Citat:
Ursprungligen postat av
Zloth
Varför skulle de vilja göra det? De är polare med techjättarna. Du vet inte vad du yrar om.
Kan det vara så att de inte är polare med techjättarna? Det är snarare du som inte vet vad du yrar om eftersom du inte ens känner till vad vi pratar om. Du måste ju vara typexemplet på programmering
Citat:
Ursprungligen postat av
Diskussionen
Här håller jag med dig. Samma krafter som gråter nu hade en president som dödade Net Neutrality.
Allt är ju löjligt. Men ser du inte hur löjlig du har vart i dina tidigare påståenden också?
Hur du förlöjligar människor som högertroll för att de står upp emot censur? Det som skedde den 6:e, ska det då inte få ske någon annan stans heller?
För bara 5 år sedan så hyllades social media som verktyget för att störta regeringar, för att binda samman folkrörelse, för att organisera protester. Du är ju vänster, radikal, du gillar förmodligen inte USA, du ser hyckleriet i deras höger. Men du har ändå svalt din sida av skiten som de har svalt sin och nu sitter ni och spyr galla över varandra medan eliten härskar och söndrar.
Ja, det är högst ironiskt. Sedan är det extra roligt att folk som Zloth blivit itutade att AOC är en bigtech-kommunist och inte ens är kapabel att ta in att det är fel.
För övrigt har jag redan klargjort mitt ställningstagande gällande detta flera gånger i andra trådar, men jag tycker inte att det som sker är bra. Men jag ser det som ett systematiskt problem, och när jag i vanliga fall pekar ut andra brister i detta system så blir svaret oftast NPC talking points om kommunism. Detta från samma människor som nu gråter i tråden när deras idoler blir portade från Twitter.
Och gällande detta: "Det som skedde den 6:e, ska det då inte få ske någon annan stans heller?", jo, det bör ske på många platser i världen, jag hade stött det i t.ex. Kina. Men jag kommer inte stödja det i ett demokratiskt land och i synnerhet inte av anledningen "vi är sura över att vi förlorade valet"