Citat:
Ursprungligen postat av
LeBronThurman
Intressant att du så träffsäkert konstaterat samma sak som så många utav oss andra om denne sno på Flashback. "Victim Blaiming" är rätt uttryck för denne märkliga individs syn på sin omvärld, och det framgår på flera håll, inte minst i tråden om den av Martin Jonsson mördade Lotta.
Den stora skandalen i att din namne Joakim, d.v.s. BO:t fick gå detta tragiska öde till mötes anser jag vara att den f.n. dubbelmördaren Mikolaj Kowalew lyckades med att rymma ifrån Helix i Huddinge 2020-12-13, och med sannolik hjälp ifrån någon i sin "omgivning" lyckats hålla sig undan i tre veckor.
Med det senare menar jag att han antagligen inte levt som en hemlös under denna tid. Den/de som skyddat honom förstår nog inte ens att många utav oss andra betraktar dem som medskyldiga till att detta kunde inträffa den hårt arbetande limousinchauffören JF.
Intressant hur icke konsekvent du är i ditt resonemang.
Lotta skyddade ju Martin Jonsson på många sätt. Bl a under besöket på psykvården.
Hon skulle ha kunnat avslöja där att hon var "livrädd" för Martin som misshandlade henne på löpande band, men istället attackerade Lotta personalen på psykvården genom att låta dem höra vad de hette.
Nu anser du plötsligt att den som har skyddat Mikolaj ska betraktas som "medskyldig till mordet". Jaha. Men tänk om det handlar om en flickvän som "inte törs avslöja hans gömställe och som är livrädd". Eller en släkting/kompis som är lika "livrädd" och som inte vill bli knivad själv.
Den bortförklaringen som du accepterar i fall då "livrädda" flickvänner insisterar att umgås med slöddret och ta emot deras gratisknark går fett bort i fall som Mikolaj.. bara därför att du TROR att det inte handlar om en flickvän utan kanske "bara" en kompis eller en släkting.
Du borde själv ta dig en funderare varför du tänker så ologiskt när du samtidigt anser att jag sysslar med victim blaiming..