2021-01-09, 15:16
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15cmSLAK30cmRAK
Det spelar roll när du kan punga upp cash direkt för en villa och bil istället för att skuldsätta sig i några Decennium. Men du kanske föredrar att blåsa kontot på Redbull och chips istället?

Varför? Du får ju huset i vilket fall.

Nej, jag dricker inte redbull.
2021-01-09, 15:16
Medlem
Tim.Whatleys avatar
Han förtjänar bättre än dig, du verkar vara en väldigt bortskämd tjej.
2021-01-09, 15:20
Medlem
Är det fortfarande jullov?
2021-01-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noicebaby
Denna kille har inte gett ut fattigvibbar tidigare, eller så är det jag som missat detta.
Han är så snäll.. men jag kan verkligen inte slå mig samman med en kille som köper Ica basic och Lidlmat.. då har man ingen stil eller klass. Bryr han sig inte alls om sin hälsa?
Om jag skulle bli ihop med en sådan man och skaffa barn, ska våra barn då få näringsbrist och få begagnade kläder??

Köper hellre en tysk korv på Lidl än en "korv" i svensk butik. Tyskland har regler som säger att det ska vara kött i korv, inte en massa utfyllnad.

Låter detta gott? Svenskt gris- och nötkött (34%), vatten, potatismjöl, potatisfiber, lök, kryddor, salt, druvsocker, bindväv från gris, fett från gris, örtkryddor, kryddextrakt, blodprotein från gris och nöt, vegetabilisk buljong, antioxidationsmedel E326:E300, konserveringsmedel E261:E250, rökaROM
2021-01-09, 15:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vi äter maten, jag kände en stor avsmak och nästan hällde i mig vinet för att dämpa ångesten. Då skymtar jag en pantpåse i köket. Han samlar pant i en Ö&B påse!

Jag tog dig på allvar fram tills den här raden, well played.
2021-01-09, 15:27
Medlem
Till TS: Hur ska man annars hantera pantflaskor tänker du? Slänga dom, förvara dom i en fin portfölj eller vad?
2021-01-09, 15:31
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Hur löste ni problemet? HJÄLP

Men det gick bra att streta i sängen i alla fall?

Maten på Lidl kommer från samma ställen som maten från ICA, ingen av dem har något eget slakteri eller mejeri; det sätts bara fast olika etiketter och sätts olika prislappar. Kläderna från HM och kläderna från någon lyxig boutique görs av samma bomull och sys i samma Bangladesh-fabrik, det sys bara fast olika etiketter och sätts olika prislappar. Det enda värt att reagera över är vinet, där kan man göra en liten effort när det är date.

Men du menar på allvar att mjölken från Lidl skulle vara sämre än mjölken från någon annan butik?
2021-01-09, 15:34
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point

Stackars dig...
Ränta är ingenting man får lära sig i skolan nu för tiden?
2021-01-09, 15:46
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Lidl har många fina grejer. Var till och med bättre än Netto när Netto fortfarande existerade. Man kan också kombinera olika butiker men har man endast Lidl nära till en så blir det oftast Lidl som gäller om man känner lite latare. Bara så du vet: Rika människor blir inte rika bara för att de slösar pengar på onödiga utgifter. Saker från Lidl kan till och med vara bättre än saker från Coop och ICA.
Lidl har många bra och prisvärda basvaror; frukt och grönt kvittar ju var man köper, likaså mjölk och fil från svenska mejerier. På senare tid har de introducerat bake-off vilket ger nybakt bröd - valnötsbrödet är smaskens!

Men mycket av deras frysta mat smakar märkligt (smördegsknyten med allsköns fyllning, minipajer mm) de måste vara efter tyskt recept och smak. Deras lakrits är hemsk, fastnar i hela munnen och tom de märkta med 'supersalt' är ungefär lika salt som ahlgrens bilar...

Netto kändes som att handla i ett garage med smuggelgods...
2021-01-09, 15:52
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Pinsamt beteende av honom.
Jag vaskar alltid en toalettrulle efter användning av toaletten.

Spolar alltid ned en hel rulle efter varje toalettbesök, inkluderat rensningen av avloppsrören så går ett toalettbesök på ca 3000kr. Men det är de värt, tjejerna och VVS firman verkar uppskatta det.

Jag är missnöjd med Guccis pantpåse; diamanterna på knäppet tenderar fastna i öppningsringen på tombrukrarna, vilket är irriterande. Känner någon till om Prada's är bättre?
2021-01-09, 15:58
Medlem
Souths avatar
Att folk inte fattar att TS är en kille som trollar.

När man sen även kollar tidigare inlägg så vill TS dricka folköl å köra rattfull... Så mkt för klass och märkeskläder.
2021-01-09, 16:08
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point

Nej, jag dricker inte redbull.

Ta och räkna hur mycket ränta du betalar om du tar ett huslån på 30-40 år. Du betalar minst den dubbla summa av vad huset egentligen kostar.

Dessutom så kan du spendera pengar på vad du vill när du inte är skuldsatt istället för att 1/3 av lönen per automatik går till lånekostnader varje månad. Hur lugnt tror du att en sover om man har 3 miljonerslån på banken och räntan går upp 1-2% procentenheter? många svenskar kommer få lämna sina hus när det inträffar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in