2021-01-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Trump kan väl med alla sina miljarder starta en egen mediaplattform på nätet. Inte speciellt svårt att smälla upp en serverhall och göra en hemsida.

Jag trodde högern/republikaner i högre utsträckning bestod av entreprenörer?

Är kanske föga intressant för någon att starta ett företag i en branch där de största i branchen påhejade av staten, eliten och media kan stänga ned sina konkurrenter hur som helst.
Citera
2021-01-10, 18:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Trump kan väl med alla sina miljarder starta en egen mediaplattform på nätet. Inte speciellt svårt att smälla upp en serverhall och göra en hemsida.

Trump kan inget om datorer, han är old fashioned och håller sig till enklare affärsidéer som hotell, skönhetstävlingar och TV-serier. Trump är i grund och botten en vanlig försäljare som det har gått bra för, tror du att han förstår något om programmeringsspråk, operativsystem osv eller?
Citera
2021-01-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Så djävla sant

Jag hade ev fel.

Haha snubben var SD:are sist enligt trådar han skapat innan nu när jag kikade och undrade för 1 år sen om han skulle rösta på AFS men diggar Vaush som är en marxist-leninist. Alltså jag ger på allvar upp. Dessutom invandrare.

Vem eller vad vilka är och vilka som bekämpar vilka, vem som håller på vilken ideologi, person, sida av samma mynt?

Folk är ju uppenbarligen minst lika konfunderade som jag, men de flesta har väl inte riktigt erkänt för sig själva att de egentligen inte har någon aning om mycket längre alls.

Det är min gissning iaf.

Intelligenta och pålästa människor som står utanför etablissemangets idétraditioner borde ha konferenser med varandra och börja utröna nya begrepp om forma helt nya konstellationer. Jag har sagt det flera gånger i den här tråden, men situationen är helt orimlig förnärvarande och den enorma förvirring som råder i tråden är nog ännu värre i samhället under ytan.
Senast redigerad av Diskussionen 2021-01-10 kl. 18:17.
Citera
2021-01-10, 18:18
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Vänstern har gjort det möjligt för de största företagen att bli just de största företagen (se sönder-reglerad läkemedelsindustri där vissa företag i princip gets monopol av regeringar att sälja och utveckla läkemedel då det kostar hundramiljontals dollar att få ett enda läkemedel godkänt på grund av "de godas" regleringar.

Och här exempelvis blir de helt våta i tanttrosorna när två av världens största företag har så mycket makt att de helt enkelt kan stänga ned ett annat företag och tysta miljontals röster.
Du försvarar det, trots att du inte vill att företag ska ha så mycket makt?
Nej det är politiskt, ALLT är politiskt i sociopatiska vänsterdårars hjärnor.

Varför hände inget efter BLM och antifas framfart med ett 30-tal döda som följd och miljarder i skadekostnader. Det hyllades av högt uppsatta politiker, media och influensers. Då var det helt ok att uppmana och hylla våld minsann. Så ta ditt skitsnack om 6:e januari och tryck upp det någonstans.

Jag har tyvärr ingen aning om vad du pratar om i första stycket. Du menar att Big Pharma och vänstern arbetar tillsammans? Vilken vänster då? Är genuint konfunderad här

Jag försvarar det inte, jag tycker bara det är roligt. Hur du än vrider och vänder på det, vilken mentalgymnastik du än tar till, så är det samma typ av folk som i vanliga fall säger att man ska ge fan i privata företag annars är man kommunist som nu gråter. Och det är jävligt roligt, kan inte hjälpa att tycka det

Ja, vad hände efter BLM och Antifas framfart? 14,000 människor har gripits, hur många har gripits efter den 6te? De hyllades av högt uppsatta politiker och fördömdes av högt uppsatta politiker. De hyllades av viss media och fördömdes av annan media.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Trump kan inget om datorer, han är old fashioned och håller sig till enklare affärsidéer som hotell, skönhetstävlingar och TV-serier. Trump är i grund och botten en vanlig försäljare som det har gått bra för, tror du att han förstår något om programmeringsspråk, operativsystem osv eller?

Nu menar han nog inte att Trump själv ska sätta sig bakom datorn och börja koda.
Citera
2021-01-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det kanske obehagligaste i allt detta är ju att servrar och infrastruktur mm. nödvändig för kommunikation ägs av ett fåtal stora aktörer beredda att böja sig för klagomål på verksamheten.

Vi är beroende av Big Tech-företagens välvilja — alltså även andra företag. Det känns lite... så där.
Nej, vi är inte beroende av AWS etc, det finns gott om alternativ (och är man ”beroende” av Twitter, Facebook mm bör man kontakta någon terapeut). Däremot finns det all anledning för alla som idag använder AWS, Azure osv att fundera på om det verkligen är värt det med tanke på Cloud Act, debaclet med Privacy Shield osv och nu det här.
Citera
2021-01-10, 18:20
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Kan det vara så att de inte är polare med techjättarna? Det är snarare du som inte vet vad du yrar om eftersom du inte ens känner till vad vi pratar om. Du måste ju vara typexemplet på programmering

Ja, det är högst ironiskt. Sedan är det extra roligt att folk som Zloth blivit itutade att AOC är en bigtech-kommunist och inte ens är kapabel att ta in att det är fel.

För övrigt har jag redan klargjort mitt ställningstagande gällande detta flera gånger i andra trådar, men jag tycker inte att det som sker är bra. Men jag ser det som ett systematiskt problem, och när jag i vanliga fall pekar ut andra brister i detta system så blir svaret oftast NPC talking points om kommunism. Detta från samma människor som nu gråter i tråden när deras idoler blir portade från Twitter.

Och gällande detta: "Det som skedde den 6:e, ska det då inte få ske någon annan stans heller?", jo, det bör ske på många platser i världen, jag hade stött det i t.ex. Kina. Men jag kommer inte stödja det i ett demokratiskt land och i synnerhet inte av anledningen "vi är sura över att vi förlorade valet"

Det är du som inte förstår att kommunister inte har någonting emot techjättarna. Precis som under Stalins tid så är det medelklassen som är den riktiga fienden.

Kommunister har alltid samarbetat med storfräsarna. Att du är för korkad för att förstå det är inte mitt problem.
Citera
2021-01-10, 18:21
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är du som inte förstår att kommunister inte har någonting emot techjättarna. Precis som under Stalins tid så är det medelklassen som är den riktiga fienden.

Kommunister har alltid samarbetat med storfräsarna. Att du är för korkad för att förstå det är inte mitt problem.

Ok, samtidigt i verkligheten https://www.aljazeera.com/news/2020/11/14/aoc-warns-about-influence-of-big-tech-after-prop-22-win

https://thehill.com/policy/technology/442046-ocasio-cortez-backs-warrens-plan-to-break-up-big-tech

Men jag förstår att din programmering har gått för långt och att du är oförmögen att ta till dig ny information. NPC!
Citera
2021-01-10, 18:26
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionen
Skitintressant inlägg! Kul att man faktiskt kan läsa sånt här på Flashback. Nu fick du mig att tänka i nya banor.

Jag tror att det med de attraktiva yrkena stämmer, även om nu de anställda på Google, tror jag det var, försökt att skapa det första facket där. Att de egentligen inte har ett djupare intresse av att bekämpa riktiga orättvisor tror jag också, dock inte för att de medvetet tror att dessa orättvisor genererar deras maktposition/statusposition.
Det är inte mig utan Malcom du ska tacka. Hade själv inte tänkt i de banorna förrän jag börjat läsa honom. Samtidigt är det lite skrämmande att någon måste säga att "kejsaren är naken" innan man börjar tänka.

Att yrkesaktivister är medvetna om att orättvisor skapar deras arbetsplatser tror jag inte heller. Den går ju i längden inte att stå ut med den insikten om man inte är en beräknande psykopat som är likgiltig för lidande bara det gynnar karriären. Majoriteten i är nog snarare personer med nedsatt förmåga att reflektera. Tankesättet "det står i boken så därför måste det vara sant" underlättar kanske skolbetygen, men det funkar dåligt i arbetslivet, så vida man inte jobbar som yrkesaktivist.

Malcom berättar om en journalist på Sveriges Radio som bad om ursäkt för det svenska slaveriet. Han tyckte det var märkligt, för honom var det självklart att hans efternamn Kuyunye inte lät amerikanskt utan som att hans pappa kom från det krigiska Bagandafolket, vilket innebär att hans förfäder inte har suttit på ett slavskepp till Amerika, utan snarare sålt krigsfångar som slavar. Men Malcom förstod att det var meningslöst att förklara eftersom journalisten bara var intresserad av honom som ett objekt att tycka synd om: http://tidskriftenrespons.se/recension/uppgorelse-med-performativ-sjalvspakelse/
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionen
Visst finns nörden som "näthatar" men också en mängd faktiska eldsjälar som har en mängd status, makt och ofta eget kapital samt en mängd andra typer.
Min uppfattning är att många proffsaktivister kommer från familjer med makt och status, där de inte duger. Om man inte är tillräckligt smart för att ta över pappas företag så kan man åtminstone förändra världen som aktivist. Så slipper föräldrarna skämmas över att ha ett misslyckat barn.

Utan rätt föräldrar och ett tilltalande yttre så hade många politikerbroilers istället varit näthatande nördar.

Tekniknördar som rapar politiska floskler tror jag dock inte förstår dem på djupet, utan det handlar om extrem social osäkerhet (Asperger?). Man härmar sånt som kändisar säger utan att förstå innebörden och hoppas att det kommer ge social framgång.
Citera
2021-01-10, 18:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Nej, vi är inte beroende av AWS etc, det finns gott om alternativ (och är man ”beroende” av Twitter, Facebook mm bör man kontakta någon terapeut). Däremot finns det all anledning för alla som idag använder AWS, Azure osv att fundera på om det verkligen är värt det med tanke på Cloud Act, debaclet med Privacy Shield osv och nu det här.
Självfallet — det finns alternativ, men jag tänkte främst ur konkurrenssynvinkel här. För de allra flesta andra aktörer som inte sitter på jättelika resurser och som inte är beredda att lägga ned en jävla massa jobb är det oerhört enkelt att lägga upp sig för bjässar som Amazon, Google och Microsoft. Vill man vara fri får man bannemig vackert slanta upp för egna servrar, men då är det någon idiot i telekombranschen som äger infrastrukturen och skriver under något avtal med någon som vill släcka dig. Om du alls får ha dina servrar i fred — vem vet vad framtiden bär i sitt sköte. Vi befinner oss på ett sluttande plan.
Citera
2021-01-10, 18:28
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:

All teknologi du använder dig av har skapats av vita entreprenörer. Datorer, Internet, mobiltelefoner etc.

Problemet är att Big tech inte kommer låta andra plattformar att verka fritt. Det kommer inte stanna vid utrensningen av värdegrundsbrottslingar i de befintliga plattformarna. Big tech kommer attackera internetleverantörer, webbhotell och förmodligen även elleverantörer för att få bort alternativa plattformar från "deras internet". Men ni vänstermänniskor kommer inte lyckas tysta människor på nätet hur mycket ni än vill. Det kommer bli en långdragen kamp detta.
Citera
2021-01-10, 18:30
Medlem
Citat:
Jag har tyvärr ingen aning om vad du pratar om i första stycket. Du menar att Big Pharma och vänstern arbetar tillsammans? Vilken vänster då? Är genuint konfunderad här

Konfunderad över vad? Du vet väl att det är vänstern som vill reglera företag? Du skrev väl det för bara några minuter sen?
När företagen blir så reglerade att det kostar mångmiljoner att utveckla exempelvis läkemedel så kan naturligtvis bara de allra största företagen utveckla läkemedel och får i princip monopol.

Tror inte att du är ett dugg konfunderad, du vill bara inte.[/quote]

Citat:
Jag försvarar det inte, jag tycker bara det är roligt. Hur du än vrider och vänder på det, vilken mentalgymnastik du än tar till, så är det samma typ av folk som i vanliga fall säger att man ska ge fan i privata företag annars är man kommunist som nu gråter. Och det är jävligt roligt, kan inte hjälpa att tycka det

Fast nu är det ju exakt motsatsen av att ge fan i företag, de är ju påhejade av etablissemanget när de stänger ned andra företag, och bara företag som är dumma nog att låta folk på högerflanken yttra sig.
Det är politiskt ut i fingerspetsarna och det är därför ni försvarar det.

Citat:
Ja, vad hände efter BLM och Antifas framfart? 14,000 människor har gripits, hur många har gripits efter den 6te? De hyllades av högt uppsatta politiker och fördömdes av högt uppsatta politiker. De hyllades av viss media och fördömdes av annan media.

Och insamlingar startades av demokrater att betala borgen...
https://www.reuters.com/article/us-minneapolis-police-biden-bail-idUSKBN2360SZ

Vilka fördömde BLM menar du?
Citera
2021-01-10, 18:32
Medlem
SYSTEMexes avatar
Gab ligger nere, är de också utsatta för någon typ av nedsläckning eller är det interna problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in