2021-01-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok, som vanligt är det 'de andra' som ska fixa till det medans du och andra kvinnor sitter med gamnacke i mobilen och leker SimCity i er bubbla. Vidare, de myndigheter som du hänvisar till lever under en feministisk politik, där myndighetens kvinnliga chefer företrädelsevis tillsätter kvinnliga handledare med 'rätt värdegrund'. Sedan på rasten, på bussen hem och på fritiden så är det gamnacke ner luren och beklaga sig åt 'mannens våld' mot kvinnor samtidigt som beklaga sig åt 'rasismen' hos de som protesterar och lägger fram data från verkligheten.

Allt för att plocka poäng i Systerskapsspelet SimCity-RealLife.

Ni kärringar och er jävla feminism och Systerskapet™ ÄR det som sänker länder och civilisationer i nutid. Kvinnor = Barn, och skall så behandlas. Ni ska absolut inte ha en allmän rösträtt. Prata politik på någon meningsfull abstraktionsnivå med en svensk kvinna är som att skjuta sig själv i huvudet. Jag har inte träffat många kvinnor i mitt 60-åriga liv som visat motsatsen.

För det först vet du ingenting om min könstillhörighet. Jag kan vara man som du. Jag kan vara kvinna. Jag kanske är en hermafrodit rent av, tvåkönad så det skriker om det, 50/50 rakt av. Skit samma i min könstillhörighet, den hör verkligen inte till debatten.

Jag jobbar. Med "samhällsviktigt arbete". Innan och efter jobbet samt övrig ledig tid tar jag hand om mina barn. Och mitt hushåll. Så när menar du att jag skulle gå ut och ta reda på vilka alla nyanlända är och vad de behöver för för att kunna integreras på ett bra sätt? Och sedan ska jag då alltså göra så att de får rätt verktyg att integreras korrekt? Ska jag ta med mig barnen på detta uppdrag, är det lämpligt tycker du? Eller ska jag ta det på lunchrasten kanske, när jag jobbar? Sluta äta och försöka sköta uppdraget på 30 minuter/dag?

Myndigheter är anställda för att ta hand om detta. Det är deras arbete. De har både tid för uppdraget och betalt för uppdraget. Först funkade inte migrationspolitiken som den skulle (och nej, jag har inte röstat för detta, då jag röstar blankt) och därav fungerar inte migrationspolitiken nu, eftersom det blev/blir för högt tryck.

Jag drar mitt strå till stacken i mitt arbete och genom att ta hand om mina barn. Vad gör du?
Citera
2021-01-10, 16:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jo, Merapi.
När kvinnor är kapabla utövar de våld, precis som alla andra däggdjur på planeten.
Särskilt kvinnor med emotionella och empatistörningar, när de, som du, tvångsmatats av den galna sekten feminister med falska narrativ om hur förtryckta de är. Då vill de gärna ge igen på oskyldiga medmänniskor. Eller köra med dem som psykopater och de borderline de är.

Och det finns statistik på det, men som jag sa, den svenska är inte vatten värd förrän de vill veta hela sanningen.

Idag vill man bara veta exakt hur mycket offer kvinnor är, då problemet alltid och utan undantag beskrivs som könat. Det är kvinnor som är offer och det är män som är förövare och därför är vår statistik en stor fet lögn. Och det är feminister som tagit på sig uppdragen att framföra sin "sanning".

Se här: https://domesticviolenceresearch.org/domestic-violence-facts-and-statistics-at-a-glance/

Då blir det exakt så vidrigt och det blir inte bättre heller förrän man börjar prata om allt våld.

Vet du förresten vad Breivik, Ausonius, Mangs, Madsen, Tomas Quick och Valjakkala har gemensamt?
En galen mamma som behandlade dem som skit.

Bland de utländska seriemördarna och flera terrorister är mönstret lika tydligt.
Det får du väl aldrig lära dig i er ekokammare, va?
Var fanns fäderna?
Citera
2021-01-10, 16:19
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Var fanns fäderna?
I världens singeltätaste land, dr 80% av skilsmässorna initieras av kvinnor?
De behövs inte.

Pappa staten ser till att de överlever och hon kan fortsätta åka karusell.
Visst det tär otroligt hårt på ungarna, men de skiter ju morsan i.
Hon har "behov".
Citera
2021-01-10, 16:28
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
I världens singeltätaste land, dr 80% av skilsmässorna initieras av kvinnor?
De behövs inte.

Pappa staten ser till att de överlever och hon kan fortsätta åka karusell.
Visst det tär otroligt hårt på ungarna, men de skiter ju morsan i.
Hon har "behov".
De är ju inte utan ansvar, de borde se till sina barn.
Citera
2021-01-10, 16:33
Avstängd
Citat:
Var fanns fäderna?

I modern tid så har kvinnan tagit ut skillsmässa och falskanmält fadern för våldtäkt, pedofili och dyl .

Men det finns säkert alla möjliga tänkbara förklaringar ,1 av 5 skillsmäsor initeras ju av mannen.
Citera
2021-01-10, 16:34
Avstängd
Citat:

Och mamman då? Har hon inget ansvar? Eller är kukarusell vägen ?(det är ju inte det om du tittar objektivt)
Citera
2021-01-10, 16:48
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Sånt där bestäms av familjedomstolen.
Vet du hur många kontakt- och besöksförbud som döms ut varje år?
Jag gissar över 10 000!
Och du, var det hans lägenhet de bodde i, kan han till och med vara hemlös idag.

De hemlösa är uppe i mellan 40 och 50 000 nu, och många syns inte ens i statistiken, för vem bryr sig om en hemlös man?

Om han så ligger mitt på Stureplan på en pappkartong, kliver ni alla bara rakt över honom.
Citera
2021-01-10, 16:48
Avslutad
Citat:
Var fanns fäderna?
De kanske hade gjort sån där "juridisk abort" som brukar efterfrågas här.
Citera
2021-01-10, 17:33
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
I modern tid så har kvinnan tagit ut skillsmässa och falskanmält fadern för våldtäkt, pedofili och dyl .

Men det finns säkert alla möjliga tänkbara förklaringar ,1 av 5 skillsmäsor initeras ju av mannen.
Det första tror jag inte på.
Nr 2
Det gäller att mannen inte tappar taget, trots att kvinnan ofta tilldelas vårdnaden, vid tvist.
I Sverige är defaultvärdet delad vårdnad.
Citera
2021-01-10, 17:37
Avstängd
Citat:
Det första tror jag inte på.
Att det görs falskanmälningar i samband med seperation?

Citat:
Nr 2
Det gäller att mannen inte tappar taget, trots att kvinnan ofta tilldelas vårdnaden, vid tvist.
I Sverige är defaultvärdet delad vårdnad.

Den stora skadan är ju sked oavsett, men absolut, ensamn vårdnad till männen hade varit rimligt, deultvärdet har ju länge varit modern får vårdnaden, som det var fram till 1920
Senast redigerad av slö 2021-01-10 kl. 17:40.
Citera
2021-01-10, 17:39
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Sånt där bestäms av familjedomstolen.
Vet du hur många kontakt- och besöksförbud som döms ut varje år?
Jag gissar över 10 000!
Och du, var det hans lägenhet de bodde i, kan han till och med vara hemlös idag.

De hemlösa är uppe i mellan 40 och 50 000 nu, och många syns inte ens i statistiken, för vem bryr sig om en hemlös man?

Om han så ligger mitt på Stureplan på en pappkartong, kliver ni alla bara rakt över honom.
Ja, du gissar.
Ja, en man kan drabbas illa, det gäller att likt den kvinnliga befolkningen fixa grupper som tar till vara mannens rättigheter.
Det är ingen som förnekar att det skevar lite på den punkten.
Kvinnogrupper har gjort ett bra arbete, nu får männen göra ett lika bra.
Citera
2021-01-10, 17:42
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Att det görs falskanmälningar i samband med seperation?

Den stora skadan är ju sked oavsett, men absolut, ensamn vårdnad till männen hade varit rimligt, deultvärdet har ju länge varit modern får vårdnaden.
Inte att det görs falskanmälningar, men du skrev tiotusen.

Defaulvärdet har varit, ja.
Men nu är det delat som gäller, i jämlikhetens namn.

Vill du ha det annorlunda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in