2021-01-11, 12:28
  #1249
Medlem
Behövs verkligen en ordentlig korrigering för att skaka loss osäkra investerare. Håller mina positioner.

Tekniskt finns några motstånd.
34.000USD
31.000USD
28.600USD
19.000USD

Bäst på lång sikt är bäst att vi tar oss ner ganska djupt, men tror personligen det mest sannolika är att vändningen kommer vid 31.000USD.
Citera
2021-01-11, 12:52
  #1250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA1905
Med certifikat kan du köpa och sälja direkt och pengarna hamnar på ditt avanzakonto.
Riktiga bitcoin i en wallet är lite mer jobb att omvandla till pengar du kan använda direkt.
Det är jag med på.

Men kan det uppstå en situation att jag som innehavare av certifikat kan hamna på pottkanten jämfört med om jag istället skulle ha en egen wallet med riktiga coins?

Låt säga att jag ska investera 100K SEK via certifikat. Kommer jag kunna sälja certifikatet om 6 månader lika lätt som om jag hade sålt riktiga coins - dvs det finns konstanta köpare även på certifikat?

För om enligt ovan är korrekt uppfattat. Varför kör inte folk med certifikat istället? Om man bara handlar med det i investeringssyfte - inte att handla med coinsen.

Jag menar ISK (låg skatt), enkelt och smidigt med Avanza jjämfört med att hålla på med wallet, höga avgifter, risk för att slarva bort dem osv.

Något jag missar?
Citera
2021-01-11, 13:01
  #1251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyhv
Det är jag med på.

Men kan det uppstå en situation att jag som innehavare av certifikat kan hamna på pottkanten jämfört med om jag istället skulle ha en egen wallet med riktiga coins?

Låt säga att jag ska investera 100K SEK via certifikat. Kommer jag kunna sälja certifikatet om 6 månader lika lätt som om jag hade sålt riktiga coins - dvs det finns konstanta köpare även på certifikat?

För om enligt ovan är korrekt uppfattat. Varför kör inte folk med certifikat istället? Om man bara handlar med det i investeringssyfte - inte att handla med coinsen.

Jag menar ISK (låg skatt), enkelt och smidigt med Avanza jjämfört med att hålla på med wallet, höga avgifter, risk för att slarva bort dem osv.

Något jag missar?

Rätta mig om jag har fel, men saker som..

Bitcoin handlas 24/7. Isk är bara under kontorstid. Så går bitcoin upp massor fredag midnatt och du önskar sälja så får du sitta i båten och hoppas att det inte sjunkit till måndagen.
Likadant om det blir en rejäl dipp tillfälligt utanför kontorstid och du vill köpa dig in.

Att företaget bakom konkar eller gör bort sig. Det blir liksom en extra part emellan att lita på. Gick inte dem som tillhandahöll xbt i konkurs för några år sen? Vet inte hur det vart då, nu vart de väl uppköpta, men om de inte hade blivit det - hade man fått ngt tillbaka?
Citera
2021-01-11, 13:06
  #1252
Medlem
happilappis avatar
Vi har inte satt botten än på denna korrektion. Alla idioter som köpte rakt in i manin ska skakas bort först.
Citera
2021-01-11, 13:29
  #1253
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Vi har inte satt botten än på denna korrektion. Alla idioter som köpte rakt in i manin ska skakas bort först.

Jag kommer inte köpa in nu. Däremot så undrar jag om korrektionen stannar på 20% eller 40%?
Likaså kan du säga när i tiden, korrektionen avtar och blir en uppgående marknadstrend istället?
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2021-01-11 kl. 13:42.
Citera
2021-01-11, 13:46
  #1254
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag kommer inte köpa in nu. Däremot så undrar jag om korrektionen stannar på 20% eller 40%?
Likaså kan du säga när i tiden, korrektionen avtar och blir en uppgående marknadstrend istället?

Det vet ingen. Jag håller koll på dessa prisnivåer innan jag köper in mig igen iallafall. Jag lär nog addera på varenda prisnivå.

30k
28k
24k-22.4k
Och förra ATH 20k (med möjlighet till stor beartrap som snabbt köps upp)
Citera
2021-01-11, 13:54
  #1255
Medlem
LA1905s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det vet ingen. Jag håller koll på dessa prisnivåer innan jag köper in mig igen iallafall. Jag lär nog addera på varenda prisnivå.

30k
28k
24k-22.4k
Och förra ATH 20k (med möjlighet till stor beartrap som snabbt köps upp)

Hur stor chans tror du det finns att det sjunker så lågt?
Har redan studsat tillbaka till närmare 35k nu.
Citera
2021-01-11, 14:01
  #1256
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA1905
Hur stor chans tror du det finns att det sjunker så lågt?
Har redan studsat tillbaka till närmare 35k nu.

Du frågade inte mig men jag stjäl lite utrymme: Det har varit en nedgång på ca 20%. Drygt 40 000 ner till 32000 ca. Korrektionerna tenderar att bli mindre, därför är iaf jag skeptiskt till att det blir någon korrektion på så värst mycket mera än dessa 20% upp till max 30%, vi är inte där än.

Däremot så kan vi förvänta oss flera korrektioner på under året, men de kommer tendera att minska. Med motiveringen att tidigare korrektioner med dessa jättegap blir mera ovanliga, till förmån för korrektioner som blir mindre.
Citera
2021-01-11, 14:15
  #1257
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA1905
Hur stor chans tror du det finns att det sjunker så lågt?
Har redan studsat tillbaka till närmare 35k nu.

Jag har ingen aning om sannolikheterna, att vi ska gå lägre känns mer sannolikt än inte iallafall. Eftersom rent tekniskt ser jag inte någon tendens på en botten (än så länge). Att komma ner till en av de lägre trendlinjerna för denna bullrun och/eller ett av de prisnivåer där vi sett tendenser till support och motstånd hade varit mer logiskt.
Citera
2021-01-11, 14:18
  #1258
Medlem
Som långtids-HODLer ska man egentligen inte vara allt för missnöjd om Bitcoin kraschar med 50%. Det är ett bra tillfälle att i så fall köpa mer. Buy the dips. Vi som tror på detta över flera år har inte bråttom med att den måste upp till 100k-200k i år, för min del är det OK om det tar lite längre tid. Men jag tror att vi träffar $100k i år och 200k nästa år. Och händer det, ja då kommer nog den ökningstakten att fortsätta eller t.o.m accelerera till miljoner.

Det största hotet jag ser mot Bitcoin är att Kinas kommunistparti tar kontroll över alla kinesiska miners och utför en 51%-attack mot nätverket. Men vad som borde hända då är att Bitcoin forkas ut till två block chains, en Bitcoin China och Bitcoin Original. Men medans det i så fall händer kommer många att börja fly från kryptoinvesteringar och priset skulle sjunka kraftigt. Även då är det läget att sitta lugnt i båten och rida ut stormen.
Citera
2021-01-11, 15:21
  #1259
Medlem
happilappis avatar
Ser ut som att köpare frontrunnar 30k. Det här ser bra ut och det adderas in mera.
Citera
2021-01-11, 15:29
  #1260
Medlem
LA1905s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ser ut som att köpare frontrunnar 30k. Det här ser bra ut och det adderas in mera.

Som i att folk försöker sälja av vid 30 eller att den hoppar upp igen?
Såg en snabb dipp till 30800 sen svängde det upp igen.

Herregud vad det går upp och ner nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in