem
Citat:
Din uppfattning e din uppfattning.Du ser ju inte ens att HD inte bott där tillräckligt länge för att bli total kaos i hennes brunnar.Och ÅK verkar inte vara mycket att hänga i julgran heller.
Varför ska SD städa själv när han får hjälp?Mår du dåligt av det?
Fattar inte varför jag skriver det här ens men alla äktenskap slutar inte i hat utan en del hjälper varandra iaf.Börja ge lite fakta för dit svammel nu

Bryter min RT här lite så du inte ska vara så vilse i detta.

Golvbrunnarna hos HD fotades i augusti eller september 2019. De var på plats 28-30/8 och 5-6/9.
Då hade HD bott i sin nya lgh i runt 18 månader.
157B/419

De var runt tio timmar i hennes bostad men missade vinden som sen undersöktes 26/9.

Bilderna är inte superbra men helt ärligt ser det inte superfräscht ut. Min uppfattning alltså.
Citera
2021-01-12, 19:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hon behöver inte tvätta sina!Man tvättar dom inte varannan dag och hon har bott i lyan 1-2 mån i halvtid o andra halvan hos sillen så du har inte en susning hur hon tvättar sina brunnar.
Ja hon tvättar åt sin ex-man och idag finns det ex-par som ställer upp för varann ,du vet,alla e inte bittra.
Hur kan en golvbrunn bli så skitig på en månad hos HD så man måste visa henne bilder gällande dom?

Familjen D får livstid för en superskitig brunn
Ok,ingen mer brunnar och blod från mig

Det är väl exakt tvärtom.
När man flyttar in i nytt hus vill man absolut inte ha annans skit kvar? HD påstår att hon alltid är noga med golvbrunnarna. Då borde hon väl veta att det är ett ställe att kolla att det flyttstädats ordentligt.
Alla vet att flyttstädning kan vara lite halvdant gjort.
Citera
2021-01-12, 19:39
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad tror du själv att den egentliga anledningen var till att MGK plötsligt fick för sig att skura ren MGM:s golvbrunn och inte sin egen ?

Jag undrar, har du något bra svar på den frågan ?
Jag funderar mer på varför dom inte enbart städa golvbrunnarna.
Jag lägger ner mycket tid på att fundera på städningen.

Sedan så finns det ingen MGK i det hela
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2021-01-12 kl. 20:06.
Citera
2021-01-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När man flyttar in i nytt hus vill man absolut inte ha annans skit kvar? HD påstår att hon alltid är noga med golvbrunnarna. Då borde hon väl veta att det är ett ställe att kolla att det flyttstädats ordentligt.
Har ingen hört talas om städfirmor eller att det ska vara rent när nästa flyttar in?
Jag har då aldrig flyttat in i en skitig lya någonsin
Citera
2021-01-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bryter min RT här lite så du inte ska vara så vilse i detta.

Golvbrunnarna hos HD fotades i augusti eller september 2019. De var på plats 28-30/8 och 5-6/9.
Då hade HD bott i sin nya lgh i runt 18 månader.
157B/419

De var runt tio timmar i hennes bostad men missade vinden som sen undersöktes 26/9.

Bilderna är inte superbra men helt ärligt ser det inte superfräscht ut. Min uppfattning alltså.
Ok,sorry då jag tog för givet att bilderna togs i samband med brottet.Så går det när man inte läser FUP

2-0 till dig
Citera
2021-01-12, 19:50
Medlem
Citat:
Jag hade fel,bilderna e tagna 1 år(över) efter inflytt men jag trodde det var i samband med inflytt.

Om någon lämnar skit kvar får dom komma tillbaka ända tills skiten e väck.
Citera
2021-01-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det fiffiga med hundar är att de kan ta in massor av dofter, men koncentrera sig på en specifik och "stanga av" de andra. Men det måste tränas upp.

Tack! Ett tema värt att kika närmare på för det är fascinerande hur väl djurs sinnen är utvecklade.
Citera
2021-01-12, 20:02
Medlem
Citat:
Man kan faktiskt inte tro att SD tvättat någon gång efter detta.

Att hunden som sökte huset inte märkte något?

Det är ju som du säger, inte rinnspår.

Jag tycker att (dålig bild) det ser ut som att något tryckts emot, och att något veck på plagg, krage eller snören som farit iväg mot kanten i rena rama farten.

Några saker tänker jag spontant.

Det är att SD måste varit väldigt stressad och inte har haft en tanke på att detta kunnat hända. Har han tvättat i mörkret? Rädd att grannen J*udith skulle se att han tände tvättstugan samtidigt som utebelysningen var avstängd, trots att han vattnade? (Kan dock inte se något fönster på bilder, vet inte ens om tvättstugan ligger på den sidan om huset.). Har han inte ens sett blodet när han tog ut tvätten?

Eller har han inte tvättat kläder där? Tvättade skorna i tvätthon? Kom åt med något, skon eller annat i rena rama farten. Därför tvättmaskinblind?

Eller stoppade han in sin berömda tröja i maskinen och sedan tvättade typ skorna bredvid i tvätthon, kom åt tvättmaskinen utan att märka det?

Och då tänker jag samtidigt att om HD varit involverad på något som helst plan, då borde hon kanske hört att han hade tvättat sin tröja efteråt, och då kollat extra noga med honom om han tänkt på alla spår han kan ha lämnat? Särskilt borde hon väl tänkt på det i samband med storstädningen?

Vad gäller HD tänker jag när jag läser förhören att hon med stor sannolikhet har det inbakat i sin hjärna att han kan ha gjort det, men hon vill skydda honom till varje pris. Hon vill tro på honom och hon vill göra allt för att han ska gå fri. Jag kan inte tänka annat riktigt. Får inte ihop det på annat sätt.

Det är mycket väl så att han är ”tvättmaskinsblind” ja. Av egen erfarenhet vet man ju att det går rätt mycket på autopilot i tvättstugan. I chatt med HD så framgår ju att barnen tycker han är lite väl mycket i tvättstugan. Så han är kanske helt vild och stressad därnere med tvätten eftersom det är så mycket tvätt så han inte har fokus på detaljer.

Att nåt touchat/stött emot är inte helt orimligt. Men att det skulle vara LW:s sköte tar jag för otroligt.

Nog att centrifugeringen kan vara lite spännande på SD:s tema sex med saker, men jag tror även tekniker GS var inne på att det såg ut som nåt som stött emot.

Men sen är ju den andra fläcken på handtaget i samma höjd som den större fläcken på sidan så frågan är om de är avsatta i samma stund eller ej.
Citera
2021-01-12, 20:06
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Jag har funderat en del på det där, vad det är som gör att SD har ett behov att göra sådana här markeringar.

Några gånger har jag tänkt att det är som att erövra ett revir, en människa. Men sedan kommer den där biten att han skriver det i geocahingloggarna sedan. Det kan ju ingå i att markera revir. Men om ingen vet om det, då kanske den känslan av makt/kontroll inte kommer?

Jag tänker också att det kan vara ett spänningsmoment i det hela. Även här en känsla av att ha makten. Fast nu mot polisen och andra. Att "bara jag vet" och ni kan inte ta mig.

Jag tycker mig se en stor dos av empatilöshet och bristande respekt mot andra. Jag är mer inne på att det handlar om en personlighetsstörning, med psykopatdrag. Det snarare än aspberger.

Han behöver få de där kickarna för att känna något, och samtidigt narcissistiska drag som gör att han är säker på att komma undan med mordet och de underliga uttalanden han gör, t ex när han i förhör får frågan om vad an tänker när han får uppläst om Lenas alla skador; "blodsmak i munnen".

Är det inte så att de flesta seriemördare har psykopatiska drag? En gemensam nämnare?

Jag tänker också att psykopater ter sig avvikande i olika sammanhang när det gäller relationer. Inte alla märker det, men vissa känner av det. De kan vara charmiga, talföra och verka rätt normala. Leva vanliga liv.

Det finns ju flera av de förhörda som nämner just ordet psykopat om SD.

SD är absolut i psykopatmördarkategorin, dvs där man inte mördar i självförsvar, av misstag eller i drog-/gängmiljö, utan han mördar för att han vill mörda (kvinnomördare är oftast i denna kategori).
Även seriemördare platsar i denna kategori varför jag jämför hans psyke med kända sådana.

Alla seriemördare är psykopater och de flesta presterar dessutom över normalsnittet rent intelligensmässigt (varför de klarar sig så länge/för alltid). I minst ett känt fall var seriemördaren rent av dum och att han ens kom undan tillräckligt länge för att bli seriemördare berodde enbart på att den utredande polisen var ännu dummare (ja, ett amerikanskt fall). Jag bedömer att SD ligger inom nomalintervallet men åt det lägre hållet (en mördare i mitten eller åt det högre hållet skulle aldrig hitta på något så jävla stockdumt som mållganhistorien exempelvis).

Vi människor skannar rent instinktivt av varandra och en avvikande person fastnar direkt. Det intressanta (och otäcka) är dock hur dåliga vi är på att skanna av faran/svärtan/mörkret som också finns i vissa av dessa personer.
Det sägs att kvinnor är bättre på att läsa av fara än vad män är, en teori går ut på att kvinnor "ska" se fara då de vaktar sin avkomma och att män "inte ska" ha den förmågan då det blir ett hinder i jakten på föda (låter som en rimlig kvarleva från förr). Vilket förklarar varför kvinnan vid ett nytt möte med en avvikande och farlig person upplever denne obehaglig samtidigt som hennes man tycker denne verkar vara en trevlig prick.
I SD:s fall verkar dock även män upplevt honom obehaglig.

För att komma fram till sak:
Vissa psykopatmördare, oavsett intelligensnivå, verkar ha ett behov av att hävda sig/visa upp sig för omvärlden. Min teori är att då dessa människor saknar förmåga att känna känslor som gör en tillfredsställd i livet måste de jaga upplevelser som ger dem kickar. En mördare som redan genom mordet överträtt en tydlig gräns behöver ännu mer stimuli, katt- och råttalek med polis och övrig befolkning är ett sätt att få den kicken. Förr skickades det brev till tidningar och ringdes samtal från telefonkiosker till polisen.
Idag har mördaren direktåtkomst till allmänheten via tusen olika kanaler på nätet (finns flera fall där mördaren skrivit i trådar om sig själv på internetforum etc.) vilket är en fördel för den men även en nackdel: den har även direktåtkomst allmänhetens egna åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in