Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Det blir mer och mer uppenbart att du inte är här för en seriös debatt, utan mer här för att få ur dig någon slags hatisk ordsallad. Jag börjar bli rätt ointresserad av att diskutera med dig, om jag ska vara helt ärlig.
Du är välkommen att sluta närhelst du önskar, det är inte första gången du trollar något jag svarat eller komenterat som inte har med dina festliga anekdoter eller dina minst sagt rubbade ”känslor”. Ärlig förutsätter ju att du har något somhelst grep över digsjälv, och det har du inte.
Citat:
Jag diskuterar våldtäkter här samt dina påståenden kring att bland de som blir våldtagna så har majoriteten någon form av diagnos, vilket du inte har visat någon källa på,
Har jag aldrig skrivit , det är du som känner det. Rubbad som du är.
Citat:
trots att du hävdar att det finns många studier som visar på detta. Dvs. du har fantiserat ihop något.
Vad har jag fantiserat ihop? Påståendet ovan är ju postat av dig.
Citat:
Att jag nämnde ADHD är för att det är den enda psykiatriska diagnosen där konsekvenstänket kan bli något försenat i sin utveckling, pga. att hjärnan utvecklas något långsammare vid ADHD. Och sist utvecklas frontalloberna (hos alla människor) där bland annat konsekvensstänket finns. Kring 25 års ålder är hjärnan fullt utvecklad hos de flesta människor, något senare hos dem med ADHD. Och det var just diagnos och konsekvenstänk du tog upp och jag svarade på detta genom att nämna ADHD. Jag diskuterar inte Eric T. eftersom det är helt irrelevant för diskussion kring våldtäkter.
Men då är du och alla andra (av det jag läst) överens om att diagnoser kan bidra till ökat riskbeteende (pga sv exemplet du gav ovan säger vi (inte för all forskning och resultaten av dem som finns fritt tilgängligt att läsa ,för att hålla det enkelt för åsnor i tråden....)
Citat:
Men visst, här har du källa över åldersspann. I denna ser du att flest anmälningar gällande våldtäkter kommer in från just åldersgruppen 20-24. Både bland manliga och kvinnliga offer. Sedan minskar det markant med åldern. Och hur är det i åldern 20-24? Jo: hjärnan är inte fullt utvecklad, folk i denna ålder träffar i regel mycket folk (vilket ökar risken att träffa på en förövare) samt det kan vara en del festande och drickande av alkohol i detta åldersspann. De är unga vuxna. Helt enkelt.
Du är sannerligen efterbliven.
Citat:
Du har inte kunnat visa någon enda källa ännu på ditt påstående om att bland de som blir våldtagna så har majoriteten någon form av psykiatrisk diagnos.
.
Så vi är inte klara med att förstå att majoritet är du som påstår
En överepresentation av ... är det jag som påstår
Du gjorde samma fel igen ovan.
Citat:
Detta har du hittat på själv. Ditt påstående/dina fantasier är ofint både mot de med psykiatriska diagnoser och mot våldtäktsoffer. Men men, jag börjar som sagt förstå vad du är ute efter här och det är inte att föra en seriös debatt.
Du har inte förstått någonting, men det är som vanligt.
Vi är ju alla övverens om att diagnoser=ökar riskbetendet
Citat:
Mina känslostormar?

Jag sitter här lugnt som en filbunke och skrattar lite lätt åt att du kallar mig för "efterbliven" och "åsna" med mera och sedan skriver att jag har känslostormar. Jaja, herr slö. det blir nog bra, ska du se.
Det där med anekdoter och fantasi igen ja.
Kul att du förstår liknelsen.