2021-01-10, 17:29
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banestyrelsen
Ytterligare en vänsterbliven som applåderar politisk censur av privata mediamonopol. Du drabbades inte denna gång men till och med idioter som du borde väl inse att din tur kommer. Dagens vänster är totalt jävla blåst.

Det var väl just detta högern trodde när de valde Trump och skratta åt BLM?
Citera
2021-01-10, 17:39
Medlem
Ja det roliga är att det enda vänstern har att luta sig mot är fascismen, att censurera och tysta alla som inte håller med dom, för det är inte så att vare sig argument eller IQ är till deras favör, det vet nog alla som försökt diskutera med dessa s.k vänsterblivna.

Om de kunde argumentera mot te.x Trump skulle det vara mycket bättre att låta honom kunna yttra sig, då kan de lätt visa hur fel han har genom att argumentera, förlöjliga osv, men de vet att han är mycket smartare - det är han som sitter på de bättre argumenten och han har även en STOR del av folket på sin sida (fick betydligt fler röster än to.m Obama i senaste valet).
Senast redigerad av Scribble 2021-01-10 kl. 17:46.
Citera
2021-01-10, 17:45
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
AOC? Tillåt mig asgarva

Ja, hon blir kallad kommunist helt enkelt för att hon är en kommunist. Hon har ingenting emot att techjättarna styr och ställer eftersom hon är medveten om att de har samma mål som henne.

Helt fel, hon och Warren har velat bryta upp techjättarna ett bra tag nu. Men så klart; när de vill göra det, då jävlar ska kommunisterna hålla käften och låta den privata marknaden vara ifred.
Citera
2021-01-10, 17:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det går att göra mer pengar om det råder motsättningar, om alla är överens blir det mindre intäkter.
Beror på. Ska du sälja något så är det klart dumt att minska kundkretsen.

Men politiskt sett är det lättare att kontrollera ett splittrat folk.
Citera
2021-01-10, 17:57
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Helt fel, hon och Warren har velat bryta upp techjättarna ett bra tag nu. Men så klart; när de vill göra det, då jävlar ska kommunisterna hålla käften och låta den privata marknaden vara ifred.

Varför skulle de vilja göra det? De är polare med techjättarna. Du vet inte vad du yrar om.
Citera
2021-01-10, 17:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Det kanske obehagligaste i allt detta är ju att servrar och infrastruktur mm. nödvändig för kommunikation ägs av ett fåtal stora aktörer beredda att böja sig för klagomål på verksamheten.

Vi är beroende av Big Tech-företagens välvilja — alltså även andra företag. Det känns lite... så där.
Citera
2021-01-10, 18:01
Medlem
Citat:

Här håller jag med dig. Samma krafter som gråter nu hade en president som dödade Net Neutrality.

Allt är ju löjligt. Men ser du inte hur löjlig du har vart i dina tidigare påståenden också?

Hur du förlöjligar människor som högertroll för att de står upp emot censur? Det som skedde den 6:e, ska det då inte få ske någon annan stans heller?

För bara 5 år sedan så hyllades social media som verktyget för att störta regeringar, för att binda samman folkrörelse, för att organisera protester. Du är ju vänster, radikal, du gillar förmodligen inte USA, du ser hyckleriet i deras höger. Men du har ändå svalt din sida av skiten som de har svalt sin och nu sitter ni och spyr galla över varandra medan eliten härskar och söndrar.
Citera
2021-01-10, 18:02
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Varför skulle de vilja göra det? De är polare med techjättarna. Du vet inte vad du yrar om.

Kan det vara så att de inte är polare med techjättarna? Det är snarare du som inte vet vad du yrar om eftersom du inte ens känner till vad vi pratar om. Du måste ju vara typexemplet på programmering

Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionen
Här håller jag med dig. Samma krafter som gråter nu hade en president som dödade Net Neutrality.

Allt är ju löjligt. Men ser du inte hur löjlig du har vart i dina tidigare påståenden också?

Hur du förlöjligar människor som högertroll för att de står upp emot censur? Det som skedde den 6:e, ska det då inte få ske någon annan stans heller?

För bara 5 år sedan så hyllades social media som verktyget för att störta regeringar, för att binda samman folkrörelse, för att organisera protester. Du är ju vänster, radikal, du gillar förmodligen inte USA, du ser hyckleriet i deras höger. Men du har ändå svalt din sida av skiten som de har svalt sin och nu sitter ni och spyr galla över varandra medan eliten härskar och söndrar.

Ja, det är högst ironiskt. Sedan är det extra roligt att folk som Zloth blivit itutade att AOC är en bigtech-kommunist och inte ens är kapabel att ta in att det är fel.

För övrigt har jag redan klargjort mitt ställningstagande gällande detta flera gånger i andra trådar, men jag tycker inte att det som sker är bra. Men jag ser det som ett systematiskt problem, och när jag i vanliga fall pekar ut andra brister i detta system så blir svaret oftast NPC talking points om kommunism. Detta från samma människor som nu gråter i tråden när deras idoler blir portade från Twitter.

Och gällande detta: "Det som skedde den 6:e, ska det då inte få ske någon annan stans heller?", jo, det bör ske på många platser i världen, jag hade stött det i t.ex. Kina. Men jag kommer inte stödja det i ett demokratiskt land och i synnerhet inte av anledningen "vi är sura över att vi förlorade valet"
Senast redigerad av hjaelploskille 2021-01-10 kl. 18:09.
Citera
2021-01-10, 18:02
Medlem
Citat:
Vänsterns ärenden är inte att privatägda företag ska ha så mycket makt som de har, har du på allvar glömt vilken sida av det politiska spektrumet det är som konstant hyllar liberalkapitalism?

Och det är inte bara högern som blir "censurerad" på internet, inte heller är det hela högern. Högern är mycket större än vänstern på Youtube tex. Den senaste skitstormen beror på vad som hände den 6te januari.

Vänstern har gjort det möjligt för de största företagen att bli just de största företagen (se sönder-reglerad läkemedelsindustri där vissa företag i princip gets monopol av regeringar att sälja och utveckla läkemedel då det kostar hundramiljontals dollar att få ett enda läkemedel godkänt på grund av "de godas" regleringar.

Och här exempelvis blir de helt våta i tanttrosorna när två av världens största företag har så mycket makt att de helt enkelt kan stänga ned ett annat företag och tysta miljontals röster.
Du försvarar det, trots att du inte vill att företag ska ha så mycket makt?
Nej det är politiskt, ALLT är politiskt i sociopatiska vänsterdårars hjärnor.

Varför hände inget efter BLM och antifas framfart med ett 30-tal döda som följd och miljarder i skadekostnader. Det hyllades av högt uppsatta politiker, media och influensers. Då var det helt ok att uppmana och hylla våld minsann. Så ta ditt skitsnack om 6:e januari och tryck upp det någonstans.
Senast redigerad av oLf 2021-01-10 kl. 18:04.
Citera
2021-01-10, 18:03
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Förstår inte hur någon med hjärtat till höger kan klaga på det här överhuvudtaget.
Kapitalismen ger väl att företag, i detta fallet Amazon, får sätta reglerna för hur deras tjänster får utnyttjas. Så Parler får väl sätta upp sina egna servers någon annanstans? Det är väl inget konstigt med det?
Jämför gärna med ThePirateBay och hur de fick gå till PRQ etc.

Sluta gnäll högerjönsar. Det är ju den här världen ni önskar.

Nu råkar jag vara vänster, men jag minns också i den diktaturiska censur och vänsterpropaganda vi levde i tidigare i Sverige. Därför är det viktigt att det fria ordet måste skyddas. Självklart vill vi inte se det som hände i kongressen med terrorister som attackerar demokratin, eller BLM-terrorismen igen, men det är biprodukter som kommer med det fria ordet. Det finns inga argument som duger för att tysta mänskligheten.

Vi i Sverige har ingen vana i att protestera. Vi accepterar det de folkvalda bestämmer och sväljer vansinnigheterna med hull och hår. I andra länder finns annan kultur. Frankrike tex. Där går folk ut på gatorna, förbannade bönder stänger av trafiken med sina traktorer osv för att få vår uppmärksamhet.
Att försvara censur och att tysta mänskligheten är oavsett budskapet fel.
Citera
2021-01-10, 18:04
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionen

Så djävla sant
Citera
2021-01-10, 18:06
Avslutad
Trump kan väl med alla sina miljarder starta en egen mediaplattform på nätet. Inte speciellt svårt att smälla upp en serverhall och göra en hemsida.

Jag trodde högern/republikaner i högre utsträckning bestod av entreprenörer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in