Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Så det var farligt att ta ut pengar från en automat i Rissne om man var ensam och det var kväll?
Vad du sen än säger skulle inte en normalfuntad människa besöka en bankautomat i Rissne - allra minst på kvällen. Man tar ut cash när man handlar i en butik.
Citat:
Ursprungligen postat av
MandalayBay
Förlåt, men det du skriver är bara obegripligt. Har sett dig i stora corona-tråden också och ofta tänkt att du är den minst träffsäkra skribent jag någonsin läst. Du verkar överhuvudtaget ha stora problem att tolka din omvärld. Jag heter Joakim, är 42 år och bor i Rissne, ca 300 meter från bankomaten. Hämtar ut pengar i den där bankomaten ett par gånger i månaden (ungarnas månadspeng m.m.) och har tills nyligen aldrig funderat särskilt mycket över det. Visst hänger det en del addidasriddare och annat skräp nere i centrum men så jävla farligt är det inte i Rissne. Dom flesta kan man snacka med. Mest barnfamiljer som bor här, och fram till tiotiden på kvällen är centrum ganska välbesökt. Att min namne knivades till döds är såklart förjävligt och otroligt tragiskt, men som enskild händelse betraktad måste det betraktas som en anomali. Min uppfattning är att den här galningen kunde slagit till vid vilken bankomat som helst i landet. Idioter som mördaren är ostoppbara och borde avlivas, men de har inget med klimatet i just Rissne att göra. Men det förstår nog de flesta normalfuntade
Intressant att du så träffsäkert konstaterat samma sak som så många utav oss andra om denne
sno på Flashback.
"Victim Blaiming" är rätt uttryck för denne märkliga individs syn på sin omvärld, och det framgår på flera håll, inte minst i tråden om den av Martin Jonsson mördade Lotta.
Den stora skandalen i att din namne Joakim, d.v.s. BO:t fick gå detta tragiska öde till mötes anser jag vara att den f.n. dubbelmördaren Mikolaj Kowalew lyckades med att rymma ifrån Helix i Huddinge 2020-12-13, och med sannolik hjälp ifrån någon i sin "omgivning" lyckats hålla sig undan i tre veckor.
Med det senare menar jag att han antagligen inte levt som en hemlös under denna tid. Den/de som skyddat honom förstår nog inte ens att många utav oss andra betraktar dem som medskyldiga till att detta kunde inträffa den hårt arbetande limousinchauffören JF.