Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Jag vet inte om jag håller med om det riktigt, tycker vi alla har gemensamt ansvar gentemot varandra.
Alla offrar redan jättemycket. Jag har barn, och det är hopplöst för barnen.
Nästan alla aktiviteter för barn är stängda eller hårt begränsade. Barnen kan inte träffa kompisar hemma hos någon, och vädret är värdelöst. Man får inte resa. Allt är stängt, typ museer, Junibacken, Skansen, biografer, barnteatrar, simhallar, barngrupper med dans - stängt eller extremt begränsat. Barnen kan inte träffa morföräldrar eller andra släktingar. Man får inte ens åka skridskor.
Det enda barnen gör är att sitta ensamma och kolla på plattorna hela dagarna. Om det kommer en millimeter snö (och man kan komma undan jobbet) så springer man ut och kör lite pulka tills det är lera igen.
Skola och förskola är det enda fönster av normalitet som barnen har kvar, men då är det vabbande var och varannan vecka eftersom man inte får visa sig med en snorkråka i skolan.
Så jag tycker barnen offrar rätt (jävla) mycket, redan nu. Att i det här läget stänga skolan, för att göra några procent på totalen av smittspridningen bland riskgrupper, är så vansinnigt egoistiskt.