Läste denna text vid frukosten, och uppfattade den inte alls som vissa i tråden gör.
Citat:
Det var banbrytande. I en offentlighet där internet stod för något farligt, var Flashback det farligaste.
Här tror jag Karlsten beskriver tidsandan, en dåvarande allmän uppfattning, inte vad han personligen tycker.
Dessutom handlar den delen av texten om tidigt 2000-tal. Det är som om jag skulle skriva en text om Bert Karlsson och stycket "Det är 1983 och unga stjärnskottet Carola tar Sverige med storm. Hon har allt, röst som en ängel, kristen helylleimage och trendigaste frisyren" skulle tolkas som att jag tycker tuperad sprejad 80-talsfrilla är trendigt...
Jag drar snarare slutsatsen att E.K är flashbackare sedan länge och gillar forumet. Annars skulle han knappast skrivit så där (syftar på hela texten, inte bara det som citeras här) i en artikelserie vid namn "internetforum som formade oss".
Förresten, Flashback löste väl inte Bjästavåldtäkten? Den var väl löst. Flashback uppmärksammade väl hur offret och förövaren bemöttes efteråt och startade ett "drev"? Eller tänker jag på fel fall?