2021-01-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumligtvatten
Du blir slutgiltigt inskriven när nuvarande nomineringsperiod är slut, i detta fallet i februari nån gång. Dvs alla som mönstrar just nu är en potentiell konkurrent till din plats och om nån passar bättre än dig så ger de platsen till honom/henne istället. Skulle tro att registerkollen redan är gjord.

Min nomineringsperiod var vecka 47 och kort därefter fick jag beslut om inskrivning. Menar du att alla nomineringsperioder fram till någon månad före inryck konkurrerar om platserna? Eller kör man en nomineringsperiod? Jag ansökte i september och nomineringen var slutet på november.
Citera
2021-01-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacrebleuuu
Min nomineringsperiod var vecka 47 och kort därefter fick jag beslut om inskrivning. Menar du att alla nomineringsperioder fram till någon månad före inryck konkurrerar om platserna? Eller kör man en nomineringsperiod? Jag ansökte i september och nomineringen var slutet på november.

Aha, ja missförstod..trodde du mönstrat nyligen. Nä men om din plats bekräftats vid inskrivningsperiodens slut så bör det vara klart. Kan inte tänka mig annat än att de redan kollat register innan de gör sitt val bland kandidaterna.
Citera
2021-01-11, 14:26
Medlem
Citat:
Aha, ja missförstod..trodde du mönstrat nyligen. Nä men om din plats bekräftats vid inskrivningsperiodens slut så bör det vara klart. Kan inte tänka mig annat än att de redan kollat register innan de gör sitt val bland kandidaterna.

Okej, tack! Har en liknande slutsats, ville bara dubbelkolla vad som gäller på ett ungefär.
Citera
2021-01-11, 15:50
Medlem
Citat:
Okej, tack! Har en liknande slutsats, ville bara dubbelkolla vad som gäller på ett ungefär.

Sitter inte på alla svar, men gör en kvalificerad gissning iaf 😇
Vad blev det för befattning för din del då?
Citera
2021-01-11, 16:46
Medlem
Citat:
Sitter inte på alla svar, men gör en kvalificerad gissning iaf 😇
Vad blev det för befattning för din del då?

Mekaniker, Amfibie. Av vad jag hört och läst mig till så låter det som en rolig och jobbig utbildning, gillar skärgårdsmiljö och det verkar vara ett bra regemente i Hårsfjärden.
Citera
2021-01-12, 10:01
Medlem
Citat:
Mekaniker, Amfibie. Av vad jag hört och läst mig till så låter det som en rolig och jobbig utbildning, gillar skärgårdsmiljö och det verkar vara ett bra regemente i Hårsfjärden.

Det tror jag definitivt, har hört bra saker om det jag med. Ska själv också mecka om min inskrivning bekräftas i februari, Systemtekniker på P7, skruva på stridsvagnar 🤘😇
Citera
2021-01-12, 10:43
Medlem
Citat:
Det tror jag definitivt, har hört bra saker om det jag med. Ska själv också mecka om min inskrivning bekräftas i februari, Systemtekniker på P7, skruva på stridsvagnar 🤘😇

Ja, det känns som en klockren inriktning för mig. Spenderat mycket tid i skärgården och gillar också att man får kombinera amfibiesoldat med det mekaniska.

Kul! Låter som en rolig inriktning. Hoppas du kommer in. Hade själv planer på att söka pansar men lite långt att åka för mig i samband med ev. permissioner. Du får uppdatera oss i tråden i februari
Citera
2021-01-12, 11:00
Medlem
Asiens avatar
En Fråga angående rekryttest

Der finns en fråga på testet som lyder
”Har du blivit dömd för brott?”

Jag gjorde en dum sak för 6-7 år sen och blev dömd då för olagahot. Är jag då i dagsläget fortfarande dömd för det? Mer än 5 år har har gått så jag finns ju inte med i något belastningsregister längre? Eller är det så enkelt att om man har blivit dömd för brott oavsett om det var 1 år sen eller 10 år sen så blir man nekad?
Citera
2021-01-12, 11:08
Medlem
Aakkes avatar
Går det inte snabbare att ringa rekryteringsmyndigheten?
Citera
2021-01-12, 11:12
Medlem
Asiens avatar
Absolut, men nu ställde jag frågan här.
Citera
2021-01-12, 11:57
Medlem
Hur gammal var du när du dömdes och vad blev din påföljd?
Citera
2021-01-12, 12:01
Medlem
Asiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Hur gammal var du när du dömdes och vad blev din påföljd?

Nu när jag tänker efter var det nog 8 år sen, jag var minderårig runt 16 när det skedde. Jag fick böter och samhällstjänst som jag aldrig hörde något mer om och aldrig därav aldrig genomförde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in