2021-01-09, 18:06
Medlem
GusFrings avatar
Är kanske så att kognitivt svagare kvinnor löper en högre risk att försätta sig i såna här situationer, man kan dock inte reducera fenomenet till det och om svensk media hade tagit sitt publicistiska ansvar och visat fram hur förövarna faktiskt ser ut vid slika fall och inte hade skapat en sådan åsiktskorridor hade såna här händelser varit ovanligare. Men "pressetiken" hos media gör gällande att det är viktigare att skydda invandrare än svenskar från att bli brottsoffer.
Citera
2021-01-09, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Är kanske så att kognitivt svagare kvinnor löper en högre risk att försätta sig i såna här situationer, man kan dock inte reducera fenomenet till det och om svensk media hade tagit sitt publicistiska ansvar och visat fram hur förövarna faktiskt ser ut vid slika fall och inte hade skapat en sådan åsiktskorridor hade såna här händelser varit ovanligare. Men "pressetiken" hos media gör gällande att det är viktigare att skydda invandrare än svenskar från att bli brottsoffer.

Jo , det är ju en intressant "blundar jag så syns jag inte" inställning.
Hade informationen varit, undvik riskfyllda situationer där det finns MENA människor, så hade man rimligtvis halverat istället för fördubblat antalet domar för våldtäkt. de senaste åren.

Sen har jag inte sprungit på "kognitiv svagare" bland exempel på risktagande. Men det är klart, man upplever nog inte barn som hoppar på tågvagnstak eller tjejerna i TS som kognitivt starka.
Citera
2021-01-09, 18:44
Medlem
Selmaskusins avatar
Ni får ha förståelse för att den nya samtyckeslagen ännu inte har blivit ordentligt förankrad i vissa grupper i samhället. Därför föreslår jag att vi nu alla ställer oss upp och sjunger: We shall overcome!
Citera
2021-01-10, 00:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Selmaskusin
Ni får ha förståelse för att den nya samtyckeslagen ännu inte har blivit ordentligt förankrad vissa grupper i samhället. Därför föreslår jag att vi nu alla ställer oss upp och sjunger: We shall overcome!

Läste nått om att väldigt få fällts på det, oaktsam våldtäkt eller liknande, men det ska tydligen endå utgöra förklaringen till varför det ökar kraftigt med fällande domar för våldtäkt, det har inget att göra med etnicitet (som är mena), det bara är så
Citera
2021-01-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nä, är du en åsna som inte tror på studier så hjälper det ju inte att läsa studier, du har alltid dina fantasifoster och irrelevanta anekdoter.

Eric Torell hade inte adhd, men snyggt försök att rationalisera dina sjuka åsikter.
Det du vet är ju det du vet, vilket utan undantag mynnar ut i rätt sjuka och fantasifull anekdoter, så jag lägger inget större värde vid det.

Jag trodde inte att du trodde på sånt?
Du får nog hala fram lite bevis för att DE ÄR I MAJORITET (för det är de ju inte)
Vilken åsna du är.... sagt utan avsikt att förminska åsnor.

Jadå, riskbeteende (speciellt sexuellt sådant) är ju vanligare hos offer för sexuellt våld. finns gott om studier inom det , det är ju för förstå och minimera den långsiktiga skadan ett trauma av den typen innebär och för att förhindra att riskbeteendet ska leda till otäckheter, tex att man super sig full och följer med främlingar från mena länder.

Det är okej, om du själv inte kan förklara dina anekdoter och känslostormar så tror jag inte någon annan är skyldig att bena ut dem åt dig.

Alla är inte åsnor som läser här, det är ju inte heller min uppgift att bevisa dina fantasier och trollningar.

Det blir mer och mer uppenbart att du inte är här för en seriös debatt, utan mer här för att få ur dig någon slags hatisk ordsallad. Jag börjar bli rätt ointresserad av att diskutera med dig, om jag ska vara helt ärlig.

Jag diskuterar våldtäkter här samt dina påståenden kring att bland de som blir våldtagna så har majoriteten någon form av diagnos, vilket du inte har visat någon källa på, trots att du hävdar att det finns många studier som visar på detta. Dvs. du har fantiserat ihop något. Att jag nämnde ADHD är för att det är den enda psykiatriska diagnosen där konsekvenstänket kan bli något försenat i sin utveckling, pga. att hjärnan utvecklas något långsammare vid ADHD. Och sist utvecklas frontalloberna (hos alla människor) där bland annat konsekvensstänket finns. Kring 25 års ålder är hjärnan fullt utvecklad hos de flesta människor, något senare hos dem med ADHD. Och det var just diagnos och konsekvenstänk du tog upp och jag svarade på detta genom att nämna ADHD. Jag diskuterar inte Eric T. eftersom det är helt irrelevant för diskussion kring våldtäkter.

Men visst, här har du källa över åldersspann. I denna ser du att flest anmälningar gällande våldtäkter kommer in från just åldersgruppen 20-24. Både bland manliga och kvinnliga offer. Sedan minskar det markant med åldern. Och hur är det i åldern 20-24? Jo: hjärnan är inte fullt utvecklad, folk i denna ålder träffar i regel mycket folk (vilket ökar risken att träffa på en förövare) samt det kan vara en del festande och drickande av alkohol i detta åldersspann. De är unga vuxna. Helt enkelt.

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

Du har inte kunnat visa någon enda källa ännu på ditt påstående om att bland de som blir våldtagna så har majoriteten någon form av psykiatrisk diagnos. Detta har du hittat på själv. Ditt påstående/dina fantasier är ofint både mot de med psykiatriska diagnoser och mot våldtäktsoffer. Men men, jag börjar som sagt förstå vad du är ute efter här och det är inte att föra en seriös debatt.

Mina känslostormar? Jag sitter här lugnt som en filbunke och skrattar lite lätt åt att du kallar mig för "efterbliven" och "åsna" med mera och sedan skriver att jag har känslostormar. Jaja, herr slö. det blir nog bra, ska du se.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-01-10 kl. 00:29.
Citera
2021-01-10, 01:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det blir mer och mer uppenbart att du inte är här för en seriös debatt, utan mer här för att få ur dig någon slags hatisk ordsallad. Jag börjar bli rätt ointresserad av att diskutera med dig, om jag ska vara helt ärlig.

Du är välkommen att sluta närhelst du önskar, det är inte första gången du trollar något jag svarat eller komenterat som inte har med dina festliga anekdoter eller dina minst sagt rubbade ”känslor”. Ärlig förutsätter ju att du har något somhelst grep över digsjälv, och det har du inte.

Citat:
Jag diskuterar våldtäkter här samt dina påståenden kring att bland de som blir våldtagna så har majoriteten någon form av diagnos, vilket du inte har visat någon källa på,

Har jag aldrig skrivit , det är du som känner det. Rubbad som du är.

Citat:
trots att du hävdar att det finns många studier som visar på detta. Dvs. du har fantiserat ihop något.

Vad har jag fantiserat ihop? Påståendet ovan är ju postat av dig.

Citat:
Att jag nämnde ADHD är för att det är den enda psykiatriska diagnosen där konsekvenstänket kan bli något försenat i sin utveckling, pga. att hjärnan utvecklas något långsammare vid ADHD. Och sist utvecklas frontalloberna (hos alla människor) där bland annat konsekvensstänket finns. Kring 25 års ålder är hjärnan fullt utvecklad hos de flesta människor, något senare hos dem med ADHD. Och det var just diagnos och konsekvenstänk du tog upp och jag svarade på detta genom att nämna ADHD. Jag diskuterar inte Eric T. eftersom det är helt irrelevant för diskussion kring våldtäkter.

Men då är du och alla andra (av det jag läst) överens om att diagnoser kan bidra till ökat riskbeteende (pga sv exemplet du gav ovan säger vi (inte för all forskning och resultaten av dem som finns fritt tilgängligt att läsa ,för att hålla det enkelt för åsnor i tråden....)

Citat:
Men visst, här har du källa över åldersspann. I denna ser du att flest anmälningar gällande våldtäkter kommer in från just åldersgruppen 20-24. Både bland manliga och kvinnliga offer. Sedan minskar det markant med åldern. Och hur är det i åldern 20-24? Jo: hjärnan är inte fullt utvecklad, folk i denna ålder träffar i regel mycket folk (vilket ökar risken att träffa på en förövare) samt det kan vara en del festande och drickande av alkohol i detta åldersspann. De är unga vuxna. Helt enkelt.

Du är sannerligen efterbliven.

Citat:
Du har inte kunnat visa någon enda källa ännu på ditt påstående om att bland de som blir våldtagna så har majoriteten någon form av psykiatrisk diagnos.
.

Så vi är inte klara med att förstå att majoritet är du som påstår

En överepresentation av ... är det jag som påstår

Du gjorde samma fel igen ovan.

Citat:
Detta har du hittat på själv. Ditt påstående/dina fantasier är ofint både mot de med psykiatriska diagnoser och mot våldtäktsoffer. Men men, jag börjar som sagt förstå vad du är ute efter här och det är inte att föra en seriös debatt.

Du har inte förstått någonting, men det är som vanligt.

Vi är ju alla övverens om att diagnoser=ökar riskbetendet

Citat:
Mina känslostormar? Jag sitter här lugnt som en filbunke och skrattar lite lätt åt att du kallar mig för "efterbliven" och "åsna" med mera och sedan skriver att jag har känslostormar. Jaja, herr slö. det blir nog bra, ska du se.

Det där med anekdoter och fantasi igen ja.
Kul att du förstår liknelsen.
Citera
2021-01-10, 03:31
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lika kapabla till våld betyder inte att man därför utövar våld.

För ja kvinnor är självklart lika ”kapabla” att hugga med kniv, slå, skjuta med vapen what ever...
Men statistiken talar sitt tydliga språk. Kvinnor står inte ens för hälften av det våld/ kriminalitet som män gör.

Och ingen har nånstans hävdat att män aldrig är offer eller att kvinnor aldrig skulle vara förövare.

Där 2 direkta fel redan i inledningen av ditt snömos till inlägg.
Jo, Merapi.
När kvinnor är kapabla utövar de våld, precis som alla andra däggdjur på planeten.
Särskilt kvinnor med emotionella och empatistörningar, när de, som du, tvångsmatats av den galna sekten feminister med falska narrativ om hur förtryckta de är. Då vill de gärna ge igen på oskyldiga medmänniskor. Eller köra med dem som psykopater och de borderline de är.

Och det finns statistik på det, men som jag sa, den svenska är inte vatten värd förrän de vill veta hela sanningen.

Idag vill man bara veta exakt hur mycket offer kvinnor är, då problemet alltid och utan undantag beskrivs som könat. Det är kvinnor som är offer och det är män som är förövare och därför är vår statistik en stor fet lögn. Och det är feminister som tagit på sig uppdragen att framföra sin "sanning".

Se här: https://domesticviolenceresearch.org/domestic-violence-facts-and-statistics-at-a-glance/

Då blir det exakt så vidrigt och det blir inte bättre heller förrän man börjar prata om allt våld.

Vet du förresten vad Breivik, Ausonius, Mangs, Madsen, Tomas Quick och Valjakkala har gemensamt?
En galen mamma som behandlade dem som skit.

Bland de utländska seriemördarna och flera terrorister är mönstret lika tydligt.
Det får du väl aldrig lära dig i er ekokammare, va?
Citera
2021-01-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Ungefär som tre hockeyspelare är det?

Jag har hängt med på åtskilliga efterfester i mitt liv, inklusive efterfester (och förfester för den delen) på hotellrum. Det normala förfarandet är inte att de närvarande männen våldtar en.

Att någon bjuder in på efterfest på sitt hotellrum är inte ovanligt. Det är dock inte en "efterfest" när Mahmoud och hand vänner bokar ett nytt hotellrum efter att ha fått napp med syftet att få knulla. Jo, du är väldigt korkad eller extremt naiv om du inte förstår vad som vankas när du står utanför hotellreceptionen och väntar på att Mahmoud hämtar ut nycklarna.
Citera
2021-01-10, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jo, Merapi.
När kvinnor är kapabla utövar de våld, precis som alla andra däggdjur på planeten.
Särskilt kvinnor med emotionella och empatistörningar, när de, som du, tvångsmatats av den galna sekten feminister med falska narrativ om hur förtryckta de är. Då vill de gärna ge igen på oskyldiga medmänniskor. Eller köra med dem som psykopater och de borderline de är.

Och det finns statistik på det, men som jag sa, den svenska är inte vatten värd förrän de vill veta hela sanningen.

Idag vill man bara veta exakt hur mycket offer kvinnor är, då problemet alltid och utan undantag beskrivs som könat. Det är kvinnor som är offer och det är män som är förövare och därför är vår statistik en stor fet lögn. Och det är feminister som tagit på sig uppdragen att framföra sin "sanning".

Se här: https://domesticviolenceresearch.org/domestic-violence-facts-and-statistics-at-a-glance/

Då blir det exakt så vidrigt och det blir inte bättre heller förrän man börjar prata om allt våld.

Vet du förresten vad Breivik, Ausonius, Mangs, Madsen, Tomas Quick och Valjakkala har gemensamt?
En galen mamma som behandlade dem som skit.

Bland de utländska seriemördarna och flera terrorister är mönstret lika tydligt.
Det får du väl aldrig lära dig i er ekokammare, va?

Även unga elefanthanar våldtar (noshöringar....) i matrirkat, om där inte finns ”manliga förebilder” i flocken, Kan va så att man kom rätt på det redan för 2000år sedan, innan puberteten skildes pojkar från sina mammor för att inte drabbas av deras osunda moral och oförmåga att tänka.
Citera
2021-01-10, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
vilka "vi" menar du nu? Lite svårt för oss vanliga dödliga att ställa krav på att folk som kommer hit ska rätta sig till vår kultur. Vi vet ju inte vilka de är/när de kommer/vad de har med sig i bagaget och vad de behöver få för information etc. för att kunna bli integrerade etc. Men de som har koll på detta, dvs. myndigheter bör och ska utbilda dessa individer i hur vår kultur funkar och ställa krav på att vår kultur ska respekteras. Denna integration har inte funkat och har inte funkat på mycket länge. Det märks tydligt med kulturkrock och annat.

Jag känner rätt många som har flytt till Sverige (kollegor, grannar etc.). Det är fina, skötsamma, empatiska människor. Men det är tydligt att de själva har fått kämpa mycket för att bli integrerade/tagit reda på saker själv. vilket förvisso är bra och en eloge till dem. Men de individer som inte själva tar detta ansvar, där behöver myndigheterna steppa in och steppa upp och se till att de fattar hur vår kultur fungerar och att de respekterar vår kultur.

Ok, som vanligt är det 'de andra' som ska fixa till det medans du och andra kvinnor sitter med gamnacke i mobilen och leker SimCity i er bubbla. Vidare, de myndigheter som du hänvisar till lever under en feministisk politik, där myndighetens kvinnliga chefer företrädelsevis tillsätter kvinnliga handledare med 'rätt värdegrund'. Sedan på rasten, på bussen hem och på fritiden så är det gamnacke ner luren och beklaga sig åt 'mannens våld' mot kvinnor samtidigt som beklaga sig åt 'rasismen' hos de som protesterar och lägger fram data från verkligheten.

Allt för att plocka poäng i Systerskapsspelet SimCity-RealLife.

Ni kärringar och er jävla feminism och Systerskapet™ ÄR det som sänker länder och civilisationer i nutid. Kvinnor = Barn, och skall så behandlas. Ni ska absolut inte ha en allmän rösträtt. Prata politik på någon meningsfull abstraktionsnivå med en svensk kvinna är som att skjuta sig själv i huvudet. Jag har inte träffat många kvinnor i mitt 60-åriga liv som visat motsatsen.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-01-10 kl. 10:53.
Citera
2021-01-10, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
De utgår ifrån att också män är människor med normal fattningsförmåga.
Jo det gör nog alla. Men de flesta har också lärt sig skilja på människor och apor...
Vi har fyllt upp vårt land med det sistnämnda nu under många år. Att gå ut i Malmö nu för tiden är som att hoppa in i chimpansburen på Borås djurpark. Man får lite skylla sig själv.

Det absolut värsta i detta är den skuld som samhället och dessa tjejer kommer lägga på sig själv. För den allmänna uppfattningen i sverige idag är att invandrades brottslighet helt grundar sig i den strukturella rasism de dagligen utsätts för.
Så på något sätt har dessa två tjejer alltså utsatt dessa män för rasism, varvid de svarat med att begå brott. Hade tjejerna bara varit mindre rasistiska hade det blivit en härlig efterfest med afrikansk dans och helgrillad get.
Citera
2021-01-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lika kapabla till våld betyder inte att man därför utövar våld.

För ja kvinnor är självklart lika ”kapabla” att hugga med kniv, slå, skjuta med vapen what ever...
Men statistiken talar sitt tydliga språk. Kvinnor står inte ens för hälften av det våld/ kriminalitet som män gör.

Och ingen har nånstans hävdat att män aldrig är offer eller att kvinnor aldrig skulle vara förövare.

Där 2 direkta fel redan i inledningen av ditt snömos till inlägg.
Thatcher var alltså inte kvinna englit dig? Hon som startade ett helt jävla krig...
Men inte englit dig. Du får nog ta en lektion till i historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in